Wpis w blogu auta
Toyota Yaris
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 978 razy
Data wydarzenia: 24.11.2017
Opony - nie ma sztywnych reguł!
Kategoria: zmiany w aucie
- Zimówki są lepsze przy temperaturze <7'C.
- Zimówki mają większe opory toczenia.
Bull shit. Nie ma sztywnych reguł.
Są opony i Opony.
Praktyka nauczyła mnie, że letnie laczki Uniroyal Rainexpert ZAWSZE będą miały krótszą drogę hamowania na suchym i mokrym, porównując do zimowych Pirelli Carving. Nawet przy temperaturze 1'C!
A dziś urzekły mnie zimowe Dunlopy Winter Response 2. Od pierwszych kilometrów. Pokazały, że opony są jak buty. Nie kupisz świetnych cichobiegów za 99,99 zł.
Zjawa słucha się kierownicy jak na letnich Dunlopach Fastresponse (z którymi przyszła), a przy tym toczy się jeszcze ciszej i wyraźnie lżej :O Ta ostatnia cecha jest największym zaskoczeniem. A gdzie jest haczyk? Uprzedzono mnie, że te zimówki będą szybko znikać...
Moje dwie rady:
No.1 Dobierając opony warto kierować się opinią internautów.
No.2 Etykiety UE na oponach nie kłamią. W przeciwieństwie do niektórych testów...
Ostatnia aktualizacja: 24.11.2017 10:08:32
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
1
komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
15
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym
co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Nie ma dramatu. Po 9 tys. km zimówki notują głębokość bieżnika 8,5 i 8,8 mm. Czyli na przednich ubyło jakieś 0,5 mm. Cóż, hybrydą przeważnie jeździmy naśladując skradającego się kota.
Ja w tym roku kupiłem nowe Dunlopy i nie ma dużej różnicy w osiągach w porównaniu do Barumów (miały przebieg prawie 100 000km) i pomimo zmiany klasy energooszczędności z F na C spalanie wzrosło zamiast zmaleć.
Ale jeśli gdzieś w sieci jest forum gdzie szeregowy internauta kupuje na raz kilka zestawów opon, testuje je a potem zostawia sobie najlepsze w jego ocenie to ja chętnie poczytam jego wypociny
Sparzyłem się natomiast na zimowych gumach wyjątkowo polecanych mi przez oponiarza. Usprawiedliwię go, że nie zrobił tego specjalnie. Po prostu nie wiedział, że ten typ zestarzeje się o wiele za prędko - podczas pierwszej zimy były świetne, podczas drugiej w porządku, podczas trzeciej - trakcja przy ruszania i hamowaniu zanikła.
Sam miałem takie Uniroyale w Altei i wiem co potrafią szczególnie na mokrym co też widać w testach i dlatego je kiedyś wybrałem mimo, że porównując jej na suchym do poprzednich Pirelli P7 jednak były słabsze.
Co do zimowych to właśnie na podstawie testów, a nie opinii wybrałem Alpin 5 z racji zachowania na suchym i mokrym w zimie, świadomie rezygnując z osiągów na śniegu i lodzie.
Generalnie nie wierzę specjalnie w opinie internautów bo są subiektywne a bardziej ufam testom i etykietką UE.