Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Freemont » Koniec gwarancji...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Freemont
Jeździ: Fiat Freemont
Wcześniej jeździł: Fiat Linea 1.3 Multijet 90 KM
  • przebieg 34 699 km
  • rocznik 2012
  • silnik 2.0 Multijet II 16v
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1390 razy
Data wydarzenia: 23.04.2014
Koniec gwarancji...
Kategoria: serwis
Dwa latka z Freemontem właśnie minęły. Dokładnie 23 kwietnia na samochód skończyła się gwarancja producenta. Kilka razy z niej skorzystałem.
Wymieniono mi półosie napędowe ze względu na to, że w pierwszych miesiącach produkcji zastosowane zbyt słabe. Zaczęło się to objawiać stukami przy naciskaniu lub odpuszczaniu gazu. Od 2012 r. zasadniczo były już stosowane części wzmocnione i mój Freeemont też już takie posiada.
Wymieniono mi przednie tarcze hamulcowe ponieważ oryginalne zaczęły mi wibrować. Ponoć to też była wada fabryczna. Mieliśmy przez chwilę na forum takie problemy lecz z czasem zanikły.
Obydwie te wymiany należy podciągnąć pod choroby wieku dziecięcego.
W sezonie zimowym 2012/2013 awarii uległa jedna ze świec żarowych. W ramach diagnozy usterki otrzymałem 4 szt. nowe.

Do poprawy jest oprogramowanie radia - wyświetlają mi się głupoty na wirtualnych klawiszach dotykowych, pobrane z RDS-a. Do poprawy jest też działanie klimatyzacji w trybie manualnym. Klimatyzacja zbyt mocno grzeje gdy jest chłodno. Chrysler z Fiatem cały czas nad tym pracują. Nie są to usterki uciążliwe lecz upiedliwe i dotyczą samochodów z "małym" ekranem dotykowym. "Zorientowani będą zorientowani" o czym piszę. Winę za wszystko ponosi oprogramowanie i chyba brak zrozumienia tematu przez Amerykanów. Zdaje się, że nie potrafią zrozumieć tego, że w Europie RDS działa według innych standardów, a zimy w Europie nie są tak mroźne jak na Syberii i intensywne grzanie nie jest potrzebne lub powinno się dawać lepiej kontrolować.

Poza tym samochód spisuje się bardzo dobrze.
Świąteczne podróże dowiodły, że jeździ się nim również bardzo ekonomicznie. Na przejechanie 933 km (w tym 200 km krajoznawczo po górach) samochód potrzebował 58,7 l ON co dało średnie spalanie na poziomie 6,29 l/100 km. Tankowanie od dopiero co rozświetlonej rezerwy (3 km) do rezerwy (2 km). Realny zasięg tego samochodu na jednym zbiorniku to 930-1000 km. Przyznacie, że jak na 2 tony masy to bardzo dobry wynik. Jazda raczej spokojna w zakresie 80-120 km/h (najczęściej 100 km/h). To chyba zaleta Vervy, której zasadniczo nigdy nie kupuję lecz tym razem spróbowałem. I muszę przyznać, ze byłe pozytywnie zaskoczony ponieważ samochód wyraźnie zyskał na wigorze a przy tym spadło mi spalanie średnio o 0,3 l na 100 km. Przez ok. 300 km. samochód pokazywał mi średnie spalanie 5.5 l na 100 km, a bywało że nawet 5.3! Fotek nie robiłem :-)

Samochód w tym czasie dopieszczany i szanowany więc liczę na to, że teraz mi się odwdzięczy bezawaryjną jazdą.
To tyle. Pozdrawiam!
Ostatnia aktualizacja: 27.04.2014 08:11:03
Dodano: 10 lat temu
Dziękuję wszystkim za wpisy i życzenia bezawaryjnej jazdy :-)
Dodano: 10 lat temu
Powodzenia życzę, jak sie okazuje to to auto jest...ok
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Więc sam widzisz, że dane papierowe nie zawsze mają przełożenie na rzeczywistość. Nie jeździłem wersją 128 konną, natomiast 115 konna, a nawet 90 konna z przed liftu poruszały się całkiem przyzwoicie.
Tymczasem wersja FL WGT to tragedia, strach tym wyprzedzać, bo to auto jeździ niewiele lepiej niż stary poczciwy Polonez, a na papierze ma takie same parametry jak wersja z przed liftu.
Co do samej wartości momentu obrotowego, to np. Kia Rio miała "tylko" 235 Nm, jednak ze względu na niską masę i pewnie dość dobrze dobrane przełożenia, "zbierała się" naprawdę dobrze. Wcale nie gorzej niż 140 konny Passat z 320 Nm w dwulitrowym TDI.
Wiem bo się parę razy sprawdzałem z kolegą co takowego miał.
Dodano: 10 lat temu
Do linea:
Oby tylko takie "usterki" Cię trapiły :). Chociaż teraz już nie powinny - wiek dziecięcy ma już za sobą ;).

Spalanie przy takich prędkościach jak najbardziej zadowalające.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003:
O, zwracam honor - odpowiedział :).
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish:
I zdaniem wielu, jest najlepszy na świecie...[hihi]
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003:
Znając MaArka, to już Ci nie odpowie ;).

Z reguły podaje dane wzięte z kosmosu albo innych dziwnych opracowań. Prawdopodobnie nie jeździł żadnym z tych aut, ale oczywiście wie, że silniki VW są dynamiczniejsze, bo tak ktoś napisał i On w to święcie wierzy [hihi].
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Powiem tak, oprócz danych na papierze i masy auta to jednak trzeba się przejechać bo subiektywne odczucia bywają różne

A najnowszym Ceed'em / i30 o mocy 128 koni jechałem i robi wrażenia jakby miał 110 koni

Obydwie wersje 110 i 128 maja tak samo niski moment obrotowy 260 Nm czyli prawie tyle co 105 konne TDI od vw (stare TDI)
Dodano: 10 lat temu
A maarek na to że Bóg jest tylko jeden.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Takie dane jak podałeś nie mają żadnego znaczenia.
Po pierwsze nie wiemy przy jakich obrotach osiągane są te wartości.
Po drugie nie znając masy auta niewiele nam to mówi.
Po trzecie to nie zawsze to co wygląda dobrze na papierze jest dobre w praktyce.
Naprawdę powinieneś sobie kiedyś poszukać Kie Cee'd lub Hyundaia i30 z silnikiem 1.6 CRDi WGT.
Na papierze wygląda całkiem nieźle 90 KM/4000 rpm i 235 Nm 1750-2500 rpm.
Przy masie własnej wersji 5d niespełna 1300 kg to naprawdę powinno jeździć przyzwoicie. Tak jednak nie jest. Nie pomogła nawet 6 biegowa skrzynia.
Dla porównania Ford Focus Mk I kombi przy podobnej masie ma 90 KM/4000 rpm i "tylko" 200 Nm w dodatku dopiero przy 2000 rpm.
A Golf III 1.8 (PB) ma na papierze 75 KM i skromne 140 Nm przy 2500 rpm.
I zapewniam Cię iż ten Golf nie jeździ wcale gorzej od tego Cee'da/i30. A Focus przy tym to wyścigówka.
I co Ty na to?
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems:
Nie zwróciłem uwagi na mase i DPF - ma kolega rację.
No tak CR płynniej rozwija moc, chociaż ja lubię turbodziure bo jest lekki power od pewnych obrotów.
Hałas PD mnie zaczął przeszkadzać dopiero jak jadę ok 140-150 km/h na autostradzie
ale pomińmy mase aut - ja czepiam sie wartości niutonometrów przy wysokich wartościach mocy w KM niutonometry sa za niskie

1.9 o mocy 120 koni i tylko 255 Nm
1.9 o mocy 150 koni i tylko 305 Nm.

A stary PD z Vw:

1.9 TDI 105 koni 250 Nm
2.0 TDI 140 koni 320 Nm

Juz "na papierze" silniki vw sa dynamiczniejsze
Dodano: 10 lat temu
Wiekopomna chwila... w związku z nią życzenia, żeby nie posypało się.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Może silniki Fiata napędzają auta trochę słabiej, ale przynajmniej nie robią przy tym tyle hałasu co PD od VW :) Grunt, że VW zrozumiał swój błąd i znowu skopiował pomysł od Fiata :)
Dodano: 10 lat temu
"Skończona gwarancja" - niestety zawsze nadchodzi ten paskudny dzień
Dodano: 10 lat temu
Do linea: jest to możliwe jeżeli odległość kół jest podobna. Trzeba sprawdzić wymiary obydwu i porównać.
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: fakt, turbodziura jest w JTD nieporównywalnie mniejsza niż w TDI. Moc też przyrasta płynniej. Ciężko się nie zgodzić...
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Krążą takie plotki /niepotwierdzone/, że do Freemonta na początku wkładali półosie z Bravo...
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Jeśli porównasz Golfa IV (130km TDI) tkwiącego konstrukcyjnie w latach 90' z Bravo (150km JTD) sprzed 3-4 lat nie dziwne, że Fiat będzie nieco wolniejszy - choćby z tego powodu, że jest cięższy i ma ten cholerny DPF.

Zaś porównanie tegoż Golfa (115km lub 130km)np. z Alfą 147 (115km JTD) sprzed liftu jednoznacznie uwidoczni przewagę JTD.

Zwróć też uwagę na to, że diesle z common rail równomierniej rozwijają moc, i już nie oferują tego "kopniaka" w plecy jak starsze 1.9 TDI - zatem i subiektywne odczucia są inne.
Dodano: 10 lat temu
to teraz lepiej go sprzedaj i nie licz na to że ci się odwdzięczy to nie kumpel ;)
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: 1.7 CDTI w Oplu to silnik Isuzu natomiast 1.9 CDTI to silniki od FIAT.

PS. Miałem Alfę Romeo więc nie znam odmian tych silników montowanych w FIAT. W każdym razie moja Alfa 156 1.9 JTD 16v 140KM to była rakieta ;-)
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: No niektóre diesle fiata sa dobre ale na pewno nie te z Bravo 2:

1.9 o mocy 120 koni i tylko 255 Nm
1.9 o mocy 150 koni i tylko 305 Nm.

Ten pierwszy jeździ jak 105 konne 1.9 TDI z vw a ten drugi jak 130 konne TDI.
Tylko na papierku maja wysokie moce.
Kultura pracy i bezawaryjność może lepsze niż niektórych motorów vw i zapewne tak lepsze niż oplowskie 1.7 CDTI
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Nie licząc tych z Porsche to Diesel'e od FIAT są chyba najlepsze ze wszystkich dostępnych na rynku ;-)

PS. Do czego to doszło? Można kupić Porsche z silnikiem Diesel'a... Profanacja! Wiedziałem, że przejęcie przez VW wypłucze tą markę z charakteru [rozpacz]
Dodano: 10 lat temu
Do linea: Z półosiami w Alfie 156 w wersji 1.9 JTD 140KM 16v były podobne problemy. Wydali wraz z liftingiem wzmocnione, o 100 Euro droższe od standardowych ale mnie niestety gwarancja już nie obejmowała więc przyszło mi samemu zapłacić za naprawę gdy półoś prawa po prostu się ukręciła...
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Fakt, trzy usterki lecz dla mnie nie są zaskoczeniem ponieważ liczyłem się z tym, że wyjdą problemy związane z debiutem samochodu na rynku. Niestety bardziej rozczarowuje mnie to, że FIAT nie potrafi sobie poradzić z niedopracowanym radiem. Przecież to tylko kwestia korekty w oporgramowaniu. Żaden serwis ani centrala Fiata nie potrafią tego przeskoczyć, bo problem tkwie w koncepcji a nie w elektronice.
Moment obrotowy silnika faktycznie wynosi 350 Nm. Jednak jeśli uwzględni się masę tego samochodu okazuje się, że jeździ się... normalnie. Bynajmniej nie mam problemów z wyprzdzaniem ciężarówek i osobówek. Nie muszę się zastanawiać czy zdążę. Jest po prostu wystarczająco jak na podróżowanie po DK. Miałem okazję prowadzić na dłuższej trasie Octavię z silnikiem 2.0 140 KM i uważam, że ten silnik w tym samochodzie dawał zdecydowanie większą frajdę z jazdy i bardzo fajnie mi się nim jeździło. Jednak Octavia waży pewnie ok. 1300 kg więc i przyspieszenie było zdecydowanie lepsze.
Podsumowanie jest takie, że jestem zadowolony i pewnie tym samochodem pojeżdzą ładnych parę latek :-)
Dodano: 10 lat temu
Kolega w tym aucie ma wspaniały silnik mający aż 350 Niutonometrów.
Bije on 2litrowego diesla z vw który ma 320.

Bo to niutonometry są ważne a nie tylko konie.
W Fiacie Bravo 2 jest silnik o mocy 150 koni a jak na diesla to ma tylko 305 Niutonometrów i jeździ jak "dobre 130 koni" a nie 150

No a usterki, kolega wymienił 3, niby nic wielkiego ale boli że się pojawiają bo nie powinny.
Powodzenia
Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
16 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl