Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Opel Astra 5 – premiera w salonach sprzedaży w Niemczech







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1237 razy
Data wydarzenia: 10.10.2015
Opel Astra 5 – premiera w salonach sprzedaży w Niemczech
Kategoria: obserwacja
Na premierę najnowszej Astry wybrałem się z wielu powodów:

- darzę sympatią ten model, kiedyś mieliśmy astrę jedynkę

- jest to główny i najgroźniejszy konkurent Golfa, realnie myślałem o tym aby kupić Astrę 5 zamiast Golfa 7

- najnowsza generacja według obietnic jest pozbawiona dawnych wad i może zagrozić golfowi

- z obowiązku aby przekazać Wam relację jako pierwszy przed pojawieniem się auta w Polsce

O sprawach oczywistych mówić nie muszę, Astra od lat zarówno w Niemczech jak i w Polsce należy do bestsellerów sprzedaży, jest to auto doceniane i lubiane, tańsze niż volkswagen, pozycjonowane nieco niżej ale zazwyczaj warte swojej ceny. W mijający weekend 10 i 11 października opel wprowadza do sprzedaży Astrę 5 w Niemczech, w Polsce auto zawita do salonów w listopadzie. Owszem w obydwu krajach można już zamawiać auta i dealerzy dysponują cennikami, zebrano podobno ponad 30 tys. zamówień w całej Europie.

Opel wiele sobie obiecuje po tym aucie, z prasy wiadomo że astra jest lżejsza, zatem ma lepsze osiągi i prowadzenie od poprzedniej generacji, przebudowano konsole i zrezygnowano z dziesiątków przycisków na rzecz dużego dotykowego centrum multimedialnego.

Prasa zachwala Astrę, moje subiektywne wrażenie jest takie że auto może się podobać, piękna sylwetka, modna dynamiczna linia nadwozia, bardzo gustowne i udane wnętrze.

Ale w swojej recenzji nie złośliwie ale dociekliwie pokaże to co w nowej Astrze mi się nie podoba.

Nie jest to szukanie na siłę wad czy detali które sa złe i nie jest to tez kwestia gustu. Po prostu ku niezadowoleniu wielu z Was znów porównam Astrę 5 do Golfa 7 – dla mnie ideału, każdy z was może mówić że to brzydkii i awaryjny starodawnie wyglądający samochód.

Ja oceniam to subiektywnie inaczej i udokumentowałem to zdjęciami.
Owszem auto mi się podoba ale po tym co zobaczyłem nieco osłabła moja chęć zakupu, pomimo że jest tańsze w Niemczech od Golfa w najlepiej wyposażonej wersji (tylko taka wchodzi w grę) jakieś 2500-2800 Euro.


Zalety, co zaskakuje i zasługuje na pochwałę:

1.Piękna lina nadwozia i jedno z najładniejszych wnętrz w klasie (projekt deski rozdzielczej, konsola, nawigacja)

2.Największą zaleta Astry dla mnie jest nowoczesny, intuicyjny w obsłudze system multimedialny z dotykowym ekranem o wielkości 8 cali. Wszystko działa szybko, obsługa w miarę prosta a w najdroższej wersji wyposażenia system NAVI 900 IntelliLink jest dostępny w standardzie. To zrobiło na mnie wrażenie.

Zauważone wady i błędy, czasami zakrawające o wrażenie głupoty i tandety:

1. schowek po stronie pasażera, zwany schowkiem na rękawiczki, na zdjęciu widać że jest w środku plastikowy, tandetnie wykonany a zamiast miejsca na cokolwiek oprócz rękawiczek mamy stacje dokującą na płyty CD. Dla mnie przypomina to daewoo lanosa i te wystające wkręty…
Golf 7 ma welurowa wykładzinę wysokiej jakości – jednak można !

2. kieszenie w drzwiach przednich – nie sa duże, zapewne 1,5 litrowa butelka się nie zmieści, znowu sa wyłożone twardym plastikiem i wszystkie przedmioty będą tam hałasowały. A w nowym Golfie jest wykładzina dywanowa – zapewne kosztująca kilkanaście Euro… żenada

3. oświetlenie wnętrza, niestety w najbogatszej wersji sa zwykłe zółte żarówki a sama lampka z czarnymi przyciskami niezbyt ładna i efektowna, konkurent z vw a także wiele innych firm stosuje nastrojowe oświetlenie „Ambiente” w technologii LED. W Astrze klimat oświetleniowy jak w seicento sprzed kilkunastu lat…

4. co mnie zirytowało najbardziej, wysiadając z tylnej kanapy (a mierze ok 175 cm) co może nie widać dokładnie na zdjęciu udem opierałem się na nadkolu a noga niestety miała do podłogi kilkanaście centymetrów, nie dało się wygodnie wysiąść, musiałem się obsunąć po nadkolu .
Złe umiejscowienie kanapy, podobnie jest w Volvo S40, konkurencja ma znacznie wygodniejsze wysiadanie.

5. Pod maską żadnego wygłuszenia silnika, no i mój „ulubiony” dyszel, kurde czy nie można było zastosować siłownika hydraulicznego? Rozumiem że maska jest lekka, że nikt jej nie otwiera ale do cholery w Golfie może być unoszona samodzielnie – dlaczego ?

6. Wlew paliwa, to nie wada ale wizualnie jak widać na zdjęciu jest nieco za duży w stosunku do bryły auta, jest mega wielki – za ładne to nie jest

7. Auto nawet w najbogatszej wersji wyposażenia nie posiada podłokietnika tylnej kanapy – pytałem nawet dealera, dziwne

8. Może to nie wada ale dla mnie brak mocnego silnika diesla to spora wada, Astra 4 miała 160 koni to dlaczego w piątce nie ma czegoś co mogłoby konkurować z golfem GTD o mocy 160-180 koni ?

Wielu z Was powie, to pierdoły, wielu tez w zafascynowaniu pięknem tego auta nie zauważy tych wad. Niestety ja wyznaję zasadę że szczegóły tworzą doskonałość a doskonałość nie jest już szczegółem.

Dzisiaj samochody sa do siebie bardzo podobne różnią je właśnie to detale, szczegóły a wydając ponad 100 tys. zła na nowe auto kompaktowe mam praw wymagać czegoś na miarę XXI wieku a nie tandety i oszczędności.

Czuje się trochę rozczarowany autem na które czekałem, wierzyłem że jest ładniejsze od Golfa i zachwyci mnie detalami, po tym co zobaczyłem nawet nie poprosiłem o jazdę próbną.
Ostatnia aktualizacja: 10.10.2015 19:28:15
Dodano: 8 lat temu
Opel nieźle namieszał wprowadzając szczupłą Astrę 5. Niezwyciężonemu Golfowi nie zagrozi to pewne ale to bardzo ładne, ciekawe i wreszcie relatywnie lekkie auto. Bardzo mi się podoba.
Dodano: 8 lat temu
Do Andreyew: No niestety, nie jechałem szybciej niz 120 km/h i zachwyciłem sie przyspieszeniem ale na to tez zwracają uwagę
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Do opisu Mazdy 3 dodałbym fatalne wyciszenie
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: jak to sie nie zepsuje nic nie jest wieczne:)
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: kolega przesadzil, nic sie nie zepsuje a nawet gdyby zapłace te grosze bo dyszla nienawidzę. To nie cinquecento.

Mazda 3 ma fatalne wnetrze, boczki drzwi to odlew z jednobarwnego plastiku. Wyglad prawie jak w lanosie ale ekologicznie.

Przy Astrze i Golfie nie stała. Owszem świetny silnik benzynowy, jechalem, zachwyca moca i spalanie niskie
Dodano: 8 lat temu
jak nie astra to mazda 3:)
co to tego siłownika to po 1 cięższy po 2 jak się zepsuje to płać
suma suma rum to tylko niemieckie auta bez polotu ;) chociaż astra jak na niemca ma troche polotu
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: No jakościowo przygany nie ma, wygląd też może sie podobać. Mnie nie odpowiada wnętrze no i ogólnie nie sympatyzuje z ta marką. Jednak DS to wyższa półka cenowa i nie ma mowy o tandecie, chociaż nie przyglądałem sie tak jak Astrze
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Jak nie Golf... to Citroen DS4 na przykład! :)
" alt=""/>
Dodano: 8 lat temu
Do mychowicz: prawda, leon ma tylko dkopane wnetrze, boczki drzwi jada tandeta.
Ale to udane auto
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: No to mój typ.
Tak samo sadzę
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Zawsze powtarzam, że karoseria auta to jak garnitur. Kupisz taki, który jest teraz modny i kupisz jeszcze klasyczny. Ten modny się zestarzeje i będzie obciach wyciągać go z szafy/garażu a garnitur klasyczny jest zawsze taki sam nie trąci starością. I podobnie jest z Golfem nie żebym go bronił. Golf to Golf i zawsze będzie taki sam nie powala może różnymi obłościami i liniami ale zapewniam, że w tym pędzie jakim jest motoryzacja i moda na pewno dłużej wytrzyma.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Stawiałbym na Leona i Astrę jako 2 najładniejsze aktualnie "kompakty".
Dodano: 8 lat temu
Dzięki za relację. Podoba mi się ta Astra wyjątkowo ... szczególnie w czerwieni. :)
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: No kolega to juz chyba 3 głos typu "Szału nie ma".
W zasadzie to szkoda bo dla mnie szał jest ogólnie za wygląd.
ciekawe jaki kompakt to ten najlepszy według was na dziś.
Rozumiem że nie kazdy chce kupic takie auto ale z ciekawości, jak nie golf który większości nie odpowiada to co ?

Ja uważam że Astra 5 to najlepsza propozycja, mimo wszystko
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Dziekuję za miłe słowa, wiekszośc osób uwaza że szukam dziury w całym i mam z głowa a dl amnie to sa po prostu, wady, knuty i tandeta.
Własnie to wychodzi w codziennym uzytkowaniu, taki erzeczy jak dywan w schowku czy w kieszeni drzwi, czytelny kolorowy wyświetlacz itp.

Co do opla, kiedyś astra 4 była tania ale doposazając ja do poziomu dobrze wyposazonego golfa ceny juz okazywały sie równe.

Obecna astra 5 jest juz atrakcyjniejsza cenowo od Golfa, no ale szkoda że ma takie drobne wady.

Mnie sie ogólnie bardzo podoba
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Ja bym nie przesadzał z tym siłownikiem. Miałem go w Golfie, teraz w i30 mam pręt i nie robię z tego najmniejszego problemu. W końcu ile razy w roku podnosimy maskę w nowym czy też względnie nowym aucie ? Dwa, trzy, pięć razy ? Rozumiem po zakupie częściej bo wszyscy chcą popatrzeć na silnik. Ale póżniej ?Wygłuszeniem silnika a raczej maski silnika też bym sobie nie zawracał głowę bo w swoim i30 założyłem matę z i30 crdi i nic to nie dało. Zresztą obecnie oprócz Golfa do benzyniaków chyba nikt tego nie stosuje.
Dodano: 8 lat temu
Z zewnątrz całkiem się prezentuje ciekawie. Wewnątrz to bez tego wyświetlacza wyglądałaby jak czwórka .. niestety! Nie kupiłbym! Summa summarum bez wodotrysków!
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Zgadza sie ale to była premiera dla dziennikarzy, premiera jeszcze przed oficjalna prezentacja na salonie Frankfurckim.

Ja jak wszyscy wiedzą jestem fanem golfa, skoro astra doopy nie urywa, ciekaw jestem jakie auto w tej klasie zaskakuje kolegę i jakie własnie ma to "coś".
Dodano: 8 lat temu
Ładnie kolega wyłapał te różne niuanse o których może zaważyć codzienne używanie auta. Faktycznie brak siłownika dziwi mnie bardzo gdyż miałem Astrę III generacji i tam siłownik był, a nie kupowałem najwyższej wersji wyposażenia. Przyciski podświetlenia podsufitki tragedia. Jak kupowałem Golfa VII to zastanawiałem się też na Astrą IV i wcale tak tanio nie wychodziła. Golf już na starcie miał więcej w standardzie a do Astry trzeba było dobierać. W sumie wyszło mi w cennikach, że Golf był bogatszy w wyposażeniu a nie wiele droższy a jednak z perspektywy czasu nowocześniejszy.
Dodano: 8 lat temu
Pierwsze zauważone wady sugerują, i to nachalnie rzucając się w oczy, że Opel znów nie wykorzystał szansy stworzenia samochodu totalnego. O tyle jest to dziwne, gdy wydaje się tyle pieniędzy na opracowanie nowej generacji. Czyżby ktoś je rozprowadził "pod stołem" [hihi]? Doprawdy, Opla chyba za bardzo na to nie stać!
Zostawmy teorie spiskowe i skoncentrujmy na tym, co jest. A tu mamy generację bardzo podobną z wyglądu do Astry "czwórki"; wnętrze pełne pięknościowych detali dla oka i ukrytych niedoróbek tam, gdzie tkwi prezes piekieł, czyli diabeł. Taka np. klamka wewnętrzna drzwi nie musi zabierać miejsca na butelki, a te przecież przydają się latem w podróży.
Koniec końców, nowe generacje popularnych modeli Opla cierpią na coś. Przerysowane linie i syndrom Chevroleta to dwa najzłośliwsze objawy. Może inżynierowie przynajmniej sprawili, że Astra będzie jeździła porządnie, a nie jak prowadząca telewizję śniadaniową pani Wellman z TVN-u...
Dodano: 8 lat temu
Premiera w Polsce była na początku września, a dokładnie 1-go w hotelu Sound Garden obok którego mam biuro. Byłem i oglądałem. Doopy nie urywa...
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: Bo to naturalne zdjecia bez regulowanego padania swiatła.
Naprawde może sie podobac. Mogłaby kosztować te 400 Euro wiecej i nie miec znalezionych przeze mnie wad
Dodano: 8 lat temu
Dziwne ale na Twoich zdjęciach Astra wygląda lepiej niż w galeriach prasowych.
Dodano: 8 lat temu
6.11.br zapisany jestem na jazdę testową nową Astrą. Ma to być Astra z silnikiem benzynowym - to dobrze bo diesle mnie nie interesją. Przekonam się wtedy jak to jest naprawdę bo jak do tej pory słyszę same zachwyty np. o wspaniałym wyciszeniu auta, super prowadzeniu itd. Oczywiście nie omieszkam podzielic się swoimi wrażeniami.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Cennik nowej Astry od kilku tygodni "wisi" na stronie Opla !
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: No to cieszy. Juz nawet klamki chyba sa w standardzie w kolorze nadwozia.
Mnie takie najtansze wersje nie interesuja, to szkoda kasy,czlowiek po roku niezadowolony ze nie ma tego czy tamtego.
Do komfortu sie przyzwyczaja.
A pozniej takie auto trudno sprzedac bo wybrzydzaja.
Dodano: 8 lat temu
Do kamisdsg: plus dla dacii. Zapewne wiesz ze niebylo to moim zamiarem, nojakis przyklad byc musial ☺ a ja sympatyzuje z dacia. Nie wpisalem daewoo tej marki juz nie ma.

Wiec dacia w tym miejscujest lepszz od opla,wstyd
Dodano: 8 lat temu
W salonach zawsze stoją najbardziej wypasione wersje. Ja natomiast porównałem sobie na stronach najtańsze wersje i Astra wypada ciekawiej, mniej przytłaczająco. Co najlepsze, to żaden model nie posiada w najbiedniejszej wersji, najbiedniejszego radia - to jest dopiero żenada :)

Najlepsze w Oplu jest to, że dodając tylko 40euro do ceny bazowej wersji mamy wersję Busines i nagle na wyposażeniu znajduje się radio i tempomat i parkpilot :) Czy nie mogli tego wrzucić od razu i dodać te 40e do ceny podstawowej? :)
Dodano: 8 lat temu
Do kamisdsg: Pręt lepszy od siłownika, bo jak maska zacznie opadać, to trzeba będzie wozić kij w bagażniku :) heh
Dodano: 8 lat temu
Marku swoim wpisem uraziłeś kierowców marki Dacia.
Informuję Cię, że jak to napisałeś budżetowa Dacia posiada teleskop podpierający maskę więc jest lepsza od nowej Astry!
Pozdrawiam :-)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl