Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 621 razy
Data wydarzenia: 16.11.2017
Dla potomnych
Kategoria: obserwacja
Golf Sportsvan na drugim miejscu w raporcie TÜV 2018 w kategorii samochodów 3-letnich z wynikiem 2,5%
Dziękuję za uwagę ;-)
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Zmieniałem olej do tej pory raz. I ubyło go po tych 18 tys. jakieś 2 mm na bagnecie przy czym do min było jeszcze daleko, więc nie widzę problemu z jakimkolwiek zużyciem tego oleju.
Więc zakładam, że do tych 120-130 tys. spokojnie silnik dożyje a potem się i tak rozstajemy ;-)
Ale nawet jakby w przyszłości wciągał tego oleju więcej to się będzie dolewać. Nie jest to jakaś skomplikowana czy droga czynność ;-) by się tym przejmować
Dodano: 6 lat temu
Do Maniek1986: No to już wielki sukces Volkswagen ma sporo silników które trapi wysokie zużycie oleju, nawet wśród starszych jednostek zaliczanych do pancernych.
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Młoda, ale spotyka się egzemplarz z przebiegami >150k km, które nie sprawiają zadnych problemów. W AŚ był test Golfa z takim silnikiem i przeżył on 200k km testu
Dodano: 6 lat temu
Do JacK: Pisałem ogólnie, a nie konkretnie o jakimś modelu czy silniku. Miałem na uwadze to, że żaden przegląd nie odzwierciedla problemów trapiących właściciela. EA211 to jeszcze młoda konstrukcja, aby cokolwiek o niej powiedzieć.
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: Nie żebym chciał specjalnie polemizować ;-) bo jakimś fanem VW nie jestem ale Twoja wiedza o silnikach tsi VW i ich problemach zatrzymała się na konstrukcji EA111.
Natomiast od 2012 roku sukcesywnie a od 2014 już do wszystkich modeli grupy VAG wprowadzano silnik EA211, który jest zupełnie nową konstrukcją i gdzie z silnika EA111 przejęty został jedynie odstęp cylindrów wynoszący 82 milimetry.
I póki co przez te 5 lat od wprowadzenia z tymi nowymi konstrukcjami EA211 nie ma żadnych problemów znanych z EA111.
I poniekąd to, że wszystkie nowe VW już mają silniki benzynowe EA211 było powodem, że w ogóle popatrzyłem w stronę VW :-)
Dodano: 6 lat temu
Nie mogło być inaczej jak Niemcy oceniają to co niemieckie ;-)
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany: To co piszesz to tylko 1.3 CDTI użytkowanych przez firmy w trybie zero jedynkowym.
Dodano: 6 lat temu
2,5% - takich słabych prawie nie pijam a VW-ach nie gustuje mówiąc bardzo delikatnie.
Dodano: 6 lat temu
kuzyn miał nowego tourana 1,4 tsi - sprzedał kupił stare BMW:)
Dodano: 6 lat temu
TUV opiera się na wynikach badan technicznych wiec ciezko to brać na poważnie nikt z urwanym kolem nie pojedzie na takie badanie :D albo z rozwaloną skrzynią
Dodano: 6 lat temu
Szczerze mówiąc w przeciętnym 3-letnim aucie usterką mogą być tylko wady fabryczne odnalezione na pierwszym przeglądzie i to jest ten wynik 2,5% Poza tym raport TUV nie odnotuje zawyżonego zużycia oleju, wyjących łożysk w skrzyni biegów czy powierzchownych ognisk korozji/uszkodzeń lakieru.
Dodano: 6 lat temu
Do Tejlor: Wyciągające się łańcuchy, zużywające olej wiadrami silniki, to też wszystko zużycie eksploatacyjne i to już nawet po 50.000km :)
Dodano: 6 lat temu
Do Maniek1986:
http://www.motofakty.pl/artykul/raport-tuv-2018-najmniej-awaryjne-auta.html
Dodano: 6 lat temu
Masz gdzieś link do pełnego raportu??
Dodano: 6 lat temu
Dekra się przeważnie trochę wyłamuje z raportów TUV i GTU. Grande Punto było wręcz linczowane przez tych dwóch, a Dekra pokazywała dość dobre statystyki. Przez 3 lata użytkowania nie miałem ani jednej nagłej awarii. Wszystkie naprawy wynikały ze zużycia eksploatacyjnego.
Dodano: 6 lat temu
Ta, jak zawsze w niemieckich raportach w czołówce stoją AUDI, VW i BMW. Ciekawe skąd się potem biorą rzesze niezadowolonych klientów i pozwy zbiorowe. Polecam brytyjskie Warranty Direct. Rankingi są bardziej wiarygodne, uwzględniają indeks awaryjności oraz średni koszt naprawy.

Obecnie auta kalkulowane są na kilka lat użytkowania. Więc o awaryjności modelu jako tako możemy mówić po 10 latach eksploatacji, gdzie wyjdą wszystkie wady związane z oszczędnościami.
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
14 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl