Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Nowsze nie zawsze znaczy lepsze - zła zmiana w Golfie 7







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 2095 razy
Data wydarzenia: 25.02.2017
Nowsze nie zawsze znaczy lepsze - zła zmiana w Golfie 7
Kategoria: obserwacja
1. Wstęp

Po obejrzeniu kilku filmów z prezentacji prasowej dzisiaj przypadkiem udałem się do pobliskiego salony vw zerknąć na Golfa 7 po liftingu.
Nie fatygowałem się do dużych salonów w Hamburgu gdyż pogoda nie sprzyja i nie mam czasu ale 5 km od domu w pobliskim salonie tez stoi już nowy Golf.

Co zmienił facelifting?
Na pierwszy rzut oka nic, no bo skoro auto wyglądało świetnie to nie było sensu nic zmieniać.
Zatem płyta MQB, zawieszenie, podwozie i wnętrze wszystko przetrwało próbę czasu 5 lat znaczy wyprzedza czas i na kolejne 2 będzie jednym z najlepszych w klasie.
Zmienione zderzaki i grafika wewnętrzna lamp to można powiedzieć ze nowy rok modelowy.
Za to w Octavii i Leonie wreszcie dodali to czego poskąpili względem Golfa 4 lata temu (elektryczny ręczny, zawieszenie DCC, Led-owe oświetlenie wnętrza czy nawigacja 8 cali)


2. Więc po co ten facelifting?

Aby jak wszyscy coś zmienić aby znów pokazać siłę i to że wyprzedza się konkurencję.
Technicznie nic się nie zmieniło, oprócz silnika 1.5 TSI, który wejdzie do sprzedaży latem i wiadomo że jest nieudany. Auta z systemem odłączania cylindrów ACT brały olej, po pierwszych jazdach testowych ( np.: Marek Drives na youtube) okazało się że 150 konny jest mniej ochoczy do przyspieszeń od starszego 1.4 TSI i jedyne co osiągnięto to niższe spalanie( zadowolili ekologów emisją CO2)


3. Namacalna zmiana – nowe multimedia – zła zmiana

Więc oprócz dodaniu nowych kolorów nadwozia (bodajże pięciu) i nowych tapicerek oraz wzorów felg pojawiły się nowe multimedia.
I jak dla mnie chociaż zawsze podkreślam jestem za gadżetami i rozwojem techniki są żałosne.
Jeszcze nie zbliżyły się poziomem do Tabletowozu Peugeota 308 w którym obsługę ogrzewania i klimatyzacji utrudniono i puka się w tablet. Raz aby wejść w menu „ogrzewanie” taka mała ikona” trzeba wiedzieć która bo napisu nie ma. Auto podczas jazdy trzęsie więc niekoniecznie się trafi za pierwszym razem. Później jeszcze 2 puknięcia czyli zmiana temperatury i kolejne aby wrócić do ekranu menu np. radia czy multimediów.

Obecnie w Golfie 7 facelifting mamy 6,5 calowe radyjko w standardzie, kolorowe, 8 calowa nawigację Discover Media i topowa Discover Pro 9,2 cala.

Skupimy się na nawigacji, oglądałem mniejsza 8 calowa i tej większej nawet nie chcę widzieć:

- po wejściu do auta mamy 2 wielkie połacie plastiku, jedna to wskaźniki gdzie powinien być prędkościomierz a go nie ma tylko wszystko se wyświetla. Standard w GTI/GTD i R. Auta sportowe bez tradycyjnych analogowych zegarów – szok, niedopuszczalne

- druga wielka płaska szyba to nawigacja, w mniejszej 8 calowej pozostawiono na szczęście 2 „fizyczne pokrętła” jedno do włączania systemu i regulacji głośności (od 20 lat tak jest najlepiej najwygodniej w każdym aucie. Wszelkie sensorowe czy dotykowe możliwości zmieniania siły głosu nie sprawdziły się

- drugie pokrętło służy do zmiany skali mapy, czy przewijania manu, jednak w wersji 9,2 cala nie ma pokręteł wcale. I wtedy żeby zrobić głośniej pukamy w tablecik a żeby zmienić skalę mapy podczas jazdy robimy „znany ze smartfonu ruch palcami” na ekranie. Wysoce niebezpieczny manewr podczas szybkiej jazdy

- szyba wygląda żałośnie, jest odblaskowa, połyskująca. W słoneczne dni obraz będzie niezbyt dobrze widoczny (refleksy świetlne). Poza tym to cos jak Gorilla Glass jest tak śliskie że chcąc trafić palcem w ikonę którą chcemy niekoniecznie nam się to uda. Auto przecież podczas jazdy się trzęsie

- w mniejszej 8 calowej zostały boczne odnośniki do menu „media” „navi” jednak są to tez śliskie „wirtualne przyciski” a nie „klawisze fizyczne. Palec po prostu się ślizga na ekranie. U mnie w starszej wersji ekran jest matowy i mniej śliski.

- poza tym cena wersji 9,2 cala odstrasza i w Polsce wacha się miedzy 6.400 zł a 8.100 i występuje tylko w wersji Highline no i GTI, GTD oraz R

+ plusem jest większa możliwość personalizacji systemów i rozwój Aplikacji mobilnych Android Auto czy Car-net. Ekrany mają lepsza rozdzielczość niż 800 na 400 pikseli co za tym idzie lepsza jakość obrazu i wyświetlać mogą pliki video rozdzielczości HD czy nawet większej

+ można gestem „machnięcia ręką” przesunąć stacje radia czy utwór muzyczny. To leiej przed radiem nie machać rękami, żałosne. Przecież mam kierownice multifunkcją jak nie chcę już ręcznie zmieniać
Vw chyba chciał zostać niemiecka Teslą.


4. Podsumowanie

Nie testowałem sprzętu bo w aucie był rozładowany akumulator ale i na to przyjdzie czas.

Część osób powie że gadam pierdoły i że chce podkreślić że to co mam jest najlepsze chociaż starsze i na przekór mówię że nie chce nowszego.
Ale prawda jest taka że nie chce mieć tych dwóch wklejonych pleksji w deskę rozdzielcza (zamiast zegarów i zamiast radia normalnego).
Tak samo jak nie chce odpalania na przycisk, na kopnięcie nogą i otwierani auta na kiwnięcie ręką czy inne bzdury.
Auto powinno mieć kluczyk, odpalanie normalnie, radio powinno mieć przyciski poza częścią dotykowa a do regulacji siły głosu i skali map musi być pokrętło w gałce. Przynajmniej jak dla mnie.

Niestety volkswagen obrał złą drogę. W Seacie Ateca mamy polepszona wersje moje Discover Pro z ładniejszym kolorowym menu.
Amen

P.S. wybaczcie słabe zdjęcia, robione na szybko telefonem
Ostatnia aktualizacja: 25.02.2017 20:07:44
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Tandeta z Francji i Włoch jest tania. Porównaj plastiki, fakture, zapach, zmontowanie. Juz od z golfa 5 czy 6.
Obecnie nieco sie zmieniło w Peugeocie 308 ale on kosztuje, w fiatach bez zmian.
Pogadaj z blacharzami na temat jakosci wykonania, spawów, grubosci blach i solidnosci. Co rdzewieje najrzadziej lub najoozniej ?
Zrób rozeznanie czy fiat i renault maja taka trwałosc zawieszenua, łaczników stabilizatora, spręzyn, amortyzatorów.

Moze lepiej ze w fiacie sprezyna peknie po 120 tys a w vw po 170, moze to nic ze renault po 5 latach cale grzechocze i trzeszczy. Moze ktos nie wie i olewa to ze tapicerka zdjeta w koreancu 4 razy trzeszczy, zaczepy sie łamią lub źle przylega.

Jakosc kosztuje. Ile jezdzi po drogach 16-20 letnich fiatów czy renault a ile vw?

Owszem, dzis ksiegowi nie pozwola aby auto oplacalo sie naprawiac po 250-300 tys km.
Awarie i wpadki dotycza vw, nie jest niezawodny tak jak toyota kiedyś.
Ale i tak vw bardziej trzyma cene.
W Niemczech też

Za Audi, BMW i Mercem jest Vw. Premium dla ludu. Jest drogi. Pozniej przerwa i rezta Niemiec, marki tańsze. Taniocha i gorsza jakosc z innych krajów na 2 końcu, na dnie dacia.
Od lat taki mamy podział.

Spytaj kolege luckyboy jak dobry jest stary Golf 4 i pomimo ze zwykły jak mozna byc z niego zadowolonym jako uzytkownik.
Dodano: 7 lat temu
Golfy są strasznie drogie...9 letni Golf w cenie nowego UP-a? gdybym chciał sprzedać Polo to dostałbym 9 tys.zł a Golf z 2008/2009 z tym samym silnikiem 1.4 16V i przebiegiem tylko 50 000 km niższym stoją po 29 000 + opłaty to ponad 30:) 3 razy tyle:)....nie wiem czy jest sens sprzedawać bo jeździ mi się bezawaryjnie i tanio na gazie...istnieje u nas kult Golfa...postrzegany jest jako król szos...taniej można kupić Astrę albo Focusa:)
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: No u mnie przy takim przebiegu powinno jeszcze pachnieć fabryką.A firmowe [auto][auto]taki przebieg mają po kilku miesiącach i dopiero się docierają :-)
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: No silniki 1.5 beda wprowadzali do oferty pewnie sukcesywnie. Maja naprodukowanych 1.4. Tak jak te nowe navi. Pewnie do Passata i Sportsvana wejda w przeciagu roku. Moze jako rok modelowy 2018 czyli jesienia tego roku.

Ja bym 1.5 nie ryzykował, 4 lata sa 1.4 i prolemów nie stwarzają narazie, nie słychać nic.

Pewnie Sportsvsn przejdzie lifting w 2018 na wiosne, bedzie taki sam niezauważalny jak w siódemce
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: Poprzednie sprzedałem gdy miało 22k i poszło w rodzinę za nawet nie wygórowana cenę. Żeby sobie reklamy nie robić - ode mnie tylko brać :).
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:No niby gorzej się zbiera w porównaniu do 1.4.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Na Turana lub Sportsvana, ale za nim do tego dojdzie to wprowadzą silnik 1,5l i dupa.
Dodano: 7 lat temu
Poprostu jesteś głupkiem i biedakiem jak wszyscy (włącznie ze mną) na tym portalu. Nie stać cię na nowe auto i takie głupoty wypisujesz. Ave nowy Golf, ave Deutschland uber alles. Ja ja ja...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: No to Ja już dzisiaj nie ogarniam kuwety.Za dużo [drink].
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: na poliftowy - hm, czemu nie? Skoro amatorzy Octavii III próbują zdążyć przed liftem [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: Zmiana auta z tak niskim przebiegiem? [szok]
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: Kolega chciał zmienuc Golfa 7 na Golfa 7,5 ?
Z tego vo pamietam chyba na Tourana.
W system odłaczania cylindrów ACT bym sie nie pchał.
Moze brac olej no i skoro mniej dynamiczny
Dodano: 7 lat temu
Do speedi: to 1.5 TSI jest tak zły? [los2]
Dodano: 7 lat temu
Kurde no nieciekawie się przedstawia ten 1,5l silnik. Ja myślałem nad zmianą ale jeśli faktycznie po większej ilości testów okaże się, że jest gorszy w porównaniu do 1.4 jeśli chodzi o zbieranie się to wstrzymam się z zakupem. Jeśli chodzi o ekran to i tak najwyższej opcji nie biorę pod uwagę. Mapa jest mi potrzebna dosłownie parę razy w roku, więc szkoda mi kasy bo wolę władować w inne wyposażenie auta. Irytuje mnie błyszczący plastik dlatego porównując mojego comfortlina z 2014 z highlinem mój w środku wygląda jakby co dopiero z taśmy zjechał.
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Może mieć, ale powinien kosztować co najmniej ok 6000€. Myślałem też o VI-tce, ale przesiadam się w najbliższym czasie na 308. Wybór Golfów jest szeroki, na pewno szybko znajdziesz fajnego.
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Co za problem. 8 lat czyli niecałe 18 tys rocznie. Normalny przebieg jak w gospodarstwie domowym sa 2-3 auta.
1.4 to słabizna i sporo pali. Równie pewny i bezawarijny a lepszy jest 1.6 o mocy 100 koni i dobry do LPG
Dodano: 7 lat temu
na VI kończą się stare dobre proste niezniszczalne Golfy:)
Myślałem o kupnie VI...z wolnossącym 1.4 16V ...tylko czy 2008 lub 2009 może mieć 150 000km?
Dodano: 7 lat temu
Odpalanie przyciskiem?
szkoda że nie ma odpalania głosem w ten sposób:
Podaję hasło: "w strzebrzeszynie chrząszcz grzmi w trzcinie" :)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
Golf 7 najlepszy jest, taki z nawigacją fabryczna jeszcze lepszy, a już GTD to w ogóle marzenie wszystkich w szczególności tych od Golfa 3 z kaseciakiem i navi na szybie ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: To wiem. Sa i ludzie ktorzy jezdza tylko po miescie autem kompaktowym i nawigacji nie potrzebuja.
Ale mówienie ze lepszy Golf 3 z kaseciakiem i navi ba szybie i wolałoby sie takie auto niz nowy model z wbudowanym navi daje do myślenia z kim tu jest nie tak.

Kazdy mz inne preferencje ale jak mozna nie lubic słodyczy ? Ano jak ktos nie nauczył sie ich jesć od młodosci i nie zna...

Mówienie ze woli sie stara gruba babe a nie młodą laskę którą wszyscy wolą jest nienormalne.

Tylko to chcę udowodnic !!!
To samo z Climatronikiem, lepsza na korbę.
Co za ludzie, dom wariatów !

Konuec watku. piszemy o Golfie 7
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: To jeszcze sobie wyobraź, że oprócz świadomego zrezygnowania z navi (w aucie za 80 tys. i więcej) dokładnie z powodu położenia ekranu, które mi normalnie do celów nawigacji zupełnie nie odpowiada, to dopasowując się do Twojego sposobu pisania napisze jeszcze, że używam telefonu od blackberry a nie jakiegoś androidowego gówna, oraz w domu dalej cały czas TV plazmowego a nie jakiegoś ledowego gówna.
Po prostu powinno dotrzeć do Ciebie, że każdy ma swoje własne preferencje i może mieć inne oraz inności nie trzeba akceptować tylko wystarczy być po prostu tolerancyjnym ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Podobną funkcję jak Xsara ma również każdy stary Saab. Pali się na desce tylko i wyłącznie prędkościomierz do 120km/h i nic więcej. Sprinter CDI sobie nieźle strzelił tym w kolano.
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Nigdy tego podejscia nie zrozumiem. Moj tata uzywa navi 5 razy w roku ale ma dosc gowien, plataniny kabli i wybral auto z wyposazeniem przyszlosciowym.
Klimatyzacja to dzis standard.
Pierwsze pytanie kupujacego uzywane auto jesli chodzino wyposazenie- czy ma nawigacje.

Szwagier kupuje teraz auto, juz zajechał jeden smartfon i navi Mio, ciagle sie wieszala i miala slaby ekran.
Nie kupi auta bez nawigacji.

Poza tym to nie sama navi, to radio, media i komputer pokładowy

Kupno nowego auta z salonu za 80 tys i wiecej bez navi do dla mnie głupizna do kwadratu

No ale podobno "innosc" tez trzeba akceptować. Gejów i Prezesa i tych co wola czarno-białe TV też, hehe 😊
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: No kolego 99 na 100 facetow woli focusz rok 2016 z dotykowa navi a tylko jeden uwaza ze lepszy escort z 1991 z malym radiem na kasete.
100 facetow lubi patrzec na nagie kobiety, no i wsrod nich 1 woli chłopców.
To mnie zdziwiło
Ale ok. Zawsze dajemy rade sie nie zgadzac ☺
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: wlasnie to idealne umiejscowienie ekranu. Gdy jestv yzej lub wystaje na podszybiu jak tablet to swieci na niego słonce.
Nie wynyslono jeszcze ekranu widocznego w mocnym słoncu.
To ze jest wmontowany w deske a nie wystaje ponad nia to wielka zaleta.
Zerkniecie nizej to zaden ptoblem
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Ja też w swoim drugim aucie używam telefonu jako nawigacji :) I to właśnie w uchwycie... Jest zamontowany 'na płasko' i centralnie. A najlepsze, że pod względem wygody jest lepiej niż standardowe miejsce w Seacie.
Korzystam jak większość z google maps, więc płynność jest zapewniona. Dodatkowy zestaw bluetooth również mam podpięty przez zapalniczkę, działa na przycisk - więc nie muszę odrywać wzroku od drogi.
Co deneruje to tylko łączenie tego wszystkiego z zapalniczką, drgania i to że jak zapomnę telefonu to nie wiem dokąd jadę :D Jestem fanem fabrycznych, schludnych rozwiązań, ale wiele moich znajomych celowo nie bierze w nowych autach nawigacji bo "starcza im telefon".
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Rozwiązania z HUD na kawałku plastiku są, nie oszukujmy się, budżetowe i wynikają ze złego kątu szyby do przeprowadzenia projekcji. Po drugie nie da się na nich wykorzystać potencjalnej zalety HUD - dowolnego rozmieszczenia informacji.
Nowe wersje wykorzysują włókna zatopione w szybie :) Przez to zasięg 'projektora' rośnie i pozwala na wyświetlanie wyraźniejszych obrazów... Świetna rzecz!
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Niektórzy nie potrafią przyjąć prawdy do wiadomości, będą konfabulować, aby trwać przy swoim :)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Twoja histeryczna reakcja tylko mnie umacnia w słuszności tego co napisałem :)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Head-Up Display wcale nie musi być na szybie
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl