Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Seat Ibiza Ecomotive » Koszty, koszty, koszty







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Seat Ibiza
  • przebieg 161 409 km
  • rocznik 2008
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.4 TDi
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 878 razy
Data wydarzenia: 09.10.2017
Koszty, koszty, koszty
Kategoria: serwis
Jak wspomniałem już w ostatnim wpisie, ostatnio Ibiza dała mi ostro po kieszeni.

Najpierw wymiana rozrządu + tylne hamulce, później olej i filtry.

Na początku września doszło do tego ubezpieczenie, a dodatkowo awaria przełącznika zespolonego przy kierownicy.

Na szczęście wszystko zostało już zrobione i zapłacone, mam teraz nadzieję, że poza paliwem auto objedzie do lata. Szczególnie, że w najbliższym czasie będzie dla odmiany więcej stało, niż jeździło.

Tak więc w poniedziałek został wymieniony przełącznik zespolony przy kierownicy na oryginalny kupiony w ASO. Dodatkowo wykonano analizę sterownika silnika. Błędy znalezione:
1. Zbyt niskie napięcie na sterowniku +30V
2. Uszkodzony czujnik centralnego zamka w drzwiach kierowcy

Sprawdzono wszystkie parametry turbo i wtrysków -> OK

Świece żarowe -> OK

DPF zapełniony w 25% (popiołu), dodatkowo częściowo dotkany sadzą, a ostatnia regeneracja ponad 1200km temu i tutaj zaczynają się klocki.

Wg. mechanika filtr ma już 25% zapełnienia stałego i powinien się coraz częściej przepalać, a wg. logów działa jak nowy, teoretycznie żywotność filtra to 150 tyś, a mój ma min 160 tyś.

Dodatkowo łapie błąd, który widać tylko po przejechaniu min 5km, a po wyłączeniu silnika się kasuje. Przy czym z tym błędem nie powinien się przepalać, a mój jak widać to robi.

Pozostaje mi więc tylko częściej sprawdzać poziom oleju i kontrolować spalanie. Jeśli będzie coś nie tak, to trzeba będzie coś zrobić z DPF.

Opcje są 3:
1. Regeneracja - 600zł + czujniki jeśli się uszkodzą.
2. Wycięcie i zmiana softa - 1000 zł
3. Kupno nowego nim 5000 zł

Ja prawdopodobnie zdecyduję się na opcję 2 głównie ze względu na to, że moje auto nie ma wymaganego DPF, wg. polskiego prawa, a posiada go tylko dlatego, że pierwszy właściciel dokupił tę opcję. Dodatkowo po jego wycięciu, spadnie spalanie i będę mógł zastosować lepsze oleje - lepiej smarujące el. silnika, ale za to powodujące zaklejanie się DPF.

Na koniec wypolerowałem jeszcze jeden reflektor, ponieważ strasznie zmatowiał. Wiem, że efekt pasty polerskiej jest krótkotrwały, ale nie miałem czasu się bawić z lakierowaniem, a poza tym jeśli efekt utrzyma się chociaż 3 miesiące, to będę go po prostu ponawiał. Całe polerowanie trwało max 10 min.


P.S. Za około miesiąc podzielę się z Wami moimi wrażeniami z poruszania się samochodem po stolicy Arabii Saudyjskiej.
Ostatnia aktualizacja: 14.10.2017 11:25:30
Dodano: 6 lat temu
Do rekord5: Ostatnio jest też dość intensywnie eksploatowane, średnio po 3 tyś km na miesiąc.
Dodano: 6 lat temu
Do Askaron: Małe auto,mały silnik a wydatki spore jednak młodszy rocznik to większe koszty a kiedyś było na odwrót.
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: Nie porównuj DPF-a do poduszek które mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo,to pierwsze służy tylko do drenowania kieszeni nabywców,jego zalety to ściema.
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: A diagnosta brał w rękę śrubokręt i wkręcał dyszę regulacyjną aż miernik pokazał dobry wynik.
Dodano: 6 lat temu
Trzeba efekt jest i może wcale nie będzie taki krótkotrwały. :)
Dodano: 6 lat temu
Do Ultrasound: Ja akurat latam cały czas trasy więc od 3 lat nie wiem nawet, że mam tego DPF. Oleju nie przybywa, spalanie i tak mam niskie. Ale jak przyjdzie co do czego to niestety padnie na wersję 2, ew. 1 jeśli będę chciał go od razu sprzedać.
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: Żeby dojść do tego, że powinienem mieć DPF musieli by w bazie po VIN sprawdzić. Tylko moja wersja EKOMOTIVE była w niego wyposażona. Co nie zmienia faktu, że też wolę aby na razie tam był. Przynajmniej nie walę sadzą za sobą, ale niestety jak padnie to zostanie wycięty. Założenie nowego to byłaby połowa wartości samochodu.
Dodano: 6 lat temu
Efekt polerki reflektora świetny - napisz jak długo się utrzymał za jakiś czas ;)
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: zazwyczaj jak coś jest w aucie to po cos . Trochę jak by chcieć wywalić poduszki ;-)
Dodano: 6 lat temu
Wszystko pięknie ;-) dopóki ktoś nie wpadnie na to by na przeglądach technicznych wprowadzić obligatoryjny zapis by samochody, które mają wycięty DPF a wg. homologacji mieć go powinny nie przechodziły tego przeglądu.
Zaraz wszyscy na mnie naskoczą ale jakbym o tym decydował to byłaby to pierwsza zmiana, druga to obowiązkowe badanie składu spalin i jeśli nie mieszą się w normie odsyłanie do regulacji.
A sam pamiętam doskonale takie czasy gdy podczas przeglądu najpierw wymagane było odpowiednie nagrzanie silnika potem w rurę wydechową wsadzano sondę pomiarową, kazano trzymać jakieś 2 tys. obrotów i na urządzeniu pokazywał się procent zawartości CO w spalinach. To był zawsze stres co pokaże miernik i czy się uda zmieścić w normie i w konsekwencji dostać stempelek w dowodzie.
Ale wtedy jeszcze dbano o to by samochody nie zanieczyszczały spalinami środowiska.
Dodano: 6 lat temu
Tylko opcja 2. Sam to przerobiłem i teraz jest całkiem inne auto. Nie musze juz sprawdzać poziomu oleju bo ropa go rozrzedzila co na dłuższa metę jest zabójcze dla silnika, nie trzeba jeździć wokół komina zeby wypalać DPF a po wgraniu softa przy okazji auto jest na moje odczucie 2 razy szybsze teraz i przy normalnym użytkowaniu mniej pali. Wad brak
Dodano: 6 lat temu
Jak chce się albo musi jeździć, to trzeba ponosić koszty tej przyjemności :) Niestety wydatki czasami kumulują się i ciągną po kieszeni - całe szczęście komplet tarcz i klocków na tył kosztuje od 100zł, a rozrządu nie robi się co roku. Efekt polerki utrzyma się do pierwszej myjni albo deszczu - pasta wypełniła rysy. Ja wczoraj też wymieniłem olej, na szczęście bańka czekała na półce w piwnicy, poszło mi tylko 50pln na filtr i wymianę. Dzisiaj za to ponad 200 zapłaciłem za 2 cewki i być może to jeszcze nie koniec tej historii :) DPF'a wycinaj, unikniesz kosztów na przyszłość, a sprzedając go zaoszczędzisz na tej operacji.
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
14 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl