Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy damian88max » Odwilż w motoryzacji?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika damian88max
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 541 razy
Data wydarzenia: 22.09.2016
Odwilż w motoryzacji?
Kategoria: inne
hmm dość ciekawe i podobające mi się podejście Fiata w kwestii silników oznaczać będzie to że mazda nie pozostanie sama na placu boju :)

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-koniec-z-downsizingiem-fiat-rezygnuje-z-turbo,nId,2278067
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: To teoria, spalanie bardzo zależy od sposobu eksploatacji i ten bezpośredni w codziennej praktyce wcale nie jest lepszy. Natomiast wysokociśnieniowy, o wyśrubowanych parametrach i podatny na awarie ( zwłaszcza, że tworzony pod dyktando księgowych) układ paliwowy i konieczność częstego usuwania nagaru nie jest tym, czego oczekuje szary użytkownik.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Dodano: 7 lat temu
Do wektor1: raczej bezpośredni bo wtedy mniejsze zuzycie paliwa jest
Dodano: 7 lat temu
Chwalebne to, ale oby ten system faz nie był tak sprawny inaczej jak w niektórych fiatach, a zwłaszcza w TS od AR. Mam również nadzieję, że wtrysk będzie po bożemu pośredni (i wcale nie chodzi o LPG, a o przyjazność dla użytkownika).
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Dobre! [up]
Dodano: 7 lat temu
No i bardzo dobrze. Bałem się już o Mazdę, że jej idea padnie śmiercią naturalną jak system Comprex a tu FIAT podąża tą samą drogą. Brawo!!!
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger:
Tylko czy odtwarzacz CD pociągnie takie płyty?
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max:
Jasne, Maluch musi być 4X4
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Jest to jakieś rozwiązanie, a przez głowicę przerzucić siodło ze strzemionami będzie skóra i jeszcze podgrzewana
Dodano: 7 lat temu
Fiata 500 czy Pandę zapewne głównie kupują kobiety na dojazdy do pracy, do szkoły, na zakupy. Myślę, że w takich pojazdach i w takich warunkach eksploatacji turbo nie jest konieczne, a osiągi jakimi legitymują się silniki będą wystarczające. Zresztą nie widzę w tym nic nadzwyczajnego, bo silniki atmosferyczne w ofercie mają zarówno Niemcy, Czesi, Francuzi czy Koreańczycy i Japończycy etc. Nie róbmy sensacji tam, gdzie jej nie ma ;) Fiat po prostu zastępuje swoje wysłużone silniki 1.1 i 1.2 litra nowymi.
Dodano: 7 lat temu
Wydaje mi się raczej, że Fiat spróbował użyć w Europie - pewnej swego jak mało co [foch], że tylko silniki TURBO i długo, długo nic (bo elastyczność [tuning], bo nieomylność "Auto Bilda" [wacek]) - globalnego silnika wolnossącego [totalszok]. Sprawdza się w Brazylii i okazuje się na tyle ekologiczny, żeby bez "czipa VW-gatesa" [palacz][palacz][palacz][palacz][palacz] mógł poradzić sobie i na Starym Kontynencie. Już zacieramy ręce... [hehe]
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: ale i tak podzespoły są od podwykonawców :)
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: W obecnych czasach nie ma już fabryk samochodów tylko montownie. Wyjątkiem są bardzo drogie marki gdzie produkcja aut to prawie manufaktura.
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: to co piszą autorzy tych artykułów to wiesz skąd oni wiedzą co duży koncern zrobi
Dodano: 7 lat temu
Z artykułu wcale nie wynika jego tytuł. Silnik 1.4 Turbo jest wyjątkowo dobry, wątpię aby Fiat go wycofał.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: z bardziej znanych firm to Valeo, Denso, TRW, Delphi, Saint Gobain, Magneti Marelli i inni :P w sumie to duże koncerny opracowywuja auto ogolną idee a reszte robia podwykonawcy

u mnie np produkuje się bloki silników czy komponenty nadwozia z aluminium
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Myślisz np. o takim Garret, który jest częścią amerykańskiego Honeywell (ci od automatyki)? Oni niezłą kasę trzepią jako podwykonawca, nie powiem...
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: szczęscie w nieszczęściu będą elektryki bez turbin i innych :P
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Powod pozornej rezygnacji z turbin jest prosty - koszt. I to nie samej turbiny, reklamacji, tyle co calego know-how. Obsluga projektow w przypadku turbiny nie zajmuje sie OEM jak Audi, Fiat itd. tylko zewnetrzna fima np. Bosch. Do obslugi systemow ywiazanych z redukcja zwiazkow toksycznych w silniku z tubo, trzeba ogromnej wiedzy i ogromnie skomplikowanych modeli, a za to wszystko firmy zewnetrzne zycza sobie duzych pieniedzy i umow na coraz to wiecej podzespolow :) Uzytkownik obchodzi OEM tylko do momentu konca najdluzszego wariantu gwarancji... I nie chce mi sie patrzec, jak ludzie narzekaja ze trwalosc aut sie zmniejsza - to czyste prawo rynku, trzeba powoli nauczyc sie, ze kupno aut starszych niz 5 lat lub z przebiegiem 200k nie bedzie zadna droga.
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: i pare plyt betonowych do przedniego bagaznika
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Skrzynia biegów z przodu dla lepszego rozłożenia masy ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Trzeba będzie go zamontować centralnie, czyli ze środkiem ciężkości przed tylną osią i będzie po problemie ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: zrobi się napęd 4x4 i bedzie :P
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Najlepiej wsadzić silnik od Jeepa 5,2 L V8 do Malucha, tylko czy on nie stanie dęba?
Dodano: 7 lat temu
Ja przeczuwam, że rezygnacja z turbin ma związek z wątpliwą trwałością i niezawodnością takich silników. Możliwe, że było dużo reklamacji, napraw gwarancyjnych, a może i spraw sądowych ale o tym nie do wiemy się pewnie wcześniej niż za 10 lat albo wcale.
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Akurat układy bezpośredniego wtrysku gazu w fazie ciekłej przez fabryczne wtryskiwacze benzyny udowodniły że LPG jest lepszym paliwem od benzyny jednak problemy z pompami gazu i pewnie cichy sprzeciw lobby naftowego powodują że koszty instalacji są bardzo wysokie wręcz zaporowe.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: są układy do bezpośredniego wtrysku paliwa:P no i nie jest powiedziane ze ja PB to odrazu trzeba LPG ładować:P
Dodano: 7 lat temu
Tylko nie wiadomo co gorsze,turbo czy zmienne fazy rozrządu i bezpośredni wtrysk który wyklucza LPG.
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max:
Polak potrafi
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: skoro kupujemy TSI ktore ma ponad 300kkm i jeszcze sie turla :P to tym bedziemy po 500kkm robic:D
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
7 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl