Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Yaris Franca » No i skończyło się...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Yaris
  • przebieg 46 162 km
  • rocznik 2014
  • kupione używane w 2017
  • silnik Hybrid
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 856 razy
Data wydarzenia: 05.11.2017
No i skończyło się...
Kategoria: obserwacja
...oszczędzanie w efektownym stylu. Temperatury spadły do 5-8'C i Yaris spala poniżej 4 l/100 km już tylko od wybitnego święta. Spalanie wzrosło o jakieś 12-13 %, czyli bardziej niż w klasycznym samochodzie. Mam wrażenie, że przyczynia się do tego przede wszystkim wzrost oporów toczenia. Yaris stoi na świeżym powietrzu i zgężlały rano turla się z niechęcią ;-). I to mimo że toczymy się nadal na letnich Dunlopach, ciśnienie 2,5/2,2 kG/cm2 sprawdzam przy każdym tankowaniu, a hamulce nie obcierają - w żadnym innym samochodzie nie byłbym tego tak pewny :). Co ciekawe, diler nie dodał zimówek do samochodu, chociaż w historycznej papierologii widnieje zapis "wymiana kół na zimowe".
Ostatnia aktualizacja: 06.11.2017 20:01:53
Dodano: 6 lat temu
Ha! Wieszczę, że wrócimy do biblijnych poziomów <4 l/100 km.
A kluczem do sukcesu będą opory toczenia. Na nowych zimówkach Zjawa turla się LŻEJ! Różnica jest baaaardzo wyraźnie odczuwalna od pierwszych metrów.
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: "Słabiej trzyma bateria, dłużej się ładuje".
Przy temperaturze +5'C bateria faktycznie początkowo ma wyraźnie obniżoną sprawność - zdolność do przyjmowania lub oddawania energii. Silnik spalinowy włącza się przy 2/3 obciążenia letniego. Czyli latem Zjawa potrafiła się rozpędzić całkiem sprawnie do 30-40 km/h przed pierwszym odpalaniem silnika, teraz ledwie do 20-25 km/h.
Ale bateryjka szybko wraca do normy. Po 2-3 kilometrze już nie odczuwa się ograniczeń.
Dodano: 6 lat temu
1) Toyota podaje dla jazdy ekonomicznej ciśnienie 2,5/2,4 kG/cm2 dla 15-calowych opon o profilu 65, więc i tak wniosłem lekką korektę w dół. O dziwo, komfort resorowania i właściwości jezdne są wciąż bez zarzutu.
2) Moje wrażenie, że opory toczenia wzrosły biorą się stąd, że rano mocno schłodzona Yariska toczy się jakby mniej chętnie niż latem, przy takim samym poziomie naładowania baterii.
3) Układ napędowy musi się rozgrzać - i silnik spalinowy, i bateria (do 25-30'C) - żeby mieć pełną sprawność. Latem potrzebne było do tego jakieś 15 km, teraz podchodzi jakby pod 20-25 km. Różnice w sprawności zimny-ciepły nie jest wielka, wielu kierowców pewnie by ich nawet nie zauważyło, ale są.
Z drugiej strony, wczoraj zrobiłem 70 km opłotkami (Vsr około 45 km/h), z końcowym wynikiem 3,4 l/100 km. Ale pewnie dlatego, że było 13'C.
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Czyli jak to mówił taki stary mechanik : szklenie d.py i g.wniane oszczędności ale z drugiej strony to Jego samochód i jego pieniądze ;-)
Dodano: 6 lat temu
Te 2,5 to przypadkiem nie za dużo? to w moim ponad dwu tonowym ma być tylko 2,2 :)
Dodano: 6 lat temu
Słabiej trzyma bateria dłużej się ładuje to powoduje że benzyna dłużej pracuje i ciągnie dodatkowe kilogramy
Dodano: 6 lat temu
Wzrost oporów toczenia? Nie sądzę, obstawiam bardziej obciążenie wynikające z ogrzewania.
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: Zaoszczędzi na paliwie, straci na wymianie zawieszenia :)
Dodano: 6 lat temu
2,5 KG/cm2 to nie za dużo ? Co to za profil, że tyle trzeba pompować. Szkoda opon i przyczepności.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
52 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl