Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy damian88max » Co roczna wymiana olejowo-filtrowa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika damian88max
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 841 razy
Data wydarzenia: 23.05.2018
Co roczna wymiana olejowo-filtrowa
Kategoria: serwis
Jak co roku :) tym razem przy przebiegu blisko 242kkm po drodze przekroczyłem kolejną barierę 240kkm królową lawet a to oznacza że ja już nią i na gazie zrobiłem blisko 80kkm

Co do instalacji gazowej to po za filtrami nic z nią nie robiłem wymieniam filtry fazy lotnej i ciekłej zawsze sam co trwa 15min a koszt to około 35zł z przesyłką i kompletem nowych oringów.

Przebieg Ciągle rośnie zastanawiam się kiedy osiągnę 300kkm w królowej lawet :)
bo z roku na rok robię coraz większe przebiegi w poprzednim ponad 20kkm

ostatnio też musiałem wymienić mechanizm podnoszenia szyby przedniej od kierowcy.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max:
Czekam, a potem zrobimy chrzest i oblewanie.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: jest taka szansa ;-)
Dodano: 5 lat temu
Jak osiągniesz 300 tys przemianujemy ja na "królową szos".
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: do 911 to nie masz chyba gdzie dać butli :-P
Dodano: 5 lat temu
Do lukash5598:

Dodano: 5 lat temu
Do rekord5: Trzeba podpiąć kompa do LPG przejechać się i zobaczyć dlaczego przełącza się. To może być jakiś krótki zanik obrotów czy coś innego przez co odcina sygnał i przełącza się. Jedź do dobrego gazownika i tyle. Jaki masz sterownik gazowy?
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Mnie, zawsze jak tankuję LPG, to wytykają palcem i się śmieją w twarz. A raz to nawet dziecko o dobrym serduszku wrzuciło mi pod dystrybutor wyproszone u matki 5 zł.

Nie zakładajcie gazu w autach, bo to gorszy wstyd, niż kraść.
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: Części do LPG owszem są tanie,kupowałem reduktor za 150zł i było OK,natomiast tego co się dzieje w mojej A6 nikt w okolicy nie ogarnia,prócz znanego Ci tematu szarpania gdzie zawiodły wszelkie diagnozy jest problem również z LPG.Wymieniłem reduktor,chwila i to samo,sterownik też żle,przełącza się na gaz kiedy chce,mechanik wymienił czujnik temp.reduktora było dobrze a po tygodniu znów to samo,teraz twierdzi że dopóki nie zrobię zasilania benzyną nie da się zrobić gazu.Może znasz jakiegoś starszego mechanika od silników który podjął by się tego tematu bo w końcu będę musiał opylić to auto za grosze a nie chciałbym tego robić bo to wyjątkowy pod wieloma względami egzemplarz.
Dodano: 5 lat temu
Do misiaczek1281: Troszkę stronniczo podliczyłeś spalanie,bardzo dynamiczne w porównaniu do benzynowego 1,4 Polo 1,9TDI takie jak Twoje na trasie spali nie 6 a 4l ON,a porównywalne pod względem dynamiki 1,4TDI jeszcze mniej więc aż tak dużo nie zaoszczędzisz,turbo czy dwumasy też co 100tys.km się nie wymienia a DPF-u w 15 letnich VW nie spotkasz.Jeśli jeżdzisz sam lub we dwoje to OK,natomiast spróbuj pojechać na grubsze zakupy w czwórkę to zaboli koło zajmujące połowę i tak małego bagażnika.Miałem dwa identyczne samochody z dwoma rodzajami napędu więc nie zarzucisz mi stronniczości.Nowe instalacje zwykle są bezproblemowe do 100tkm przebiegu póżniej najczęściej stają się "zakażeniem" i albo musisz znów montować wszystko (pod maską) od nowa albo pozbywać się auta.
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Na co dzien lepiej golfa w dieslu bo i tak taniej.

Porsche kosztuje 2-3 razy tyle. Sam spojler czy lampa to koszt rocznego utrzymania Golfa.
No chyba ze komus 184 konie to malo i woli siedziec nizej.
Porsche 911 to jest suto doskonale
Dodano: 5 lat temu
Do JacK: Super kolego.
Moze jako nieliczny mnie rozumiesz.
Miec na zakup auta 100 czy 150 tys ok to jedno.
Ale spalanie i zasieg na baku to co innego.
W najnowszym Suto Świecie test Volvo XC40 i Jaguara E-Pace. Silniki 250 konne benzyna. Osiagi super. Spalanie 11-18 na setke w kazdym zaleznie od warunkow i stylu jazdy. To chore. Ok 50% wyzsze niz katalogowe.

A i ofert ns mobile.de jedt tak 70% ww modeli z silnikiem diesla.
Chyba nie ma zludzen co kupic
No chyba ze ten LPG 😉
Dodano: 5 lat temu
Do JacK: dużo osób zakłada do V8 i V6 gaz jak ja zakładałem to stało Porsche którego też robili na gaz lepiej mieć Porsche na gaz czy golfa w dieslu?
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Taka uwaga na marginesie;-) Mam obrzydliwie bogatego kolegę, który to swego czasu (2008 czy 09) zakupił sobie dla pojeżdżenia w terenie Toyotę Land cruiser V8 benzyna - nówkę sztukę prosto z salonu.
I sobie do niej założył gaz. Trochę się podśmiewałem z tego gazu, że to obciach, że jak ma pół bańki na samochód to powinien mieć i na benzynę ale wtedy On mi powiedział, że owszem bez problemu stać go na te 20 litrów benzyny na setkę ale dlatego może sobie pozwolić na taką zachciankę jak wspomniana Toyota bo potrafi kalkulować i liczyć pieniądze ;-) I w sumie musiałem mu przyznać rację bo je miał ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: ja jestem z tego BRC zadowolony ;) po 1 nie zakładał mi mirek z szopy BRC zakładałem w autoryzowanym serwisie który ma specjalny certyfikat jedynego przedstawiciela w polsce przynajmniej wtedy tak było,
50% to przesada ale w granicach 30-40% można się zmieścić co przy rocznych przebiegach 10kkm i planach że auto masz na 5 lat opłaca się z nawiązką.
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: A dlaczego zakładanie LPG nie ma mieć sensu? W każdym aucie to 50% oszczędności - jedynie, że ten Jaguar został kupiony do stania i niezniszczenia się :) Dlaczego uważasz, że gaz to obciach? Przecież to alternatywne paliwo, takie samo jak alkohol w Brazylii. Poza tym przy tankowaniu gazu nie oblejesz się paliwem, pod dystrybutorem nigdy nie jest brudny beton, nie wybrudzisz butów :)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: No tanio.
Ale czy zakladanie LPG do nowego Jaguara za 200 tys zl ktory ma 249 koni i pali miedzy 12-18 na setke ma sens ?

Pomijajac obciach

Tylko niech nikt nie pisxe durnot ze skoro sie ma jaguara to i na paliwo.

200 tys mozna wydac na cokolwiek.
I tutaj okazuje sie ze najlepszy jest diesel z Euro 6. Spala miedzy 7-10 litrow i pasuje
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Dlatego nie zakłada się BRC :P
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: akurat wtryskiwacze BRC tanie nie są ponad 200 chyba za jeden :-P
Dodano: 5 lat temu
Do misiaczek1281: elfa leje bo to zalecany olej przez producenta przy obecnych przebiegach będę miał wymianę częściej niż raz na rok
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: BRC nie wiem ile wytrzymuje u mnie już 6 rok i 80kkm jest
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: najpierw kupiłem zestaw naprawczy ale nie polecam ciężko założyć i do tego wytrwał chwilę
Dodano: 5 lat temu
Do misiaczek1281: Ja w Golfie przejdę teraz na https://youtu.be/b5RyazKsxiA
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Komponenty składowe mogą być jednej firmy lub różnych. Ogólnie przyjęło się w społeczeństwie, że ludzie bardziej przywiązują uwagę do ecu gazowego niż wtryskiwaczy. Zwykle wtedy mówią, że mają np. STAGa ale wiele z tego nie wynika :)

Co tyczy się trwałości nowej instalacji LPG, to po zamontowaniu dobrych komponentów (polskich) można przejechać bez problemu bezawaryjnie 100.000km.
Reduktory gazu zwykle zaczynają niedomagać po ok 80.000km, chociaż popularny reduktor "Alaska" obrabia grubo ponad 100.000km. Wtryskiwacze z wyższej półki takie jak sprawdzone już Barracuda przy jeździe w trasie mogą zrobić nawet 200.000km. Butla jest na 10lat.

Jednak tak na prawdę części zamienne do LPG moim zdaniem są bardzo tanie, co również jest wielkim atutem dla LPG. Dla przykładu 4 wtryskiwacze Barracuda to koszt max. 400zł, reduktor Tur 250zł. Oczywiście są też reduktory które można tanio zregenerować, takie jak mój AC R02 - zestaw naprawczy kosztuje 60-70zł :) . Wobec tego wydatek 650zł raz na dajmy na to 100.000km to śladowy koszt serwisu przy oszczędności płynącej z jazdy na LPG. Jeżeli nawet zamknie się to kwotą 1000zł z obsługą warsztatu.
Dodano: 5 lat temu
Też mam LPG i leję ten sam olej raz w roku:) Zero problemów jeździ aż miło:) Nawet jeśli na LPG silnik wytrzymuje 100 000 tys.km i pada to po tym przebiegu oszczędzę w porównaniu do Diesla worek kasy 10-15 tys.zł + 4 tys.zł =19 000 zł (turbina,dwumasa i DPF(w LPG tego nie ma:) Mam na drugie auto :) u mnie też mam 240 000 km z czego 30 000 km na gazie ,raz w roku wymieniam olej i jadę bez awarii:)
Na gazie jeździ się nie tylko taniej niż Dieslem ale ekologiczniej bo nie truję i ciszej - nie klekocze :) w trasie zszedłem do 7 litrów LPG=14zł/100km...a Diesel 6 l ON to 31zł - ponad 2 razy drożej:)
Dodano: 5 lat temu
Z ciekawosci jakuej firmy jest instalacja ?
Czy LPG wytrzymuje iles lat czy np 80-200 tys. km ?
Zwróce uwage ze "coroczna" piszemy razem
Dodano: 5 lat temu
Elegancko, a niektórzy twierdzą, że z gazem są wieczne problemy :) Mechanizmy podnoszenia przednich szyb to częsta usterka w osobowych Renault - klasyka. Ostatnio też zalałem ten olej do Citroena.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
2 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl