Wpis w blogu auta
Mazda 3
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1932 razy
Data wydarzenia: 21.02.2013
MPSa historia... Po grudzie
Kategoria: zmiany w aucie
Co nieco sie dzialo z moim autem przez ten czas.
We wrzesniu 2012 wysadzilem silnik na niemieckiej autostradzie.
Generalnie wysadzilo trzeci gar i zmasakrowalo wnetrze bloku. Wsystko widoac na zdjeciu. Przyczyna? Przyczyn kilka
- uwalona czujka AFR - za malo paliwa, za duzo powietrza, temperatury skoczyly i buum!
- Luzy na tlokach (przebieg 160tys km - moim zdaniem nie do zaakceptowania - Mazda sobie jaja z klientow robi) Cytuje tutaj mojego kolege, ktory przywrocil Mazdzie zycie:
"Zawór nie wpadł na tłoki tylko go wypaliło ( brak luzu na jednej szklance i się nie domykał). Przy okazji upaliło święcę i jednego wtryska. Turbo całe, sprzęgło na wykończeniu, dwumasa również.
Jest spory luz osiowy tłoków we wszystkich cylindrach (naturalne zużycie), oraz luz jeśli próbujemy obracać tłoki w cylindrach ( czyli luz na łączeniu tłoka do korbowodu."
Samochod z czeskiego ASO zostalo przetransportowane do Krakowa, silnik o przebiegu 30tys km zakupiony w Tarnowie i samochod od listopada jest juz na kolach
Obecnie zaczynam projekt dalszych modyfikacji - wiekszosc "custom made by SSG garage":
FMIC (Wydajniejsze chlodzenie), czly uklad wydechowy (Downpipe Cat Baxk Exhaust 3" z jednym tlumikiem).
Upgrade pompy paliwowej, i strojenie ECU Zakladana moc po tych modyfikacjach 320 - 340 WHP
czywiscie nie moge zapomniec o ciaglym monitoringu. Dojda do nic nie wartego miernika doladaowania czujniki EGT, AFR i temperatury oleju. Bez tego nie ma mowy o upalaniu - bo znowu bedzie zoom-boom
Dalsze plany to kucie silnika, wieksze turbo, manifold, sprzeglo i inne pierdoly pozwalajace uzyskac 450-470 WHP.
Samochodu nie sprzedam - biorac pod uwage obecne ceny na rynku - predzej zajezdze go na smierc, niz oddam za pol darmo
Dodaje nieco zdjec czysto poglodowo, wiec zapomnijcie o walorach artystycznych
Ostatnia aktualizacja: 21.02.2013 19:22:39
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem.
207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
1
komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez MarcinGP
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
dziś pogoda kiepska, ale cóż, trzeba było zabrać się za przygotowanie auta do wymiany sprzęgła]
ciąg dalszy nastąpi
9
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Wniosek - nie spryskuj szyb przy duzych predkosciach... To co mam okno otworzyc i leb wywalic na zewnatrz, by cokolwiek widziec?
Dlatego nastepnym krokiem bedzie zakucie tej padaki
Niższe koszty ubezpieczeń, napraw i bardziej przewidywalna awaryjność. W dodatku każdy mechanik sobie poradzi z takim i z dostępem do dobrych zamienników nie ma problemów.
Do autre2003: Niestety teraz wszyscy klepią samochody po najmniejszej linii oporu, bez względy czy Japońcy czy Nimcy.
Nie jestem pewien ale na rynek polski trafiają chyba japońskie Mazdy z Chin, zakłady w Hiroszimie na pewno nie robią wersji "PL".
Z kolei kumpel eksploatuje Mazdę diesla z dpf bez żadnych problemów ładnych kilka lat... przynajmniej jak go odwiedziłem w zeszłym roku nic się nie działo, a auto wypas.
Z drugiej strony jak czytałem ten artykuł, to doznałem lekkiego szoku:
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/silniki/310409,Z-tymi-silnikami-moga-byc-problemy-Mazda-20-MZRCD.html
Uwalona czujka, coz pech.. Ale to tylko przyspieszylo smierc silnika. Jego zuzycie przy takim przebiegu jest nie do przyjecia
Pierwszy etap bedzie zamkniety w pierwszej polowie marca.
Na reszte faktycznie bede musial poczekac, bo to juz bedzie gruba sprawa
To już kolejna Mazda której padł silnik...:/
Kiedyś nie do pomyślenia...