Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta BMW Seria 5 530iT, My 4th Beemer
»
Części dotarły - czas na dopieszczanie pięćset trzydziestki :)
Wpis w blogu auta
BMW Seria 5
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 834 razy
Data wydarzenia: 13.09.2013
Części dotarły - czas na dopieszczanie pięćset trzydziestki :)
Kategoria: inne
- Filtr oleju
- Waż dolotu powietrza
- Filtry kabinowe + powietrza
- Świece
- Uszczelka kapy zaworowej, świec
- Uszczelka podstawy filtra oleju
- Uszczekla pojemnika wspomagania
Pozostal do kupienia jakis sensowny olej 5W/30 ew 40.
Na dniach wielkie ogarnianie
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
65
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Ale generalnie:
Jeśli mowa o przedziale 2002 - 2004 to pod to możesz jeszcze podpiac 2001 –silniki benzynowe to M54:
Silink:
- sprawdzic zawor DISA (opis co i jak na youtube). Uszkodzona disa nie dyskwalifikuje auta ale wazny atut przy zbijaniu ceny bo uzywka 200-400 zl, nowa 900.
- Auto musi palic bez ziewania nawet zimne, krotko po przekręceniu zapłonu.
- po odpaleniu dopuszczalne niewielkie wahania obrotow, przez krotki czas – później nie powinno być czuc/widać wahan.
- temp po rozgrzaniu musi wskazywać idealny srodek wskaźnika, zadnych odchylow.
- sprawdzić czy nie halasuja (grzechotaja) Vanosy (opis gdzies na YT).
- Auto powinno się zbierac od samego dolu do końca. Jeśli nie jedzie poniżej 3000rpm to można zalozyc ze uszczelniacze Vanosow będą do roboty (koszt ok 300zl).
- jeśli auto jest zimne to sprawdzić czy wiskoza wiatraka ma opor .
- Wycieki pod warunkiem ze nie z michy olejowej sa do opanowania tanim kosztem.
- Pocace się wezne od wspomagania to standard do opanowania tanim kosztem.
- Kombi? TAK: Sprawdzic tuleje tylnej belki. Sa tam 4 duze tuleje, sztuka koszt 200zl – warto zatem sprawdzic czy beda do roboty.
- Kombi? TAK: Na stacji diagnostyczniej nie ocenisz stanu tylnych amorków bo sa ustawione pod skosem – nieliczni wiedza jak sprawdzić.
- Zawieszenie nie powinno być zbytino wytłuczone, bo jak takie kupisz to doprowadzenie tego do normalności trochę będzie kosztowalo.
- Kazdy silink 3.0 bierze troche oleju - warto miec to na uwadze ale nie znaczy to ze z rury ma leciec jakis dym. Spalin nie powinno byc widac.
- Mala czerwona kropka przy wskazaniu kilometrow licznika dziennego wskazuje na ingerencje w moduly wlaczajac w to te odpowiedzialne za przebieg. Wiec jeśli takowa się swieci to znaczy ne na 80% ktoś grzebal przy przebiegu lub 20% Ktos wymienil jakiś uszkodzony modul bez poznjniejszej synchronizacji.
Przebieg mało istotny, byle by był autentczny. Auto z 250tys – 300tys to nic strasznego jeśli odpowiednio pielęgnowane.
Jesli szukasz kombi to nie obawiaj sie NIVO
Ty tyle na szybko. W razie innych pytan wal smialo na PW.
Auta te sa bardzo wdzieczne i wbrew pozorom tanie w eksploatacji...niestety e39 jest chyba ostatnim wytrzymalym BMW...
Powodzenia!
Daj znac jak cos znajdziesz.
W miedzyczasie okazalo sie ze jest zuzyta DISA, ale ta juz zregenerowalem.
Wiec guma dolotu w aso tansza niz odpowiednik z IC czy oryginal z allegro. Lozysko przod z wyzszej polki ic = 299 zl, aso 500. O duperelach nie bede wspominal. Generalnie klamoty do e39tki sa w przystepnych cenach. Jak wszedzie grunt to kupic auto ktore nie jest zapuszczone! (ale to chyba oczywista oczywistosc)