Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 3.0TDI Quattro 270KM » DPF - ciąg dalszy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 7820 razy
Data wydarzenia: 22.07.2010
DPF - ciąg dalszy
Kategoria: awaria
Już raz opisywałem moje pierwsze spotkanie z kontrolką filtra cząstek stałych.
Tym razem sytuacja była nieco inna, ale mam nadzieję, że przyda się innym. Bo nie zawsze błędy DPFa, to aż taka wielka sprawa.

Dwa dni temu późnym popołudniem podjeżdżając pod dom, mój samochód zaskoczył mnie zapalając migającą kontrolkę świec żarowych. Zanim zdążyłem przejechać się testowo żeby zobaczyć co się stało, zapaliła się druga kontrolka, systemu kontroli spalin.
Pierwsza moja myśl - DPF. Ale po jakimś czasie stwierdziłem, że skoro nie świeci kontrolka taka jak kiedyś, to może to być coś innego.
Cały wieczór szukałem w necie co to, ale przy migającej kontrolce świec żarowych mogło to być wszystko, bo to po prostu zgłoszony błąd w ECU. Natomiast druga kontrolka kierował w kierunku wydechu.

No cóż... na drugi dzień rano wizyta w jednym z najbardziej polecanych serwisów Audi i diagnoza wypalić DPF. Jednak wypalenie VAGiem się nie udało, a wyłączenie kontrolek na niewiele się zdało. No i w tym momencie kolejna diagnoza - DPF do wymiany. Jakoś nie chciało mi się w to wierzyć, więc stwierdziłem, że to zweryfikuję w innym zakładzie. Tam chłopakom bez problemu udało się wypalić filtr, ale niestety problem nie ustąpił. A co za tym idzie diagnoza była całkiem podobna do wcześniejszej. Ale na szczęście była też szansa, że to coś z osprzętem DPFa.
Musiałem poczekać do dzisiaj, bo warsztat był zapchany.
Dzisiaj po znajomości mój samochód wjechał na kanał i wszystko stało się jasne.:) Na szczęście to nie DPF do wymiany, a tylko czujnik różnicy ciśnień wraz z wężykami, które okazały się przetarte.
Różnica pomiędzy wymianą DPFa - 5000zł, a wymianą czujnika - 250zł ogromna.:)
Zresztą nawet o wymianie nie myślałem, ale o ewentualnym wycięciu go na stałe.
Kolejny raz chłopaki z DynoSoftu zrobili dobrą robotę i już na pewno stali się moim serwisem na stałe.:)

Do tego zrobili (z własnej incjatywy) delikatną korektę softu i samochód jeździ jeszcze lepiej, mając kolejne kilka kucyków w zanadrzu. Niestety nie wiem dokładnie ile, bo nie zrobiliśmy pomiarów.
Dodano: 13 lat temu
Widze że nie tylko moja Ibizka ma takie problemy. U mnie też wywalało błąd DPF, ale na szczęście udało się go wypalić ( za 3 razem) później trzeba było olej wymienić bo mi przybyło. Jak dla mnie ta cała ekologia to jeden wielki pic na wodę. W USA nikt się nie przejmuje że auto pali 20l/100km a w UE za niedługo będzie trzeba zmieścić się w 5l/100km. Głupota!!
Dodano: 13 lat temu
Do _F1le_: Już nie mam problemu, więc na razie zostaje.
A co do usuwania, to w 3.0TDI nie jest to takie proste. W Polsce prawie nikt tego nie robi, bo potem są problemy z adaptacją na kompie.
Dodano: 13 lat temu
Wyrzuc DPF i bedziesz mial problem z glowy. Coraz wiecej firm oferuje ten zabieg.
Dodano: 13 lat temu
No nieźle czyli w Audi nikt nawet nie zobaczył od spodu a może nie DPF tylko jego osprzęt
Dodano: 14 lat temu
I takiego warsztatu trzeba się trzymać...
Dodano: 14 lat temu
Do sPoOn: Znalazłem ich już dawno, ale jakoś czasami wydaje mi się, że Ci co mają najlepsze obiegowe opinie są warci uwagi. Nie zawsze są.
Najważniejsze jest poczucie, że chłopaki chcą Ci pomóc. Mimo, że mieli zapchane terminy zrobili swoje. A przy okazji jeszcze parę innych rzeczy.:)
Dodano: 14 lat temu
Eh te serwisy.. byle tylko człowieka na koszta naciągnąć. Dobrze przynajmniej, że trafiłeś w końcu na ludzi, którzy znają się na rzeczy. Fajnie, że jednak nie było to nic aż tak poważnego.

Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Pewnie trochę strachu było.Ale już jest dobrze.:)
Dodano: 14 lat temu
Do CZARNY-C50: No warsztat mogę polecić każdemu. Chłopaki wiedzą co robią.:)
Dodano: 14 lat temu
Do kacz0r: No tanio to nie było. W sumie czujnik 150zł i robocizna 100zł. Ale jak na audi to nie jest źle. A stówa za robociznę chłopakom się na pewno należała.:)
A do tego drobna korekta softu gratis!
Dodano: 14 lat temu
Do majcher836: Podobno DPF w VW/Audi jest przeznaczony na 150tys. km. Więc i tak w końcu czaka nas wymiana. A w moim przypadku usunięcie, bo wymieniać go na pewno nie będę.:)
Dodano: 14 lat temu
Klasa warsztat [up],opis fajny.
Dodano: 14 lat temu
Dobrze, że się okazało, że to jednak czujnik. Jednak 250pln za głupi czujnik to też nie rewelacja. W każdym razie, najważniejsze, że wszystko działa ok i jeździsz ;).
Dodano: 14 lat temu
Troszkę strachu napewno było:) Dobrze że się tak to zakończyło
Ja też mam DPF-a i oby jak najdłużej mi służył bez jakichkolwiek awarii:)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
11 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
5 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl