Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1755 razy
Data wydarzenia: 25.06.2011
czyszczenie i sprawdzenie dolotu.
Kategoria: serwis
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
34
komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024
miejscowość Zawiercie
ul..
ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Piszesz, że helmutów poprawiać nie będziesz. Nie musisz, nikt Ci nie każe. Fakt, EGR jak wszystko w silniku został po coś zaprojektowany, ale nie zawsze spełnia dobrze swoją rolę i zdarza się (nawet bardzo często), że niweluje się te niesprawności w postaci zaślepienia zaworu.
Dla ciekawostki napiszę, że niektóre serwisy (tak, tak mowa o ASO) zaślepiają EGR w przypadku pojawiania się z nim problemów. W niektórych ASO można dostać gotowe już zaślepki, co by nie trzeba było samemu wycinać. To tylko potwierdza, że części aut, u których da się zaślepić duża rzesza ich właścicieli właśnie to robi.
Dlaczego diesle pracują różnie? Ponieważ masz bardziej nowoczesnego diesla, w którym zapewne już nie masz zwykłych wtrysków posiadających dwie fazy wtrysku czyli przed wtrysk i wtrysk tzw. główny. Inaczej pracuje CR, inaczej PD a jeszcze inaczej tradycyjne wtryski na chociażby pompie rotacyjnej. Zadaj sobie pytanie dlaczego silniki z PD są najgłośniejsze? Dlaczego CR jest bardziej cichy? Jak się dokształcisz to zapraszam do rozmowy.
To, że EGR jest odpowiedzialny za dopalanie spalin to się zgodzę ale rozmowa jest na temat dlaczego jest brudny i jak bardzo brudny, skupiamy się na problemie przytkanego/zatkanego/brudnego EGR i kolektora.
Zaślepiając EGR nie masz żadnej straty, powiem więcej, niektórzy go nie zaślepiają... bo montują kolektory specjalne bez zaworu i również żadnych strat nie ma.
Każdy diesel pracuje na tej samej zasadzie, różnice są jedynie w osprzęcie, który powoduje inne osiągi i inną kulturę pracy silnika.
Pozdrawiam
Co to za różnica czy Ford, Opel, BMW czy Mercedes? EGR działa na tej samej zasadzie i z tych samych powodów jest zabity. Jeżeli nie wyrzuca błędów po zaślepieniu to tylko zostawić go zaślepionego.
Czyszczenie ma sens w ekstremalnych przypadkach u Ciebie zbyt wiele syfu tam nie ma.