Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus 1.8 TDDI FX » Duża renowacja po 330 tyś. km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 578 razy
Data wydarzenia: 30.06.2015
Duża renowacja po 330 tyś. km
Kategoria: zmiany w aucie
Mineły ponad 3 lata odkąd mam przyjemność jeździć najlepszym autem w swojej klasie. 110 tyś. km za nami. Biorąc pod uwagę, że na zmiany auta się nie zanosi w ciągu kolejnych 2-3 lat - zdecydowałem się na inwestycję w dość sporą renowację.

Tej wiosny do wymiany poszły tylne amorki i łacznik satbilizatora. Potrzebna też była nowa obudowa termostatu, gdyż stara już puszczała płyn na zawnątrz i ubytki narastały. Wymiany wymagała też linka hamulca recznęgo.

Po doprawadzeniu spraw mechanicznych do należytego początku zdecydowałem się na naprawę blacharsko-lakierniczą. Z auta usnięto całą rdzę. Pomalowałem też przedni zderzak (delikatna kolizja z przed 2 lat) i prawy bok (pamiątka po urwanym lusterku ostaniej zimy). W najgorszym stanie były wszystkie ranty drzwi, które teraz w ramach zabezpiecznia od wewnątrz dostały gustowny gruby baranek:) Na koniec cała fura została spolerowana.

Foczka przeztuje się teraz jak w dniu zakupu, a nawet lepiej bo wtedy gdzieniegdzie oznaki "rudej" już były. Iwestycja była spora, ale warto dbać o auto i wychodzę z założenia, że też musi się jakoś prezentować.

Mam nadzieję, że posłuży mi dalej wiernie i to ostatni taki większy wydatek.
Ostatnia aktualizacja: 02.07.2015 09:17:56
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Sprawdź kolego dokładnie lata produkcji modeli które wymieniłem, bo zaprzeczyłeś z zasady. Jako fan VW uważasz że Passat B6 to model sprzed 2000 roku??
Alfa była produkowana do 2007r, Punto II (jako Punto Classic) do 2011r, W211 do 2009 itd ;)
Dodano: 8 lat temu
I niech służy jak najdłużej. Ford to choroba nieuleczalna - ja nadal tęsknię do moich Scorpio i Mondeo.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Skoro po 2000r nie rdzewieją to zalecam przyjrzenie się na E-klasę po okularniku i S klasę z tych samych lat. Mazda 6, Astra G, AR 146,Sprinter/Crafter (crafter.sprinter czasem po 2 latach potrafi mieć naloty). Znajomy ma sprintera 2008r od 4 lat, woskuje go kilka razy na miesiąc. Myje tylko najlepszymi specyfikami i do tego robi marne 35tys.km rocznie. Nie ma elementu by nie wyszła mu rdza...
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: kolega wymienil stare auta sprzed 2000 roku.
No a mazda 3 i 6 to zalezy jaka generacja. Pierwsze rdzewialy
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Wystarczy wpisać zapytanie w wyszukiwarkę i wyskoczy sporo artykułów w tej tematyce. Z pamięci mogę wymienić: Mercedes W211, Alfa Romeo 166, Fiat Punto II, Mazda 3/6, Honda Jazz, Passat B6 (drzwi i ranty), Dacia - modele z głowy z pierwszej myśli :) Ogólnie samochody znowu zaczynają rdzewieć, bo nawet Niemcy przestają kupować nowe samochody, więc trzeba zmotywować ludzi na nowo do zakupów, skoro auta nie rdzewieją i można nimi jeździć 20 lat :)
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Jaśniej kolego. Tak sobie debatujemy i nie żebym sie uwziął ale z tego co mi wiadomo fordy z lat 2003 do 2006 bodajrze rdzewiały.
No a i Lanos chociaz po procesie kataforezy poddawał sie po 12-14 latach.

A może kolega oswiecić mnie czy na dziś sa marki i modele mające takie bolączki. Chodzi mi o te z lat 2005-2015
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Zacznij się teraz dobrze rozglądać ;)
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Nie mowie ze vw ma przewage bo wiem że Golf 3 to rdza.

Ale jakos francuzów niezbyt dużo widuje tych z lat 90 tych w dobrych stanach.
Jak napisałem poprawiło sie to po roku 2000.
No ale nie u forda
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Aż tak ... nie miałem wiedzy!
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: Mają to do siebie też Mazdy, Mercedesy...
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: VW wcale nie ma przewagi, bo już wcześniej od VW samochody cynkował Citroen/Peugeot - o Audi nie wspominam, bo to każdy wie. Wystarczy porównać w jakim stanie blacharskim są Golfy III, Passaty B3 czy Polo, a Peugeoty 405/306/309/205/106 czy Citroeny AX, BX, Saxo, XM ;) W latach 80 nie tylko Audi cynkowało podwójnie blachy, czynił to także Citroen w modelu BX, a dodatkowo jeszcze całe podwozie było pokryte warstwą PVC...do dzisiaj 30 letnie auta nie mają grama rdzy.
Dodano: 8 lat temu
Niestety Fordy Focusy I ale nie tylko (słyszałem o Mondeo), mają to do siebie, że rdzewieją właśnie w tym miejscu. Ale to zabezpieczenie powinno wytrzymać już na wieki! [up]
Dodano: 8 lat temu
Ach te fordy...
Auto ma 10 czy 11 lat i rdzewieje. Nie do pomyślenia w XXI wieku.
Tu vw ma spora przewagę bo od pewnego czasu nie rdzewieje.
Z reguły auta po 2000 roku sa cynkowane i nie maja problemu z rdzą.
Dodano: 8 lat temu
Do Marcin1985: w sensie dożywocie tego Forda [wacek]. Jak padnie [panna], to na pewno, droga Foczko, "zamienię ciebie na lepszy model" [rotfl]
Dodano: 8 lat temu
Wiesz co masz. Lepiej dopieścić swoje stare auto niż pchać się w używkę która też będzie wymagać inwestycji na start. Oby Foczka się odwdzięczyła za te wszystkie nakłady.
Dodano: 8 lat temu
A nie lepiej było cofnąć licznik na 100tysi i sprzedać jako prawie nowy jeżdżony tylko w niedzielę do kościoła
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Dozywocie? Mam nadzieje, ze nie. Kiedys przyjdzie czas na przesiadke do MKII FL lub MKIII.
Dodano: 8 lat temu
Do benny86: Zmiana nie była alternatywa. Zmienił bym chetnie juz na nowsza/nowa foczke, ale budzetu brak takiego.
Dodano: 8 lat temu
Gustowny baranek [rotfl] - no tak, wytrzyma aż do śmierci Foczki, czyli najwyraźniej ma ona u Ciebie dożywocie [up]
Dodano: 8 lat temu
Do Marcin1985: Oszczędności zawsze cieszą ;-)
Dodano: 8 lat temu
Wydatek spory, ale jeśli alternatywą była zmiana auta (a nowo kupiono zawsze wymaga inwestycji...) to chyba dość dobry wybór
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Nie było, ale też nie za drogo, trochę po znajomości.
Dodano: 8 lat temu
Sporo tego i pewnie tanio nie było ale przynajmniej będziesz teraz miał spokój na długi czas.
Dodano: 8 lat temu
Ja przedwczoraj też mocno zainwestowałem w dopieszczenie wizualne mojego "Peżoka", ale o tym na razie ciiiiii... W najbliższym wpisie wszystko szczegółowo zaprezentuję. :)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
31 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl