Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Scenic Sceniczek » Ku przestrodze, dla lubiących jeździć na rezerwie! (1,9 dci)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Scenic
  • przebieg 218 150 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.9 dCi
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 2302 razy
Data wydarzenia: 30.06.2015
Ku przestrodze, dla lubiących jeździć na rezerwie! (1,9 dci)
Kategoria: awaria
Narobiłem sobie problemów. Oddałem auto do mechanika w celu wymiany rozrządu, ale wcześniej nie zadbałem o dolewkę paliwa. W czasie naprawy był wyłączany akumulator, więc pokasowały się dane o zużyciu paliwa. Wyjechałem na drogę, a tu dziwny komunikat - jedna kreska ponad rezerwą. Za chwilę dźwięk rezerwy (!) Pull up, pull up, terrain ahead! Zdawał się krzyczeć komputer... Nic z tego, zignorowałem go totalnie. Na wyświetlaczu pojawił się napis: zasięg - 7 km, za chwilę zaczęło wzrastać - do 40 km.

Jadę w korku - myślę, dojadę do ulubionej stacji - spokojnie. W końcu mam paliwa na 40 km!
Za chwilę chciałem wyprzedzić autko, zredukowałem bieg... hmmm, coś mocy stracił... Na czwórce nie chce pociągnąć??? Redukuję - trójka - kurcze, trochę podjechał i znów - muł... Wcisnąłem gaz jeszcze raz i zaczął taki dziwny dźwięk się wydobywać - zjeżdżam... Nie było za bardzo gdzie zjechać, więc dojechałem 500 m do skrzyżowania, skręciłem i zgasł...

Dolanie paliwa i kolejny błąd. Zamiast podpompować pompką - od razu próbowałem zapalić. Pół godziny starań - zapłon, pompka, zapłon, pompka... Nic z tego.

Laweta i do mechanika.

Tam odpowietrzenie i dalsza diagnostyka - bo nie działa.

Polak mądry po szkodzie, ku przestrodze szanownym kolegom! (wdzięczny za komentarze, co mogło siąść).
Dodano: 8 lat temu
Odebrałem samochód po kilkunastu dniach błądzenia. Nie pompa, nie wtryski, nie rozrusznik... a pęknięta uszczelka pod głowicą.
Dodano: 8 lat temu
W 1:15 słychać strzały...
Dodano: 8 lat temu
Najpierw trzeba sprawdzić czy paliwo dochodzi do ukł. wtryskowego, być może jakiś syf z baku zapchał drogę paliwu, być może zapchał się filtr paliwa.
Dodano: 8 lat temu
1. Otwórz maskę
2. Zlokalizuj gumową gruszkę na przewodzie paliwowym (po prawej stronie pod plastikową osłoną)
3. Pompuj gruchą aż będzie twarda.
4. Spróbuj odpalić.
5. (pewnie to nic nie da ale....)Jeśli odpali to trzaśnij machą i ciesz się z jazdy.
6. Jeśli nie odpali to udaj się na najbliższą stację paliw (tu możesz skorzystać z podwózki mechnika, zapewne nie jeździ autem francuskim więc powinniście tą trasę pokonać bezawaryjnie) i zakup 5 litrów benzyny i zapałki, ewentualnie zapalniczkę (preferowane jednak zapałki by ciąć koszty)
7. Wróć na miejsce postoju Renoofki i oblej ją zakupioną wcześciej benzyną.
8. Rzuć w jej kierunku odpaloną zapałkę.
9. Odetchnij z ulgą... problem z głowy.
10. W dalszym ciągu mam nadzieję, że punkty 1 do 5 będą wystarczające.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
11 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl