Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 PzKpfw "Mitzi" » Archiwum X - tym razem ogrzewanie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 200 908 km
  • rocznik 1995
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.8 20V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 628 razy
Data wydarzenia: 20.10.2011
Archiwum X - tym razem ogrzewanie
Kategoria: inne
No tak, zawsze musi być coś. Jakaś pierdoła która mi nie daje spokoju. Wszystko zaczęło się od ubywającego płynu chłodniczego. Nie był to taki straszny ubytek, ale jak zawsze trzeba być czujnym. Poczytałem trochę, posprawdzałem i...padło na wężyk pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym, a silnikiem. Przewód był pełen dziwnych bąbli, lekko sparciały i obejmy zardzewiałe. Zakupiłem na giełdzie przewód, zamontowałem go wraz z nowymi obejmami i...płyn przestał uciekać..ALE, ale właśnie zaczęło się coś dziać z temperaturą silnika. Od czasu jak temp. zeszła poniżej 10 stopni i po wymianie tego węża nie mogę dogrzać do dogrzać do temperatury roboczej. Patrząc na wskazania klimatronikac (kanał 51c) wskazuje on to samo co na desce czyli mniej więcej 70 stopni...Trochę mnie to martwi bo wcześniej był w porządku. Przed wymianą normalnie łapał te 90stopni. Czy ma też związek z tym że dolałem do koncentratu (trochę go ubyło przy wymianie wężyka) gotowego płynu G12? albo czy mogło się to stać po wymianie przewodów wysokiego napięcia?..nie mam pomysłu, a może to zapowietrzony układ? Temperatura mi nie wariuje na wskaźniku, nie mam żadnej mazi na korkach, wszystko ładnie chodzi. Płyn się przelewa normalnie przez układ... jakieś solucje?
Dodano: 12 lat temu
Niby racja. Może i termostat trzeba skontrolować. Czasami nie trzeba od razu wymieniać wystarczy wyczyścić, opukać i wrzucić do gorącej wody i do letniej żeby sprawdzić czy pomogło przed zamontowaniem.
Dodano: 12 lat temu
Gdyby układ był zapowietrzony, najprawdopodobniej obserwowałbyś znaczne wahania wskaźnika temperatury. Pozostaje więc termostat.
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: 1,8 20V silnik to benzyniak. Po 2km wskazówka powinna być w okolicach optymalnej temp silnika. Ten sam silnik z dołożoną turbiną napędzał TT i inne Ałdki
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Może zdarzy się cud i jakiś przewodzik się przepcha... Różnie może być...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: To poczekam jak się sam naprawi:D
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: takie też info dostałem na forum Audi, że szukam dziury w uszczelce Tylko że ja mam benzin. A propos tego mojego wpisu to wcześniej mi ubywało płynu chłodniczego a teraz jest git. Więc zapewne system faktycznie się udrożnił.
Dodano: 12 lat temu
Jest jeszcze jedna możliwość. Napisałeś, że stary przewód był pełen jakiś dziwnych bąbli, znaczy że zapowietrzony czy jak? Bo jeżeli tak to teraz po prostu udrożniłeś obieg i silnik jest prawidłowo chłodzony. Przecież diesel nie ma cały czas 90 stopni. U mnie w Laluni nagrzewa się do 75-80 stopni przy takiej pogodzie jak dzisiaj. W lato tylko jest trochę więcej, tak pod 90. Ale nawet w lato jak szybko jadę w trasie przez dłuższy czas i go dobrze owieje to też ma około 80 stopni. Może nie ma się czym martwic....
Dodano: 12 lat temu
Do Cromm: Zawsze możesz poczekać aż się samo naprawi lub wyjąć go gdy będzie -15 C i bedzie wiało...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Ale to muszę cały płyn wywalić z bloku żeby go wyjąć, nie wiem czy mi się teraz chce grzebać:)
Dodano: 12 lat temu
Ja bym podobnie do Maćka: termostat obstawiał... Wyjmij go i włóż do wrzątku... Będziesz widział, czy pracuje...
Dodano: 12 lat temu
auto ma już swoje lata ;>
Dodano: 12 lat temu
na moje to wina termostau. Sprobuj go troche pociagnac na kazdym biegu i zobaczy czy wtedy wzrosnie temp.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: no właśnie nie...może jakiś czujnik padł. Muszę podłączyć pod kompa to zobaczę co się stało
Dodano: 12 lat temu
ale że to pali tyle samo co wcześniej i odpala i nie kopci i nie szarpie i nie ubywa płynu ani oleju?... To jak na prostego benzyniaka, nawet bez turbo, to dziwne rzeczy ;]
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Tylko co nie halo?:) Najpierw odpowietrzę układ i włożę stare przewodu wysokiego napięcia. Może to ma związek..
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Tylko co nie halo?:) Najpierw odpowietrzę układ i włożę stare przewodu wysokiego napięcia. Może to ma związek..
Dodano: 12 lat temu
po 7km z rana to mój diesel jest dogrzany. Coś nie halo.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Rura za termostatem jest o wiele chłodniejsza od pozostałych rur...
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: tzn że mam się nie stresować, że mi się wolno nagrzewa? fakt dzisiaj rano zrobiłem raptem 7 km i zagrzałem do temperatury 65 stopni tylko silnik....dziwne to
Dodano: 12 lat temu
rurę za termostatem złap. Jeśli gorąca, a silnik niedogrzany to termostat albo na stałe otwarty albo otwiera się za wcześnie.
Dodano: 12 lat temu
nic się nie martw...wszycho ok...zapowietrzenie ukł. powoduje wzrost temp.
tzw,maź to nic więcej jak woda,która nie zdążyła odparować(pojawia się gdy autko głownie gania po mieście}
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 23 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl