Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda City » Nowy akumulator Varta







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda City
  • przebieg 23 000 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 i
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 2600 razy
Data wydarzenia: 07.10.2015
Nowy akumulator Varta
Kategoria: serwis
Przyszedł czas na wymianę akumulatora. Od jakiegoś czasu akumulator zaczął płatać figle. Auto lubiło nie odpalić, trzeba było odpalać go z kabli. W tedy wyświetlacz pokazywał napięcie 0,7V. Co ciekawe po odpaleniu auta z przewodów, później paliło normalnie. Nawet nie trzeba było go ładować. Wyglądało, że gdzieś na płytkach robią się zwarcia. Pierwszy raz miałem taki przypadek. Najczęściej akumulator zaczynał krócej trzymać napięcie i trzeba było go częściej ładować.
Oczywiście sprawdziłem miernikiem prąd ładowania i pobór prądu przez auto. Ale wszystko było w normie. Akumulator wytrzymał 5 lat, więc nie jest to zły wynik.

W aucie miałem zamontowany akumulator FB FURUKAWA 35 Ah. W City można było również spotkać YUASA 40 Ah (44B19L).

Myślałem nad akumulatorem o większej pojemności, ale niestety akumulatory większe niż 40 AH miały również większe wymiary i nie mieściły się w żaden sposób.
Myślałem nad zakupem YUASA 40 Ah za 299zł, 2 lata gwarancji, taki jak montowany fabrycznie, Akumulator 40Ah 330A P+ Varta Blue A14, 199zł, 2 lata gwarancji oraz Centra i Banner. Głównie zależało mi na długiej gwarancji. Znalazłem na stronie sklepu Akumulatory Polska akumulator 40Ah 330A P+ Varta Blue A13 199zł, który jako jedyny z serii niebieskiej miał 3 lata gwarancji. Przed zakupem, pytałem się również w sklepie czy to nie pomyłka, ale rzeczywiście w karcie gwarancyjnej mam wpisane 3 lata. Ten akumulator nie do końca pasował. Różni się on od standardowej wersji dolanymi u dołu podstawy z dwóch stron centymetrowymi wypustkami. Musiałem je po około 0,5cm przyciąć ponieważ miałem tylko centymetr zapasu. Nie wpłynęło to oczywiście na szczelność obudowy, bo jest to dolany kawałek plastiku.

Obecnie autko jeździ bez problemów. Mam nadzieje, że nowy akumulator wytrzyma również co najmniej 5 lat
Dodano: 8 lat temu
Do bratmat: Teoretycznie to auto jeździ codziennie, ale na krótkich dystansach. Ale rzeczywiście, u mnie auta mają małe przebiegi, ale za to jeździ się nimi z 10 lat. Na moim przykładzie widać, że trafiają się używane auta z małymi przebiegami.
Dodano: 8 lat temu
no za często to to autko się nie rusza ... Takie przebiegi to się rocznie robi
Dodano: 8 lat temu
Podejrzewam, że gdybyś robił większe przebiegi, akumulator jeszcze by nie padł.
Dodano: 8 lat temu
Mój fabryczny jest o 3 lata starszy i nie wykazuje najmniejszej chęci odejścia na emeryturę. ;)
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Ja kupowałem w http://akumulatorypolska.pl/ i odbierałem osobiście w Łodzi, ponieważ często tam bywam. Duży wybór i dobre ceny w Ostrowcu mają http://pionmot.pl/hurtownia-olejow-ostrowiec-wymiana-oleju/104-pionmot-wymiana
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Na 100% tak będzie!
Dodano: 8 lat temu
W którym sklepie w Ostrowcu go kupiłeś?
Dodano: 8 lat temu
Na górze obudowy nad napisem VARTA jest taki długi kod podaj pierwsze 6 cyfr to się rozkoduje rok i miesiąc produkcji
Dodano: 8 lat temu
wg mnie wazniejsze od tej gwarancji czy to 2 czy 3 lata jest kupić w pewnym źródle a nie gdzieś w sklepie gdzie stał juz długi czas
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Obudowa główna nie została naruszona, wypustki są dolane, pod spodem są puste. Jak dla mnie jest to uszkodzenie mechaniczne, które nie powinno mieć wpływu na gwarancję. Ale wszystko okaże się przy ewentualnej gwarancji
Dodano: 8 lat temu
Obawiam się, że w razie jak będziesz musiał skorzystać z gwarancji to producent widząc, że spiłowane zostały wypustki od razu odrzuci roszczenia argumentując tym, że obudowa została naruszona itp. I na nic Ci się przyda ta przedłużona gwarancja.
Najnowsze blogi
Dodano: 16 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
15 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl