Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Insignia 2.0 CDTI SW » Automat - wymiana oleju.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Insignia
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 26998 razy
Data wydarzenia: 04.02.2015
Automat - wymiana oleju.
Kategoria: serwis
Jako że objawy płynące ze skrzyni biegów sugerują że coś się dzieje, przebiegu sporo, żadnego servisowego wpisu co do jakiejkolwiek ingerencji to trzeba się za to wziąć samemu.
Skrzynia na ciepłym aucie pracuje b.dobrze, na zimnym brak tzw. półbiegu pomiędzy trójką a czwórką. Skutkuje to szarpnięciem zamiast płynnej zmiany. Na Oplowskich forach wyczytałem że ten objaw sygeruje wymianę oleju i po pewnym czasie problem ustępuje.
Wymiany dokonałem z moim mechaniorem :) Nie wymieniliśmy całości oleju (brak odpowiedniego sprzętu) a tę część co wylata ;) czyli 3,5 litra.
Koszt czterech litrów oleju 170 zł. zakupiony oczywiście w servisie.
Robocizna jak zawsze [pub] [pub] [pub] [pub] tym razem cztery piwa marki SPECJAL
Czy to coś pomogło, owszem, jest lepiej choć nie idealnie. Nadal półbiegu jakby brakowało ale owo szarpnięcie przebiega sporo łagodniej, ponoć z czasem ustąpi całkowicie, mam taką nadzieję.
Praca skrzyni na ciepłym silniku jest lepsza jak była, czasami nie czuję kiedy następuje zmiana biegu, odbywa się to niemal jedwabiście [up]
Przelatam teraz do jesieni i zobaczę co będzie się teraz działo. Jeśli na zimno będzie poprawa to przed zimą raz jeszcze wymienię olej w taki sam sposób. Jeśli nie będzie poprawy, pojadę do jakiegoś zakładu zajmującego się automatami i wymienię całośc oleju a to chyba z 8 litrów.
Kosz takiej operacji to max 900 zł.
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: Stale, cyklicznie i z uporem oraz zawziętością [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Powiadasz wyróżnili mnie [hmm] 🤔
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: Zdobywania pucharów w drodze losowania [rotfl]
Teraz od cyklicznych wyróżnień już się nie uwolnisz [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Jaki syndrom ??
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: Syndrom powrócił [puchar]





Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: Olej wymieniłem ale tak tylko zlewając czyli nie była to dynamiczna wymiana, nic to nie pomogło.
Taka sama sytuacja była w Insigni tej z tego bloga, wtedy to pomogło i skrzynia dalej pracowała jak nowa.
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: Może być olej ale stawiam na zużycie samego zaworu w skrzyni. Możesz jeszcze zwrócić uwagę na poduszki skrzyni ale to moim zdaniem wątpliwy trop bo stukałoby niezależnie od temperatury.
Wymień olej w skrzyni i zobacz czy pomoże.
Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: W mojej obecnej Insigni przy zmianie na wsteczny jest zawsze walnięcie coś ala strzał w tył auta. Tak dzieje się zawsze gdy silnik jest rozgrzany, na zimno wsteczny załącza się normalnie. Wina oleju??
Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: Dziękuję za garść cennych informacji.
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: Teraz już będzie cyklicznie [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: Obiad mistrzów [rotfl]
Dodano: 3 lata temu
Musiałbym robić cały wykład a to trochę bez sensu ale kilka rzeczy poruszę:
przede wszystkim w każdej skrzyni trzeba zmieniać olej, tym bardziej w tych, które tego nie miały robione przez lata bo "była naklejka Lifetime"
Jeśli olej był niewymieniany latami to tym bardziej należy to zrobić. Nie sugerować się, że wypłucze brud i padnie. Należy do tego zdjąć dolną jej pokrywę i dokładnie umyć wraz z magnesem a po wlaniu nowego czynność powtórzyć, żeby wypłukany szlam nie przytkał zaworów. Ale to musi być już naprawdę zajechana skrzynia, żeby stało się coś takiego i z wymianą czy bez jej życie byłoby policzone.
Odnośnie przełączania w tryb N na postoju. Można to robić, powoduje to jedynie rozsprzęglenie/zastrzelenie się tarczek lub pasa zaciskowego. Jest to normalny ich tryb pracy w zasadzie ale jesli ktoś tak będzie robił przez setki tysięcy km na każdym skrzyżowaniu to szybciej się to zużyje.
Nie ma tutaj zagrożenia spadku ciśnienia oleju. Tryb N rzeczywiście ma niższe ciśnienie robocze (nie we wszystkich skrzyniach zresztą) ale jest to odpowiednie dla pracy na postoju. Nie powinno się wrzucać tego trybu w czasie szybkiej jazdy bądź zjazdów i traktowania tego trybu jako luzu w manualu, gdyż wtedy obniżone ciśnienie może spowodować przegrzewanie się.
Last but not least: dynamiczna wymiana oleju niekoniecznie jest przewidziana do każdej skrzyni. Wiele skrzyń przez całe lata miały zwykły korek spustowy czy odkręcną misę dolną i wymieniało się tyle ile zeszło. Faktycznie zostawało trochę w konwerterze i układzie ale stosunek świeżego oleju do zużytego był na tyle wysoki, że można to było traktować jako pełną wymianę. Wiele porządnych automatów europejskich czy amerykańskich jeździło tak latami w dobrym zdrowiu. Jak ktoś chciał mieć olej super czysty to może zrobić zwykłą wymianę na dwa razy (uprzednio przejechawszy się na pierwszym wymienionym oleju na wszystkich biegach). To w zupełności wystarczy, żeby skrzynia działała poprawnie. To bardziej kwestia skrzyń i jakości ich komponentów decydowała o jej trwałości.
Wymiany dynamiczne pojawiły się stosunkowo niedawno i są do tego przystosowane skrzynie, taką też mają zalecaną wymianę.
Można się kłócić czy z inżynierskiego punktu widzenia to niezbędne i czy ta komplikacja nie jest podyktowana bardziej chęcią zarobku producenta na wymianie serwisowej bo trzeba mieć maszynę do obsługi tego i bardzo dużą ilość oleju. Gdzie tu ekologia jak taka wymiana może zużyć np 15 litrów?
Idę o zakład, że dałoby się tak skonstruować skrzynię, żeby dało się spuścić olej grawitacyjnie i zalać nowy ale to tylko moja teoria.
Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: Dementuj panie, dementuj, nauki nigdy za wiele.
Dodano: 3 lata temu
Pierwszy raz tu jestem i nie mogę się nadziwić ile tu półprawd na temat automatów wypisali [rotfl]
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: [pub]
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: popijając trunek w [puchar]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: A to niespodzianka 😲
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: Czyli jemy starą podeszwę [hihi]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: stary kotlet podgrzewany na zużytym oleju
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: ZNOWU!!! [puchar]
Wpadłeś w pułapkę!!! Teraz i Ty masz syndrom "starego kotleta" [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Aha, faktycznie [hmm]
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: Blog Dnia! [rotfl]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Auto dnia dostałem ??
Dodano: 3 lata temu
Do MV-6: [rotfl] I Tobie się trafiło. Teraz dopiero się zacznie [puchar]





Dodano: 9 lat temu
Do RAKUS1: Tylko mundurek jest od wojaka :) Biegi ciężko nie wchodzą, to automat jest :)
Dodano: 9 lat temu
O proszę !! Serwisujesz auto u naszych wojaków ;)
W Astrze jak biegi ciężko wchodziły to poszła zmiana oleju i się polepszyło.
Dodano: 9 lat temu
Do jaworznianin: jakbym nie przekonał bym się sam to bym bzdur nie pisał. Jak mówisz..na forach tez można wiele wyczytać choć dużą część ludzi pisze bo gdzieś słyszała, wuj czy stryj miał to i tamto.. Ja osobiście jak jezdzilem codziennie automatem to jak wrzucilem "drive" to nawet nie dotykalem drążka zmiany biegów,no chyba ze cofnąć musiałem lub zaparkowac, najbezpieczniejsza opcja;)
Dodano: 9 lat temu
Do manieklublin: coś w tym co piszesz musi być bo czytam teraz na forum jak postępować z aftomatem i mówią tak jak napisałeś ale jaK śmigałem W211 to zawsze jak stałem w dużym korku czy na przejeździe KOLEJOYM to wbijałem N żeby noga na hamulcu nie zdrętwiała i nic się nie działo a trochę nim jeździłem ale to był stary solidny merol a tu chyba wezme sobie tą twoją rade do siebie
Dodano: 9 lat temu
Do jaworznianin: ja bym na Twoim miejscu nie wrzucał na N stojąc na światłach bo skrzynia w położeniu N nie ma odpowiedniego ciśnienia roboczego i zacierają sie tarczki z tego co mi wiadomo. Nie powinno sie wachlować biegami w automacie a jak nie chcesz nikomu po oczach świecić światłami stopu to zaciągnij ręczny, puść hamulec i problem z glowy. Dobrym przykładem moze być chociażby moja kobieta, ktora właśnie używała N stojąc na światłach. Oczywiscie dowiedziałem sie jak mi powiedziala ze skrzynia na N zaczyna wydobywać dziwny dźwięk.. Dobrze ze w miare wcześnie powiedziala mi o tym i po wymianie oleju i zakazie używania N problem zniknął. Oczywiscie mozna używać jak stoisz przed garażem i wyskoczysz otworzyc bramę na chwilkę ale na dłuższą metę to bym nie radził
Dodano: 9 lat temu
Do MV-6: reczna zmiana w tiptroniku mi pasuje jak akurat jade po sliskim i sam decyduje kiedy 2 kiedy 3-ci bieg-w zasadzie tylko wtedy używam recznych przełozen w bejcy.co do wrzucania N na każdych światłach...żeby nie świecić Jaworznianiniowi po oczach...osobiście jestem zdania że nie jest to bez wpływu na żywotność skrzyni.oczywiscie nie powinno się nic stać jak zrobisz to co jakiś czas ale powiedzmy jeździsz non stop po miescie i na każdych światłach zmieniasz tryb;no równie dobrze możesz wrzucać ciagle P...moim zdaniem wachlowanie tak automatem co chwila skraca jego żywotność a to że komus świece po oczach stopem to mam na to serdecznie wyj..bane.jak mi skoczy do grdyki to dostanie z bani albo żeby się nie brudzic otworze okno i mój pit bull załatwi sprawę za mnie-bo akurat bejca to jego fura i jak gdzies jade musze go zabrac
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl