Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 205 Winner » Historia zakupu i zmian dokonanych dotychczas (2011rok).







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 205
  • przebieg 155 448 km
  • rocznik 1993
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.1 i
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1823 razy
Data wydarzenia: 22.06.2011
Historia zakupu i zmian dokonanych dotychczas (2011rok).
Kategoria: zmiany w aucie
Rok 2011.

Historia kupna tego auta sięga w zasadzie roku 2009 kiedy to zdałem prawo jazdy i szukałem pierwszego własnego auta.
Zarejestrowałem się wtedy na forum fanklubu 205, jak każdy młody chłopak marzyłem o GTI. Ceny i koszty utrzymania GTI niestety sprowadzają na ziemię, coraz trudniej w ogóle kupić coś jeżdżącego więc kupno GTI odpadało. Interesowały mnie też Hondy i Ople ale ojciec miał Corsę którą zjadła rdza i fakt że nie mam garażu, więc odpuściłem sobie auta bez ocynku blach. Początkowo 205 w wersji cywilnej kojarzyłem z autem dla dziadka, z wnętrzem typu bieda, z szarymi plastikami i ogólną nędzą na wąskich kółkach od taczki:D.
Całe szczęście Peugeot w jednym modelu oferował niezliczoną liczbę wersji i wyposażenia, co od razu przekreśliło sens kupowania zwykłej szarej 205 które czasami widywałem na ulicy, nie mając pojęcia że były takie wersje jak Roland Garros, XS, Indiana, Generation, Winner, Gentry... słyszałem tylko o wersji Rallye:O Tak hasło Rallye od dziecka wywoływało u mnie dreszcze tak samo jak GTI. Słyszałem że we Francji był rozgrywany puchar 205 Rallye, tak jak dla późniejszych modeli 106 Rallye. W Polsce mieliśmy Puchar Peugeota 206 więc Peugeot zawsze kojarzył mi się z Rajdami. Postanowiłem kupuję Peugeota 205 bo tani w zakupie i tani w utrzymaniu, części są tanie i dostępne.

Pierwszym egzemplarzem jaki przez przypadek trafiłem to był czarny 205 XS, czego jeszcze wtedy nie wiedzialem kupując:D, a była to wersja usportowiona, niestety wiele tamtym autkiem się nie nacieszyłem bo mimo iż był w bardzo dobrym stanie blacharskim to mechanicznie już tak kolorowo nie było. Ale czego można wymagać od samochodu za 1000zł, autko było ciekawe i szybkie, miałem na niego plan, doprowadzać powoli do stanu używalności. Problemem wtedy było dla mnie to że nie miałem stałej pracy i utrzymanie tego auta było dla mnie nie lada wyczynem ale jak już porobiłem najważniejsze rzeczy to przejechałem nim ledwo 5 tys km i pech chciał że je rozbiłem.

Po tym przykrym zdarzeniu, szukałem następnego auta, miała być Honda ale ekonomia i warunki znów skierowały mnie w stronę 205, ale nie mógł to być taki pierwszy lepszy 205 z wnętrzem bieda. Szukałem ciekawej wersji w rozsądnych pieniądzach. No i trafił się Winner z forum w dobrej kondycji mechanicznej, ale po małych przejściach, notabene trafiłem na jego profil tego autka jeszcze kiedy jeździłem XS'em i wtedy już mi się bardzo spodobało. Kolega dojeżdżał nim co weekend robiąc 300 km na uczelnie, więc postanowiłem że je odkupie okazyjnie i spróbuję przywrócić mu dawną świetność.

Sama podróż pociągiem do Ciechanowa trwała wieki, ale w drodze powrotnej nie było żadnych problemów z autkiem, spisało się dzielnie jak na stan w jakim go kupiłem poniewaz latał po całej drodze, do wymiany były końcówki drążków kierowniczych i tulejki wahaczy...

Marzyłem o 205 Rallye. i tym razem świadomie wybór padł na Winnera, który wnętrzem nawiązuje do Rallye, takimi smaczkami jak czarne kubełki z logo Talbot Sport i kierownicą z takim logo, dokładnie takie same jak w Rallye. Co wyróżnia ten limitowany model od innych 205 1.1 to zegary z obrotomierzem i prędkościomierz wyskalowany do 180km/h, Felgi 14" Intra na oponach 185/60R14. (Były tez wersje 1.4 75koni)
Na forum klubu 205 są tylko 4 Winnery w tym mój:).

Buda ogólnie do malowania, lakier w słabym stanie, ale wszystkie szyby oryginalne z 93r. Przebieg też był prawdziwy czyli 155tys km. Auto było sprowadzone z Niemiec w 2009r, tam ponoć stało 3 lata w jakiejś szopie co niestety odbiło się negatywnie na stanie lakieru, autko jest gdzieniegdzie trochę poobijane i łuszczy się klar na klapie, silnik pocił się olejem, norma w starych francuzach.

W aucie było już trochę wkładu zrobione przez poprzednika, jak nowe półosie francuskie, nowe tarcze Brembo, nowe łożyska kół SKF, jakieś uszczelki, instalacja pod halogeny, dokładka i nowe halogeny wessem, stożek noname, nowy wydech.

Po zakupie zostały przeze mnie wymienione:
- wahacze nówki Talosa [niestety shit],
- końcówki drążków kierowniczych,
- gumy stabilizatora,
- poduchy MCPersonów.
- błotnik prawy,
- kierunkowskaz,
- Olej 10w40,
- Wszystkie płyny,
- 2 Opony używane,
- Konserwacje całego podwozia,
- Tłoczek lewy tylny i nowy płyn.

CDN...
Ostatnia aktualizacja: 08.04.2014 19:57:24
Dodano: 10 lat temu
Całkiem ciekawa historia [up]
Dodano: 10 lat temu
Do And1WT: A ile to aut samemu się sprzedało co teraz byłyby pięknymi youngtimerami.
Dodano: 10 lat temu
A pomyśleć że kiedyś sąsiadka miała i wywaliło go na szrot, a wcale nie był zły, wręcz przeciwnie. Ale człowiek młody i głupi był...

Może kiedyś uda się kupić fajna 205, wszak to już youngtimer :-)
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: Za tyle euro to w PL można kupić GTI oczywiście jak się odpowiedni czas wyczeka i zdąży pierwszy dodzwonić z ogłoszenia i zaklepać, bo tych aut już nie ma i więcej nie będzie, tylko coraz mniej. Klubowe dopieszczone GTI często wyjeżdżają na zachód, bo w Polsce nikt nie zapłaci 15000zł za stare auto, a na zachodzie 4 tys euro za GTI to jak promocja w supermarkecie. Ogólnie dobrze jest szukać wersji limitowanych jak Indiana, Roland Garros, Winner, Rallye, Green, Lacoste, lub dobrze wyposażonych jak XS, XSD, Gentry, DTurbo, GTI. Jeszcze troche tych autek w Polsce jeździ ale widać regres w ogłoszeniach, jak ja kupowałem pierwszego w 2009r to bylo ponad 60szt 205 wystawionych na allegro, teraz bliżej 20.
Dodano: 10 lat temu
Dla mnie 205tki zawsze miały to "coś". Lubie stare francuzy.
Fajnie wygląda na białej stalówce z pomarańczowym kierunkowskazami. Powodzenia w doprowadzaniu do idealnego stanu, takie auta już nie tracą a przybierają na wartości.
Dodano: 10 lat temu
Do kruk_sk: Za to dużo jeździ w Afryce, tam starsze Peugeoty to cenione wozy. Będąc w Maroku widziałem masę 205 i 309 na "taksie".
Dodano: 10 lat temu
Auto fajne i sesja pod zębcowską "Biedronką" też całkiem udana. [zlosnik]
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: powiem ci ze w polsce takiego bedzie coraz ciężej dostac a u ciebie wogole ;)
Dodano: 10 lat temu
Do kruk_sk: Zerknąłem na mobile.de i od razu wpadła mi w oko 205 102km od pierwszego właściciela z klimą...tylko cena 1750"ojro" odstrasza - chociaż może warto(?).
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: to jest nas dwóch ;)
Dodano: 10 lat temu
Jaram się modelem 205. Co prawda marzy mi się 1.9 GTi, ale takiego też bym przytulił ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 16 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
15 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl