Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Andreyew » „Otwarte drzwi' do nowego Avensisa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Andreyew
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 881 razy
Data wydarzenia: 21.06.2015
„Otwarte drzwi' do nowego Avensisa
Kategoria: obserwacja
Toyota w ten weekend szeroko otworzyła swoje drzwi aby zaprezentować nowego Avensisa albo jak niektórzy mówią po gruntownym lifcie. Udałem się więc i ja do salonu Toyoty i popijając kawę obejrzałem sobie dokładnie Avensisa zarówno z zewnątrz jak i w środku. Trzeba przyznać, że zwłaszcza środek robi wrażenie; świetny nowy kokpit z 8-calowym wyświetlaczem, nowa kierownica z wszystkimi niezbędnymi przyciskami i doskonale „leżąca” w dłoniach. Poza tym dobre fotele, świetne materiały i równie świetne wykończenie. Po prostu klasa premium. Po „oględzinach” przyszła pora na jazdę próbną – czyli to co się najbardziej liczy. Testowy Avensis miał pod maską wysłużony (albo lepiej zasłużony) i niezawodny silnik benzynowy 1.8 147 KM. Mnie jak zawsze interesowało zawieszenie, prowadzenie i wyciszenie. Zawieszenie wg mnie jest teraz jakby bardziej sprężyste co nie oznacza, że trwadsze. Powoduje to, że auto prowadzi się bardzo precyzyjnie. Tym niemniej ta sprężystość powoduje, że jadąc nawet po drobnych nierównościach czujemy je, choć nie jest to denerwujące. Jeśli chodzi o wyciszenie to Toyota zawsze przodowała w tej dziedzinie. Nie inaczej też jest w przypadku nowego Avensisa. Silnik słychać jedynie przy mocniejszym depnięciu pedału gazu. Rozpędziliśmy naszego testowego Avensisa do 150 km/h i w aucie panowała cisza, rozmowa nie wymagała podnoszenia głosu. Ciekawostka; nowy Avensis z silnikami benzynowymi nie ma systemu start-stop. Ponoć Japończycy uznali, że ich silniki są na tyle ekonomiczne, że to jest zbędny gadżet.
Niedawno jeżdziłem Mazdą 6 po lifcie (mój poprzedni motoblog) i naturalnie nasuwa się pytanie: które auto wybrałbym ? Mazdę czy Avensisa ?. Więc odpowiem: wybrałbym Avensisa z silnikiem Mazdy 6 192 KM. Ale ponieważ tak nie można więc przy silnikach o podobnej mocy wybrałbym Toyotę, mimo urody Mazdy 6.
Aha, ponoć to ostatni Avensis. Jego następca będzie się inaczej nazywał i chyba inaczej wyglądał. Znając Toyotę na pewno nie będzie gorzej jeżdził !

Dodano: 8 lat temu
W końcu toyota wyklepała coś na czym można zawiesić łoko
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: Też jestem ciekaw tego zmodyfikowanego Aurisa a zwłaszcza nowego silnika 1.2 turbo 116 KM.
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Tak czy siak azjatyckie pochodzenie !
Dodano: 8 lat temu
Jak dla mnie Japończyk w koreańskiej skórze niestety.
Dodano: 8 lat temu
Gdzieś ostatnio w TV oglądałem prezentację tego Avensisa i... Wow! czyli Łał! Na mnie zrobił wrażenie. :) Zwłaszcza wygląd zewnętrzny :) Wewnątrz też OK, tylko powielają najgorsze passatowsko-octaviowskie wady: ekran monitora pod nawiewami :(
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: też niecierpliwie czekam na pokaz nowego Aurisa - według internetowych doniesień nie zapowiada się rewolucja :(.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Obawiam się, że nie siedziałeś w nowej Avensis skoro twierdzisz, że poprzednia miała lepsze plastyki. Wygląd deski rozdzielczej zdecydowanie bardziej mi się podoba niż np. w Passacie czy Mażdzie 6. Fakt, że tył mógłby być bardziej zmieniony. Ale to przecież lifting...
Dodano: 8 lat temu
Do Ibiza_Jakas: Mam odmienne zdanie co do wyglądu deski rozdzielczej. W porównaniu do poprzedniej wersji zmiana ewidentnie na plus. Te brązowe wstawki w realu fajnie się prezentują, chociaż niektórym - jak to zwykle bywa - mogą się nie podobać. A z przyciskami tak to jest, że używamy tylko te, które są nam najbardziej potrzebne (ja najczęściej używam przyciski telefonu, zmiany stacji radiowej oraz głośniej-ciszej).
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: Testowy egzemplarz w najbogatszym wyposażeniu (skóra, navi itd.) w ramach promocji modelu kosztuje uwaga 109 tys.zł !!!
Dodano: 8 lat temu
Przód jest ciekawy i wygląda nie tylko dynamicznie ale i bardzo odróżnia się od jakiejkolwiek konkurencji. Gdybym tylko mógł, biegłbym kupować... Po obejrzeniu reszty zdjęć mam jednak wrażenie że to wystarczyło jego projektantom bo z tyłu nadal ma wygląd czołgu. Toporny jak ostatnia generacja. A to nagromadzenie przycisków na kierownicy i te brązowe wstawki na panelu centralnym, okropność :(
Dodano: 8 lat temu
I gdzie ci narzekający że Avensis nic sie nie zmienił i że jest jak vw tylko po liftingu?

Auto dojrzało technicznie i nie musi sie wstydzić brakiem gadżetów i systemów bezpieczeństwa i komfortu jazdy dostępnych juz u konkurencji od dawna.
Design nijaki, deska rozdzielcza przypomina nissana, jest prosta ale toporna, znaczy cięzka.

No niestety 7 letnia Insignia wygląda lepiej no i poprzednia a raczej ta sama toyota miała lepsze wnętrze. A na głowe bije to auto też nie nowa Honda Accord i wygladem z zewnatrz i wewnątrz

Poza tym marka ta ma nieco tandetne plastiki bo oni mają z głową na punkcie recyklingu i ekologii.
Dodano: 8 lat temu
Zmiany wewnątrz na duży plus. Fajnie, że nie wzrosła cena. Jak jeszcze na wyprzedażach dadzą takie upusty jak w zeszłym roku, to będę miał ciężki orzech do zgryzienia ;)

Za miesiąc pokaz nowego Aurisa, też warto zobaczyć.
Dodano: 8 lat temu
O gustach się nie dyskutuje ale jak dla mnie to toyota zbladzila gdzieś z designem w szczerym polu
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
12 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl