Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Andreyew » Mazdy zamiast hybrydy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Andreyew
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2625 razy
Data wydarzenia: 08.04.2015
Mazdy zamiast hybrydy
Kategoria: inne
Byliśmy z kolegą już nawet wstępnie umówieni w Toyocie na testową jazdę Aurisem hybrydą ale pokazanie na salonie w Genewie nowego Aurisa (lift) spowodowało, że tę próbę przełożyliśmy na lato, gdy już będzie on dostępny w salonach.
Zamiast tego wybraliśmy salon Mazdy aby przejechać się sedanami Mazdą 3 i Mazdą 6. Chcieliśmy głównie sprawdzić czy rzeczywiście wymienione auta należą do najgłośniejszych w swoich klasach – o czym można przeczytać na różnych forach samochodowych.
Kolega kierował Mazdą 3 a ja szóstką. Zacznę od trójki (silnik 2.0 120 KM, benzyna). Zająłem wygodnie miejsce na tylnym siedzeniu i włączyłem w komórce decybelomierz. Wraz z pierwszymi metrami słychać toczące się opony (jak w VW Jetta) a na bocznej drodze każde uderzenie o spód kamyczka czy patyka. No i wreszcie 140 na liczniku a w aucie huk, że trudno rozmawiać. Szum opon zlewa się szumem powietrza i pracą twardego zawieszenia. Miernik hałasu przy tej prędkości pokazuje 73,6 dB czyli tyle co w moim i30 przed wyciszeniem. Na autostrady to auto zupełnie się nie nadaje, w mieście i na krótkie odległości może być, zwłaszcza, że jest ładne i ludzie się za nim oglądają.
Kolej na Mazdę 6 (192 KM, benzyna, lift 2015). To auto to zupełnie inna bajka. Nie słyszę opon, kamyczków, patyczków. Zawieszenie pracuje cichutko mimo dziur na drodze. Do 120 km/h jest niemal idealnie. Przy 140-150 pojawia się świst powietrza ale dla mnie to drobnostka, która nie psuje ogólnego bardzo dobrego wrażenia. Hałas zmierzony przez kolegę przy 140 km/h – 69,1 dB. Czytałem na forach internetowych, że w Mazdzie 6 sprzed liftingu występował efekt tzw. uchylonego okna, który powodował, że przy większych prędkościach w aucie dosłownie huczało. Nie miałem okazji jeżdzić wersją przed liftem ale obecna „szóstka” tego problemu na pewno już nie ma. Ponoć pomogła zmiana uszczelek okien.
Wszystko byłoby pięknie gdyby nie automatyczna skrzynia biegów w testowej „szóstce”. Jej płynność zmiany biegów pozostawia wiele do życzenia. Nie zmienia to jednak faktu, że to najlepsze auto jakie dotychczas testowaliśmy, choć w klasie wyższej od kompaktowych sedanów.
Dodano: 9 lat temu
Szkoda,że nie nagrywacie filmów z jazd testowych i nie wrzucacie na Youtube. Miło byłoby obejrzeć taki reportaż. POzdrowienia
Dodano: 9 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego bloga?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Dodano: 9 lat temu
i to po całych latach wierności niemieckiej technologii...
Dodano: 9 lat temu
Przewaga Mazdy obecnie polega na tym, że nawet wielki mocny diesel nie ma DPF'u a spełnia z palcem w nosie euro5. Nie mówię już nic o designie. Spalanie również jest jak na tę klasę zadowalające :) I tyczy się to wszystkich aut objętych pojęciem "skyactiv" Gdybym był fanem "salonówek" i szukał porządnego diesla tej klasy, to prawdopodobnie za innymi markami bym się nawet nie oglądał :)
Dodano: 9 lat temu
Do Andreyew: to co to za sprzedawca :P jak ja jezdzilem to jedyne czego niechcial probowac to tego hamowania automatycznego przy predkosci mniejszej niz 30km/h bo powiedzial ze to wspomaganie a nie wyreczanie nas i ze teoretycznie moglo by nie dac rady ale nigdy nie slyszal zeby ktos na to sie skarzyl ze nie zadzialalo
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Nie bo sprzedawca nie bardzo chciał abym je używał a ja nie nalegałem
Dodano: 9 lat temu
ale w tej 6 co jezdziles sa łopatki do zmiany w kiierownicy fajna sprawa;) używałes tego?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl