Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 3.0TDI Quattro 270KM » Kawałek druta, a cieszy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2107 razy
Data wydarzenia: 15.01.2011
Kawałek druta, a cieszy
Kategoria: zmiany w aucie
Wczoraj wieczorem zostawiłem samochód w zaprzyjaźnionym warsztacie, żeby wymienić pewien drut na grubszy. Dzisiaj o 10:15 samochód wrócił pod dom, a ja zacząłem testować zmianę.
Zmiana polegała na wymianie tylnego stabilizatora standardowego na stabilizator od RS4. Z przodu mam stabilizator taki jak w RS4, stąd tylko wymiana tego z tyłu.
Standardowy stabilizator miał 18mm grubości, a ten nowy 22mm. Niby tylko 4mm różnicy, ale tak naprawdę to jest prawie 1.5 razy większy przekrój. Tak, ten cieńszy ma w przekroju 1017mm2, a grubszy 1520mm2. To już pokazuje, jaka to różnica. Sztywność takiego pręta, jest wyraźnie większa.
Ale do rzeczy, co to miało dać, a co dało. Teoretycznie chciałem uzyskać większą sztywność samochodu i mniejsze "pokłony" w zakrętach. I tak na zawieszeniu S-line (1BE) nie były wielkie, ale zakładałem, że da się lepiej.
Praktyczne testy wykazały dokładnie to co chciałem uzyskać. Wczorajsze testy na pustym rondzie pokazywały, że przy pewnej prędkości tył zaczynał uciekać i trzeba było kontrować kierownicą. Nie było to specjalnie trudne do opanowania, ale wymagało trochę wprawy. Dzisiejsze testy (po zmianie) pokazują, że przy tej samej prędkości, co wczoraj nie ma żadnych problemów z kręceniem się wokół ronda. Samochód sunie jak po szynach. Dopiero wyższa prędkość powoduje trudności. Ale o dziwo zupełnie inne. Tym razem zaczynają się uślizgiwać przednie koła, które zaczynają tracić przyczepność. ESP sobie z tym radzi bez pomocy kierowcy, ale jednak nie jest to już płynna jazda.
Generalnie każdemu polecam takie zmiany, bo na pewno przesuwają one granice bezpieczeństwa, nie wpływając w żaden sposób na twardość zawieszenia i nie przekładają się na komfort jazdy.
W przyszłym sezonie muszę tylko pomyśleć o jeszcze lepszych oponach, żeby ograniczyć uślizgi przedniej osi.:-)
Ostatnia aktualizacja: 15.01.2011 15:53:42
Dodano: 13 lat temu
Wkrótce może następna - zawieszenie Eibach Pro System, a przynajmniej same springi Eibacha.
Dodano: 13 lat temu
pogratulować dobrej wymiany, jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach:)
Dodano: 13 lat temu
[car]
Dodano: 13 lat temu
Do tabur: Właśnie takie mody lubię najbardziej. Na zewnątrz nic nie widać, a jednak samochód inaczej jeździ.:)

Pojeździłem nim dzisiaj jeszcze trochę i naprawdę jestem pod wrażeniem ile może zmienić taka prosta i nawet nie taka droga modyfikacja.:)
Dodano: 13 lat temu
Wszelkie modyfikacje poprawiające trakcję, a co za tym idzie bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, są godne naśladowania!
Dodano: 13 lat temu
[up][tuning]
Dodano: 13 lat temu
To już jakieś R050/70 lub 888
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
11 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
5 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl