Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy baaartez » Kabel diagnostyczny. Miał ktoś przyjemność z tego korzystać?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika baaartez
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1747 razy
Data wydarzenia: 24.04.2014
Kabel diagnostyczny. Miał ktoś przyjemność z tego korzystać?
Kategoria: inne
Witam. Przymierzam się do zakupu kabla diagnostycznego do auta. U mnie w mieście przyjemność skorzystania z usługi podpięcia auta pod komputer kosztuje od 40 do 100 złotych. W popularnym serwisie znalazłem taki http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-elm-327-chrysler-300m-300c-i4108324954.html kabelek. Jak widać zakup kabla zwraca się prawie przy pierwszym użyciu, a wychodzę z założenia, że takie rzeczy jeść nie wołają i zawsze można go użyć przy swoim lub znajomego aucie. Kabel jest oczywiście bez oprogramowania, ale to nie kłopot, bo mam jeden z programów wymienionych na aukcji czyli PCMSCAN.
Moje pytanie jest do Was. Czy ktoś miał/ma takie coś? Jak z obsługą programu? Trzeba być do tego znawcą? Czy taki kabelek zobaczy na przykład błąd abs'u? Taki akurat mi wyskakuje więc podpięcie pod kompa jest nieuniknione.
Czy może lepiej odpuścić temat, bo nie warto?
Z góry dziękuję za wszystkie cenne opinie, które mogą przyczynić się do ewentualnego zakupu.
Ostatnia aktualizacja: 24.04.2014 12:21:08
Dodano: 10 lat temu
Ja zakupilem i jestem mega zadowolony. Sam diagnozuje usterki i uruchamiam sobie/znajomym rozmaite opcje a do tego weszac po anglojezycznych forach mozna natknac sie na baaaaardzo ciekawe softy.
Mam jeden do nagrywania praktycznie kazdych parametrow podczas jazdy i eksportu danych do .csv (xls) - pozniej generuje wykresy itd. Widac tam na przyklad zdychajacy czujnik walka, ktory dziala do osiagniecia danej temp, po czym przestaje dzialac...
W naszym kraju pelnym naciagaczy, taki fejs powinien byc na wyposazeniu kazdego troche ogarnietego wlasciciela auta:)
Dodano: 10 lat temu
Do baaartez: Przy górnym mocowaniu amortyzatora masz klemę awaryjną "negative" na klucz 15, wystarczy ją odkręcić.
Dodano: 10 lat temu
Do DaViNci: Auto hamuje bardzo dobrze tylko, ze normalnie, a nie jak z absem. Sprawdzę teorię odpięcia aku. Poprzedni właściciel na pewno go nie odpinał, bo jest do niego przecież masakryczny dostęp.
Dodano: 10 lat temu
Jak kupiłeś auto z "dobrej ręki" od pasjonata to ten kabelek to strata kasy [zlosnik]. Na problemy z błędem ABS-u, oczywiście jeśli auto hamuje prawidłowo, odłącz aku na min 15 minut i błędy znikną, ale jeśli powrócą, zacznij od sprawdzenia styków.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: No właśnie zaczynam też tak myśleć, że a nóż się przyda.
Dodano: 10 lat temu
Do baaartez: Kup , skonfiguruj jak nie teraz to kiedyś na pewno się przyda.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Problem nie problem, bo w najgorszym wypadku wydam 100 zł na sterownik. Tylko myślałem, że skoro mam jechać podpinać auto pod kompa za minimum 40 zł to wolę kupić sobie kabelek na stałę.
Dodano: 10 lat temu
Do baaartez: Nowe auto,nowe problemy,w Lady nie myślałeś o podpinaniu do kompa bo nie było potrzeby,niby OBD ułatwia życie ale nie do końca.Całe szczęście że u mnie pali się jedynie kontrolka grubości klocków mimo że jeszcze jest sporo do ścierania.
Dodano: 10 lat temu
Do LeVinh: Przecież jeżdżę bez i jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza :) Tylko czy w razie co auto by przeszło bez abs przegląd?
Dodano: 10 lat temu
rusz glowa, wez miernik i sprawdz czy obwody nie sa poprzerywane. w serwisowce powinienes znalezc wiecej informacji o procedurze testowej. poszukaj na google dokuemntu 02lhe.pdf
albo badz mezczyzna i jezdzij bez :D moj chrysler z 2002 roku fabrycznie nie mial ABSu.
Dodano: 10 lat temu
Do eldorado: hehe :) serwis :) racja.
Dodano: 10 lat temu
Bartek wpadnij na spota to podepnę gruchota :)
Dodano: 10 lat temu
Do baaartez: Odżałuj więc te parę złotych i jak biały człowiek jedź do serwisu. [zaklopotanie]
Dodano: 10 lat temu
Do LeVinh: Czyli nic mi nie da ten kabelek :(
Dodano: 10 lat temu
Do eldorado: Bezpieczniki Eldo sprawdzałem na drugi dzień po zakupie. Zarówno w bezpiecznikach w komorze silnika jak i w przedziale pasażerskim bezpieczniki są i to nawet dobre. Poprzedni właściciel stawiał na sterownik ABS'u, a wolałbym się upewnić zanim kupię części do naprawy.
Dodano: 10 lat temu
A bezpieczniki sprawdziłeś? Na zagramanicznych forach piszą [wazniak], że tzw. auta kupione z pewnego źródła, a właściwie ich poprzedni właściciele lubią sobie wyciągnąć bezpiecznik od ABS, EPS bo maja ochotę mieć większą kontrolę nad pojazdem w ekstremalnych warunkach [palacz], cokolwiek by to nie znaczyło [cool]. Sprawdź bezpieczniki i daj znać.
Dodano: 10 lat temu
Do baaartez:

jezeli masz DONE, to tak jak mowi wildpolish jest czysto i rowniez ELM327 ci tez ich nie pokaze. sa kody generyczne i sa kody wlasciwe producentowi, tych drugich zwykle czytniki nie pokazuja.
ja mam takiego ELMa tylko na bluetooth i uzywam z aplikacja torque pro. mialem kiedys problem z tylna klapa w vanie i tak samo zadne kody sie nie wyswietlaly.

Dodano: 10 lat temu
Do baaartez: Ale z BT mógłbyś na telefonie z Anroidem śledzić jakimś programikiem parametry pracy na bieżąco w czasie jazdy z tego co wiem. Niby bajer ale zastępuje sporo wskaźników obecnych na deskach rozdzielczych aut wyścigowych ;-)
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: byłem u Ciebie i wychodzi na to, że przydatne urządzonko. Jedynie tylko Twoje ma BT, a ja czaję się na zwykłe kablowe.
Dodano: 10 lat temu
Tego już ci nie moge powiedzieć czemu tak jest, być może samodisgnostyka wszystkiego nie pokazuje
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: zaraz zerknę, ale jak nie mam błędów skoro pali mi się abs i esp.
Dodano: 10 lat temu
To znaczy że nie masz błędów. Wejdz na dzienniki pokładowe w moim 300c. Elm327
Dodano: 10 lat temu
Do LeVinh: Sprawdzałem ten patent i wyświetla tylko komunikat "done"
http://www.youtube.com/watch?v=xVBzkDd5c5Q&list=UU8ktZ-jFl4kBZiIgMI4DfBQ&feature=share
Dodano: 10 lat temu
jezeli chcesz sprawdzic kody DTC, nie potrzebujesz kabla diagnostycznego, wystarczy przekrecic 3 razy kluczyk (sekwencja ACC-ON-ACC-ON-ACC-ON o ile pamietam) a kody wyswietlaja sie na liczniku kilometrow.

Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: ten kabelek pasuje niby do dziesiątek modeli i marek.
Dodano: 10 lat temu
Do baaartez: Tu niewiele Ci pomogę. Najlepiej na forum Chryslera sprawdź, bo co marka to inne koncepcje i możliwości. Np. Do Alfy interfejs musiał być z przełącznikiem aby mógł odczytywać ABS. Taki jak ten:

http://www.infohelp.pl/pl,product,1077496,interfejs,diagnostyczny,usb,do,samochodow,marki,fiat,alfa,romeo,lancia.html
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: ale nie wiesz czy sczyta błąd abs?
Dodano: 10 lat temu
Warto kupić - koszt niewielki, a pożytek znaczny.
Najnowsze blogi
Dodano: 17 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 17 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
46 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl