Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy grzesio70 » Nadchodzi czas zmian







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika grzesio70
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 530 razy
Data wydarzenia: 07.02.2016
Nadchodzi czas zmian
Kategoria: obserwacja
Jak w tytule nadszedł czas rozmyśleń nad następcą Astry. Nie martwię się póki co jej sprzedażą bo wiem że za te 3tys.km dość szybko znajdzie kupca.

Taki mały rodzynek:
http://allegro.pl/audi-a4-b6-1-9-tdi-6-biegow-tempomat-i5974023796.html

Pod koniec 2015r miał 500kkm;).

Moje podstawowe wymagania i typy

Kwota do 15tys.zł.

Moc od 120km w górę najlepiej diesel i nie obrażę się jeśli silnik będzie dobry pod modyfikacje mocy.

Golf IV tylko TDI najlepiej seryjny ARL 150km, xenony, ładny lakier ale kwestia wyboru bo G4 do 15 to na prawdę można kupić ładny egzemplarz. Tyle że trzeba zastosować dużą ostrożność bo przy kupnie G4 w tym kraju można zostać mocno oszukanym. Jedyny minus to fakt iż trochę ciasne to auto no i oklepane jak kiełbasa na wsi.

Volvo S60/80 2.4 D5 niby dobry i oszczędny ale nie wiem zbytnio o możliwych awariach w tym aucie. Tutaj liczę na Waszą pomoc.

Audi A6/4 2.5TDI wiem że 150/180km to lipa a 163km? ponoć lepszy.

BMW 330d/xd wiem że silnik dobry ale co z mostem itp. ponoć podpora wału często wysiada.

C klasa 2.7cdi Do silnika nie mam pytań a po za tym?? Wiem że gnije.

Okularnik 3.2CDI minus to dla fakt iż ten silnik występował tylko w automacie a druga sprawa to wrodzona "ociężałość" tego auta. W kombi wydaje mi się jakby ważył ze 3 tony. O silniku nie wiem nic.

Wiem że ostatnie propozycja może Was zdziwić ale cóż

Laguna 2 po lifcie 2.2DCI ostatnio miałem okazję zrobić taką trasę 450km tyle że z mocą podniesioną ze 150 na 190km i 440Nm i od tej pory i opowieściach kumpla o tym aucie trochę zmieniłem zdanie. Był to Initiale Paris czyli full full i jeszcze raz full.

Póki co to wszystkie moje typy. Chciałbym stworzyć tutaj taką małą skarbnicę wiedzy co do wymienionych aut i przychylności do podnoszenia mocy bo prawdopodobnie to będzie 1 samochód w którym będę chcieć coś podłubać.

Jeśli widzicie coś jeszcze fajne a zarazem bezawaryjnego w tym budżecie to rzecz jasna piszcie.

Liczę na długie i rzeczowe komentarze

Pozdrawiam
Ostatnia aktualizacja: 07.02.2016 17:30:33
Dodano: 8 lat temu
Do pioneerek: ok
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: bede sie z nim widzial chyba wieczorem to zapytam czy dawal ogloszenie czy olał temat.
Dodano: 8 lat temu
Do pioneerek: Masz jakieś jej foto bądź kontakt?
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Nie spieszy mi się więc od dzisiaj codziennie przeszukuję internet za octavią I Laurin Klement 1.9TDI a z mocą to zobaczymy czy trafię 90-tke czy 130-tke. Tu zadecyduje stan.

Jeśli 130-tka to zrobię delikatnie na 150-160km jeśli 90km to z 130km będę zadowolony...
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: a co robil ... zmienał turbo, pompe i wtryski :) i chip. Ale mlode to to szalone ;) Ożenił się więc na pewno spasuje :D
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: tak on ma wlasnie poliftowa i chcial ja sprzedac. nie mial klienta i trzyma. tam bylo 90kM albo 110 ... wydaje mi sie ze 90. w kazdym razie moc znacznie ma podniesioną ;) Ladnie to chodzi i fajnie wyglada. Czarna kombi, bananowe skory w srodku. Podswietlenie tez zmienial wszystkeigo na styl audi czyli bialo czerowen. Podoba mi sie ;) Chyba ja cenil na 12 tysi
Dodano: 8 lat temu
I daruj sobie 2,5 TDI. Chyba ze ogarniesz temat ktora z kilku wersji mocy i oznaczenia jest dobra. Podobno najsilniejsza.
To podobnie jak 2.0 TDI spisrod kilku odmian tylko 2 byly dobre (wtryski bosh,bez napedu pompy walkiem i typ BKD)

No a volvo S80 takue stare to skarbonka i majatek na naprawy. To jak BMW serii 7 klasa nie dla nas
Dodano: 8 lat temu
Grzegorz nie wierz w cuda. Za 15 tys.zł nie kupi sie dobrego Golfa 4, dopisazonego TDI bez wypadku. Tylko w Polsce.
To ok 3500 Euro a w Niemczech takie dobre i nie zajechane czwirki kisztuja ok 4.500-6.000 Euro.
Co do chip tuningu to jedyna bezpieczna opcja to 10-15% przyrostu mocy.
Robienie z 90 koni 130 zniszcsy auto.
To inna turbina, trzeba zmienic półosie i inne elementy majace wytrzymac nie tylko konie ale przyrost niutonometrów.

Auta w Polsce możesz szukac u kogos kto jezdzil nim 4-8 lat i dbał.
Bo jak pisałem sprowadzone kosztujace 15 tys zl to w Niemczech kosztował 2.200 Euro maksimum. Reszta to opłaty i zarobek zlodzieja, oszusta, cwaniaka. To szrot, cofany i picowany

Powodzenia
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Przy dobrej sekwencji nie ma spadku. Chcesz mogę ci poszukać wykresy z hamowni gdzie auto na gazie ma większą moc niż na benzynie. Dlatego że benzyna ma 95 ewentualnie 98 oktanów. A gaz może mieć nawet do 110 oktanów. A co za tym idzie dobra sekwencja + dobry gazownik i nie spadku mocy a może być nawet odrobinę lepiej. Do takiego auta przecież nie wsadzisz instalacji za 1600zł haha :)
Dodano: 8 lat temu
Do Cybul99: Spadek mocy i jest u***bany jeśli chodzi o modyfikacje silnika.
Dodano: 8 lat temu
Do niki129: Z pewnością stać w miejscu nie będzie;).
Dodano: 8 lat temu
Do pioneerek: Tak, chcę I ale po lifcie czyli 2001-2004r To 90km były w L&K?. To ja właśnie chcę problemy z trakcją;).

130km w octavii to ASZ i wiem że musi fajnie latać chociaż ponoć 110km dużo lepiej nadaje się na mody. Ile kosztowało i co trzeba było zrobić by uzyskać 170 z 90?

Rozsądny ale czas poszukiwań będzie długi. Obecnie są 3 oferty a do spożycia tylko jedna bez navi i czarna.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: kuzyn ma octavie wlasnie w tej wersji tylko to jeszcze jest octavia I. motor 90KM. on to modzil na chyba 170KM lata jak rakieta tylko duzy problem z trakcją :) 110/130KM dobry wybor chociaz ja bym Ci polecil 130KM. W B5fl to bylo wystarczajace jak dla mnie. Dobra dynamika i niewielkie spalanie. Octavia jest troche lzejsza to i dynamika powinna byc lepsza. Mysle ze to rozsadny wybor.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: a jeszcze jeden plus Renault jest taki ze po numerze vin w serwisie nawet przez tel ci podadza mniej wiecej co bylo robione jak bylo cos w aso. Chyba ze sie cos zmieniło
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Czemu nie chcesz gazu?
Kupisz samochód ze zdrową benzyną, włożysz dobrą sekwencje i nawet nie będzie spadku mocy. A oszczędności spore. Kupisz jakąś benzynę 2.5-3.0 i będzie frajda z jazdy, świetny dźwięk V6 a z gazem wyjdzie tanio.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Po lifcie już mniej gniją. Zawsze można zrobić zabezpieczenie antykorozyjne i masz spokój na lata.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Jeździłem (Prowadziłem do Paryża i z powrotem) Golfa III TDI 110 koni. Bardzo dynamiczne auto ;) Octavia będzie jeździć podobnie.
Dodano: 8 lat temu
Do pioneerek: Podoba mi się Skoda Octavia w wersji Laurin&Klement czyli ful wypas z xenonami i jasnymi skórami ale znaleźć taką to pewnie będzie horror.

Co powiesz o silnikach 1.9TDI w Octavi 110/130km jeśli chodzi o dynamikę i chęć podniesienia mocy. Nie jeździłem nigdy octavią i nie wiem jak to chodzi. Stawiam teraz trochę bardziej na moc bo wiem że TDI na pewno nie spali tyle co moja Astra a osiągi będą o niebo lepsze.

Superb pewnie jeszcze bardziej komfortowy ale to tylko komfort. Octavia bardziej mi się podoba no i nie ukrywam że ważny jest dla mnie ten L&K bo normalnie w środku jest dość biednie.
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Dzięki
Dodano: 8 lat temu
Do Cybul99: A3 jeszcze mniejsze od Golfa IV więc raczej odpada
Dodano: 8 lat temu
Do Cybul99: Fordy gniją.
Dodano: 8 lat temu
Długi i rzeczowy komentarz ... ARL tu w tym kraju to wszystko zajezdzone szkoda nerwow na szukanie ... przerabialem temat i odpuscilem. Mlode Mercedesy moim zdaniem tykajaca bomba w kazdej konfiguracji ... znam dobrze ludzi co jezdzili i W210 i W211 i C klasami po 2000 roku produkcji ... masakra. Psuja sie pierdy ktore kosztuja majatek. W210 gnija na potege toz to mowi sie ze to jak plot ... raz do roku trza pomalowac. W211 problemy z elektronika, skrzyniami biegow itp. Grube wydatki. Grupa VW z 2,5 TDI samobojstwo zozrzady i osprzet. O Volvo sie nie wypowiem malo doswiadczenia chodz jeden znajomy mial S60 z motorem 2.4 chwalił sobie bardzo. Co do francuza to tak ... maja smaczna kuchnie i coś jeszcze ;) Jak zalezy ci na komforcie i niskim spalaniu moze rozwaz zakup np Skody Superb z 1,9 TDI lub co innego z grupy VAG.
Dodano: 8 lat temu
Laguna 2.2 lepiej chyba wziąć 2.0 ten silnik po lifcie, odsyłam do forum laguny i będziesz miał też temat na co zwracać uwagę przy zakupie
Dodano: 8 lat temu
Jak koniecznie Diesel to może Audi A3 8l 1.9TDI?
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Może Focus ST? Dołożysz do benzyny ale eksploatacja wyjdzie taniej.
http://olx.pl/oferta/fokus-st170-bi-xenon-recaro-skora-led-6-biegow-naglosnienie-mega-stan-CID5-IDddrml.html#6bdfd98516
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Leon nie podoba mi się wewnątrz i nie ma xenonów. Bora/Toledo/Golf to wszystko fajne opcje ale tak jak mówisz pod każdym względem octavia L&K będzie fajna tylko z zadbanym wnętrzem no i seryjnym TDI ASZ 130km. W mieście znam dobrego tunera który mówi że z ASZ można bezpiecznie zrobić 190-210 w zależności od stanu silnika i osprzętu.

Octavia zawsze mi się podobała i jest zaraz po golfie jeśli o wnętrze wg. mnie
Dodano: 8 lat temu
Do Anna1111: Zgadzam się, a modele doinwestowane i serwisowane na bieżąco mają "nieatrakcyjne" ceny na tle wszystkich rupieci.
Dodano: 8 lat temu
Skoro chcesz podłubać i pomodyfikować, a samo auto będzie takim trochę projektem to najmądrzej i zarazem najowocniej będzie coś z 1.9 tdi. Ja bym poszukał Octavii l&k i ją zchipował na 170-190km. Leon zbyt młodzieżowy, a Golf IV choć udany to się przejadł. Jak nie uda ci się znaleźć Octavii l&k, to fajny efekt byłby z inną wersją z pakietem stylistycznym wersji rs. Oczywiście to kwestia gustu, ale Octavia jest trwała, prosta, pakowna, dobrze wygląda, ma morze zamienników i akcesoriów.
Dodano: 8 lat temu
Do Anna1111: Nie jest prawdą to co piszesz,sama wymiana rozrządu np.w Audi czy BMW z sześciocylindrowym dieslem z roczników 2005+ to koszt porównywalny do kompletnego odnowienia (łącznie z lakierowaniem) podobnego auta z lat dziewięćdziesiątych.
Dodano: 8 lat temu
Do Anna1111: Nie ma reguły. Z moją astrą poza silnikiem (ten typ tak ma) nie miałem żadnych problemów.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl