Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 308 » Lśniący pazur Lwa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 308
  • przebieg 79 661 km
  • rocznik 2014
  • silnik 1.6 THP
Dodano: 2 miesiące temu
Blog odwiedzono 200 razy
Data wydarzenia: 22.05.2017
Lśniący pazur Lwa
Kategoria: zmiany w aucie
Lato is in the air :)

Wiadomo jak to jest kiedy lato się zbliża. Ludzie zaczynają chodzić na siłownie. Jedni robią sześciopaki na brzuchu, inni w pośpiechu spalają zbędne kilogramy. Ludzie lubią dobrze wyglądać (i dobrze ;)) ale dlaczego ograniczać się jedynie do wyglądu osobistego :). Wychodząc z takiego założenia spróbowałem przenieść to z podobnym skutkiem w realia samochodowe.

Jak powszechnie wiadomo najpierw trzeba zacząć od robienia masy, ale jako, że nowy Peugeot 308 został odchudzony względem poprzednika o 140kg krok ten mogłem szczęśliwie pominąć. A jako, że jest względnie młody to rdza czasu jeszcze nie zdążyła go nadgryźć (i oby tak zostało ;)). Tak więc mając już odpowiednią masę postanowiłem ją wyrzeźbić i dodać jej odrobinę muskułów. Lew tą przemianę przyjął z wielką radością co zaowocowało wysunięciem pazurów na całe 180KM i 306Nm. Pewnie niektórzy mogą być zdziwieni skąd taki przyrost ze 120KM(choć katolog twierdził, że miało być aż 125 szalonych francuskich kucy na 180KM oraz 214Nm na 306Nm. Otóż już spieszę wyjaśnić. Silnik ten był sprzedawany w dwóch wersjach 125KM i 156KM. Róznice między tymi jednostkami sprowadzały się jedynie do oprogramowania stąd taki potencjał na chip tuning. Lew jeździ teraz niesamowicie. Niemalże jakby miał dwa serca pod maską. Wyprzedzanie teraz to czysta przyjemność i już nie trzeba się tak bardzo obawiać kierowców którzy przyśpieszają kiedy są wyprzedzani, bo ich duma została urażona. Tak więc +10 do bezpieczeństwa (w rozsądnych rękach ;)), +10 do satysfakcji, i +10 do spalania ;) (Radość z dynamicznej jazdy bierze górę nad wężem w kieszeni ;))

Skoro rzeźba była zrobiona pozostał jeszcze jeden krok. Ładne lśniące wdzianko, co w Lwa przypadku oznaczało powłokę kwarcową (Gyeon Q2 MOHS). Efekt jest naprawdę zdumiewający. Hydrofobowość niesamowita, a co za tym idzie niezwykła łatwość mycia samochodu. Bardzo często wystarczy go jedynie spłukać wodą :) Rzekłbym poezja :)

Tak więc mały Simba doczekał się momentu kiedy mógł zostać Królem Lwem (przynajmniej na własnym podwórku;))
Ostatnia aktualizacja: 14.07.2017 15:46:26
Dodano: 2 miesiące temu
Do MaArek77: OK. Już rozumiem co masz na myśli.
Dodano: 2 miesiące temu
Do brzozzhems: Tak, zresztą przed zakupem specjalnie nawet sprawdzałem numery seryjne poszczególnych częsci :) Aktualnie jest to często stosowana praktyka przez producentów samochodów. Nie trzeba przestawiać linii produkcyjnej, żeby zrobić mocniejszą, bądź słabszą wersje, a wgranie innego oprogramowania to żaden koszt. Oczywiście wersje dużo mocniejsze na ogół mają już jakieś większe zmiany (sprzęgło, sprężarka, etc.)
Dodano: 2 miesiące temu
Zacny zastrzyk "kuniuf". Czy aby na pewno różnice są jedynie w sofcie? Czasem z pozoru identyczne silniki mają nawet bloki z innego stopu.

Fajny ten Twój Peugeocik ;)
Dodano: 2 miesiące temu
Do R420R: Golf 7 po liftingu to porazka jesli chodzi o najwyzszy poziom nawigacji 9,2 calowe Discover Pro, niestety.
Ale normalny Golf 7 i bez wyswietlanych zegarów to najlepsze wnetrze w klasie.
308 mimo dobrej jakosci nie jest w moim guscie i przy Golfie nie stał nawet jesli chodzi o wnętrze
Dodano: 2 miesiące temu
Do R420R: bez klasycznych zegarów to lipa panie :-)
Dodano: 2 miesiące temu
Do MaArek77: O ile dobrze pamiętam nowy VW Golf nie posiada pokrętła do głośności ma za to przycisk dotykowy "+" i "-" na brzegu "tabletu" co akurat uważam za najgorsze możliwe rozwiązanie.



I mimo wszystko dla mnie wnętrze nowego Peugeot'a 3008 zdecydowanie wygrywa

Dodano: 2 miesiące temu
Do MarcinGP: moment, moment.
Zachwalam i lubie:
- duze czytelne multimedia, nawigacje.
To nie to samo co tablet:
- oprocz wygodnego przycisku "wstecz" powinny byc jak w grupie vw i audi oddzeilne przyciski navi, radio, mecia itp.
- musza byc 2 gałki, do włączania i głosnosci oraz zmiany skali mapy
- klimatyzacja nie powinna byc obslugiwana z tabletu

Zatem nie popieram tabletowozow ala renault, tesla czy nowe peugeoty

Nie zebym sie tlumaczyl ale tez mialem do czynieniz i tak jak Ty mam sporo zastrzezen do prostoty, szybkosci i intuicyjnosci obslugi
Dodano: 2 miesiące temu
Do Marcin1985: Tak naprawdę nie można jednoznacznie stwierdzić czy się opłaca czy nie. To w pewnym sensie kwestia wygody. W moim przypadku zadecydował to, że nie zbyt często miałem możliwość żeby umyć sobie samochód tak jak wskazują zasady car detailingu. A oddawać samochód na myjnie ręczne i patrzeć jak oni to robią starymi i brudnymi gąbkami i wodą wymienianą co pare umytych samochodów (o ile) zdzierżyć nie mogłem. Myjnie bezdotykowe były jakimś rozwiązaniem ale przy bardziej zabrudzonym samochodzie często to nie wystarczało. Teraz bezdotykowa myjnia radzi sobie z brudem perfekcyjnie. Czasami po samym mocniejszym deszczu samochód wygląda jakby wyjechał z myjni :)

Tak więc jak masz lakier w całkiem dobrej kondycji i zależy Ci, żeby jak najdłużej tak wyglądał to jest to opcja warta rozważenia.

Dodano: 2 miesiące temu
Do Tejlor: Tak w RCZ R i 308 GTi wycisneli 270 KM, aczkolwiek w tym przypadku wprowadzono sporo zmian. Dali kute, dodatkowo chłodzone tłoki, wzmocnione pierścienie, panewki i korbowody, a kolektor wydechowy wykonano ze stali, więc nie powinny mieć one większego problemu z wytrzymaniem takich obciążeń.

A co do rozrządu to akurat prawda. Ten silnik od jego początku trapi ten problem i szczerze mówiąc nie wiem czy udało się go wyeliminować do końca. Byłem świadom tego problemu w momencie zakupu i po przeanalizowaniu cen rozrządu doszedłem do wniosku, że nawet jakbym musiał wymieniać co 40 - 60 tyś km to jestem w stanie to przełknąć w zamian za fajną kulturę pracy (bardzo przyjemny dźwięk jak na 1.6) i duży potencjał w zmianach map. Przyznam szczerze, że już kupując specjalnie wybrałem tą jednostkę z myślą o modyfikacji której teraz dokonałem.

A co do wpływu samego chipa na rozrząd to na pewno jakiś jest, aczkolwiek nie tak duży jak mogłoby się na pierwszy rzut wydawać, bo większe obciążenia nie są bezpośrednio przenoszone na rozrząd.
Dodano: 2 miesiące temu
Do damian88max: No tanio niestety nie jest. Dwa lata ma gwarancji, ale wytrzymać powinna dłużej. Tansze powłoki z krótszą gwarancją i gorsza odpornością na zarysowania i środki chemiczne kosztują mniej.

Dużą i jedną z głównych zalet tej powłoki poza fajnym wyglądem i łatwością w utrzymaniu czystości jest jej odpornośc na zarysowania, aczkolwiek nie zamierzam testować ;)

https://www.youtube.com/watch?v=NXcNpI5Srpw
Dodano: 2 miesiące temu
Do R420R: Grubo, w starych nie oplaca sie tego robic raczej.
Dodano: 2 miesiące temu
Do Tejlor: 270 nieźle, z mojego 2,0t zmieniając osprzęt silnika jakiś grek miał 450 ale mi skrzynie rozwaliło i tyle miał z zabawy
Dodano: 2 miesiące temu
Do R420R: sporo taka powłoka jak tylko na dwa lata
Dodano: 2 miesiące temu
W RCZ to wycisnęli z niego 270 KM, ale może coś zmienili w osprzęcie, nie wiem dokładnie. Słyszałem natomiast o problemach z rozrządem, oby teraz drastycznie nie pogorszyła się trwałość.
Powłoka na razie super wygląda. Też jestem ciekaw jaka będzie rzeczywista trwałość.
Dodano: 2 miesiące temu
Do MaArek77: Ale Ty przecież zawsze lubiłeś i zachwalałeś tablety w autach przecież [niewiem]
Dodano: 2 miesiące temu
Do MaArek77: Czas najwyższy się z tym pogodzić postęp techniczny i możliwości jakie z nim idą są nieuniknione. Teraz wszystkie marki idą w tym kierunku. Nawet VAG się temu trendowi nie oparł. Ja po prawie 4 latach i 80 tys km w tym samochodzie nie żałuję w zupełności tego, że całe sterowanie multimediami i klimatyzacją odbywa się z poziomu ekranu dotykowego. I nie potrzebowałem też dużo czasu, żeby się do tego przyzwyczaić. Z resztą jak ktoś na codzień obcuje z ekranami dotykowymi tego problemu też mieć nie będzie. Jedyną rzeczą do jakiej mógłbym się przyczepić w ekranie użytym w mojej wersji jest jego szybkość. Ale niestety biorąc pod uwagę ile lat do przodu projektuje się samochody takie rzeczy niestety są czasami nieuniknione. Odświeżona wersja która się ukaże w tym roku ma już zupełnie inny ekran z nowym systemem multimedialnym i zdecydowanie bardziej responsywnym.

A co do elegancji. Hmm każdy ma swój gust. Ale polecam obejrzeć wnętrze nowego Peugeota 3008. Dla mnie to jest właśnie esencja francuskiej elegancji.
Dodano: 2 miesiące temu
Do Marcin1985: Tam gdzie ja robiłem (https://www.pielegnacjaaut.pl) razem z przygotowaniem samochodu 2800. Ale wszystko zależy w jakim stanie jest lakier. Na nowych samochodach jest trochę taniej.
Dodano: 2 miesiące temu
Super zmiany.
W silniku 1.6 o 4 cylindrach lekkie podniesienie mocy to dobra zmiana.

Powłoka Geyon Mohs to jedna z najlepszych na rynku, no ale dlusej niz 2 lata nie wytrzyma. A kosztuje sporo bo pewnie z przygotowaniem drozej niz 3 tys. zł

Peugeot królem był w latach 80 az do modeli 206, 307 itp. Obecny 308 to ostatni w miare normalny lew.
Reszta to dziwadła i tabletowozy nic nie maja wnspolnego z francuska elegancja
Dodano: 2 miesiące temu
Ile kosztuje taka powłoka?
Dodano: 2 miesiące temu
Genialne autko, genialna prezencja, geniala siła. Siła musi być, a w baku "raket fjułel", nie ma lipy :P Już sobie wyobrażam jak Twoje lwiątko teraz musi zapier...ć :D
Dodano: 2 miesiące temu
Do Egontar: Dzięki :) A Ty nie planujesz z Juke'a zrobić wersji Nismo? :D
Dodano: 2 miesiące temu
Do R420R: [up] Chip tunning też robi wrażenie![up]
Dodano: 2 miesiące temu
Do kstilger: Tak jak wspomniałem we wpisie na blogu ta wersja silnikowa (125KM), ma tą samą skrzynię, sprzęgło i sprężarkę co wersja 156KM. Więc patrząc z perspektywy 156 konnej wersji zmiana map na 180KM nie jest już tak dużym przeskokiem. Oczywiście tak naprawdę od kierowcy wszystko zależy jak ta zmiana przełoży się na żywotność poszczególnych podzespołów. W poprzednim samochodzie (też peugeot) po chipie przejechałem ponad 100tyś km bez najmniejszych problemów. Oby i tutaj było podobnie :D
Dodano: 2 miesiące temu
Do Egontar: Całe
Dodano: 2 miesiące temu
Do kstilger: Żebyś tylko nie wpadł na pomysł sprzedaży jak już będziesz bliski posiadania wszystkich potrzebnych elementów ;-)
Dodano: 2 miesiące temu
Powłoka kwarcowa fajna rzecz, będzie spokój z lakierem na 2 lata. Całe auto zrobiłeś czy tylko przód? [niewiem]
Dodano: 2 miesiące temu
Do MarcinGP: na to to troche jeszcze poczekam:) ale czesci zbieram:) kto wie co mi strzeli do glowy:)
Dodano: 2 miesiące temu
Do kstilger: [up] O, to będzie jeszcze lepiej "zamiatać" ;-)
Dodano: 2 miesiące temu
Do MarcinGP: sam jezdze podrasowanym brojlerem i w tajemnicy zbieram czesci turbo do miaty:)
Dodano: 2 miesiące temu
Do kstilger: U mnie skończyło się na wymianie prawej półosi za około 1000 EURO ale i tak było warto :-)

http://www.autowcentrum.pl/blog/post/strzelila-mi-polos-w-italii-mini-realacja-z,25079/
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez miroslaw998
Stało się. Bałem się zważywszy na ilość elektroniki w aucie jak ognia sytuacji gdy coś zdechnie.Wcześniej zadbałem co prawda o tym aby zabezpieczyć się w prywatny OBD ale powstała ...
3 komentarze
Dodano: 7 godzin temu, przez niki129
Dzisiaj po miesiącu oczekiwania, odebrałem oto takie coś (zdjęcia poniżej) w siedzibie firmy MG motorsprot. Nie mogę już się doczekać efektu dźwiękowego. Auto zostało już ...
11 komentarzy
Dodano: 10 godzin temu, przez JacK
Dla potomnych ;-) to przedwczoraj pod wieczór Mii nie chciało odpalić. Tak po prostu. Rozrusznik kręcił i kręcił a odpalić nie chciał. W końcu po kilkunastu razach akumulator też się ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo: