Wpis w blogu auta
Opel Zafira
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3508 razy
Data wydarzenia: 05.05.2011
EGR i kolektor
Kategoria: inne
Kolejną wadą nowych opli jest zawór EGR. U mnie padła cewka po 160tys km. Wyczyściłem ją ale nie dawała później oznak życia, więc kupiłem nowy zawór. U mnie objawiało się to brakiem mocy do 2tys obr. (czyli standard). Podczas użytkowania mniej sprawnego auta wyskoczył mi błąd o nieszczelności w układzie dolotowym. Po zdjęciu osłony górnej zobaczyłem że cały kolektor jest ubrudzony. Usterkę znalazłem i pojechałem na konsultację do naprawy. Nowy kolektor 700zł wymiana 500zł ale na tym jeszcze z 10tys dam radę przelatać
Myślałem że wystarczy założyć tylko listewkę i będzie działać, ale jak taki myk robiłem to wywalało kontrolki silnika i serwis, nie mówiąc że miastem stan awaryjny i nie dało się jeździć.
Jak na razie jest ok. ale na dłuższą metę trzeba zrobić ten kolektor.
EGR w silniku 150KM nie wolno zaślepiać!
Nie warto inwestować w regenerowane kolektory! Może jest to dobre ale mi wszyscy to odradzają ponieważ nie da się uzyskać efekt jak w nowym! Nowe kolektory poprawione przez Opla wytrzymują ponad 300tys (może i więcej ale nikt na nim jeszcze aż tyle nie zrobił)
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
1
komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g.
23-07-2019 - ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ja również mam wadliwy i nie działajacy kolektor a auto jedzie jak cholera
ERG się czyści i dalej jest OK