Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Magentis » Kolejny rok z magentisem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Magentis
  • rocznik 2009
  • silnik 2.0 CRDI VGT
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 927 razy
Data wydarzenia: 01.10.2016
Kolejny rok z magentisem
Kategoria: inne
Ponieważ z samochodem nie dzieje się jakoś wiele wychodzą mi wpisy mniej więcej co roku. A ten będzie kolejnym raportem.

A więc: mój samochodzik przeżył ze mną kolejny rok i pokonał kolejne kilometry (obecnie ma około 165 tys).
W tym czasie nie wydarzyło się wiele. Zaliczony został kolejny przegląd serwisowy (robię je regularnie co 20 tys) z wymianą oleju, filtrów itp.(klocki jeszcze były w normie), oraz przegląd techniczny - bez uwag.

Z wydarzeń mniej przyjemnych:
Na dniach zepsuło się radio i nie dało się naprawić. Póki co jeżdżę z zastępczym z Kii Rio (kupione dość tanio, ma takie samo czerwone podświetlenie, wygląda podobnie i także bez problemu działa ze sterowaniem z kierownicy) jednak troszeczkę inaczej wygląda (siedzi w konsoli trochę głębiej) więc planuję zmianę na nowe z nawigacją.. no chyba, że uda mi się gdzieś dostać oryginalne używane do mojego samochodu (oryginalne w serwisie kosztuje około 3tys... więc odpada).

Na oponach Toyo T1 R - zwłaszcza z przodu jest zauważalne starcie bieżnika, przy następnej wymianie chyba zamienię tył z przodem i wtedy jeszcze się na nich trochę pojeździ. Bardzo dobrze trzymają się drogi, ale widać są dość miękkie i podatne na ścieranie. Szkoda, że chyba już takich nie będzie można dostać.
Ostatnia aktualizacja: 01.10.2016 22:47:42
Dodano: 7 lat temu
No i widzę po komentarzach z tymi oponami nie taka oczywista sprawa ;)

I drobna aktualizacja - nowe radio już jest zamontowane z nawigacją.
Dodano: 7 lat temu
Do Askaron: Jest w tym logika ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Z tego samego powodu mam na tyle gorsze opony. Lepiej rusza, hamuje, skręca.
Dodano: 7 lat temu
Do Askaron: Ja osobiście wolę nadsterowność jeżeli już miałbym wybierać. Podsterowność jakoś mi nie na rękę, a niestety Ople słyną z podsterowności, a czasami mają wręcz katastrofalną...
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Teoretycznie powinno się mieć lepsze na tyle, ale to z uwagi, że większość kierowców wpadając w poślizg nadsterowny nic nie zrobi, a z podsterownego pojadą najwyżej nieco szerzej przez zakręt i są w stanie wyratować auto. Ja mam gorsze na tyle teraz bo niestety mój samochód przez tragiczny rozkład masy praktycznie zawsze jest podsterowny i czasami z premedytacją wrzucam go w zakręt, żeby nieco tyłem zarzucił.
Dodano: 7 lat temu
Życzę kolejnych rocznic :)
Dodano: 7 lat temu
Pozostaje każdemu życzyć tak nudnej, spokojnej eksploatacji.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: na zimę to będą założone zimowe :)
I "dupa" mi nigdy nie "smuży" na zakrętach :)
Zobaczę jeszcze w przyszłym sezonie.

luckyboy: radio było oddane do kumatych, trzymali półtora tygodnia i nic nie wykombinowali. Umarło całkiem.
Dodano: 7 lat temu
Nie zamieniaj tylko opon z lepszych na tyle, na przód. Będzie jeszcze gorzej. Tzw. "dupa" zacznie Ci wtedy jeszcze bardziej "smużyć" na zakrętach, szczególnie, że idzie zima.
Dodano: 7 lat temu
Szerokości na następne lata :)
Dodano: 7 lat temu
Nie wiem co zepsuło się w radiu, ale być może warto oddać do kumatego serwisu, coś przelutują za klika złotych i będzie grać dalej?
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: być może, ale przy tym tempie zużywania się po następnych dwóch sezonach tylne będą jeszcze ok a przednie do wymiany.. .
I te przednie w tej chwili są jeszcze dobre (przejechały 2 sezony), tylne za to wyglądają jak nowe. Chodzi o to by dłużej posłużyły.
Dodano: 7 lat temu
z tego co się orientuje to bezpieczniej jest jak tylne koła mają większy bieżnik
Dodano: 7 lat temu
to kolejnych kilometrów trzeba życzyć:)
Najnowsze blogi
Dodano: 8 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl