Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna Turbo Aniołek » 222 222 & niemiecki spisek







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
  • przebieg 222 222 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0 i T 16V
Dodano: 4 miesiące temu
Blog odwiedzono 152 razy
Data wydarzenia: 04.08.2017
222 222 & niemiecki spisek
Kategoria: awaria
Witam,
laguna przekroczyła na blacie 222 222,
chwilkę przed tym wydarzeniem padła pompa paliwa, po prawy wszedłem do auta i ani rusz nie odpali - na gazie odpaliło ale tylko 5 razy można i później już laweta (Rybnik->Kraków na szczęscie mam assistance).
Koszt z robotą około 650zł
sama pompa 550 :) bosch taka sama jak stara,
wg producenta należy wymieniać co 240kkm więc moja nie dociągnęła...

niedługo później problemy z ładowaniem aż zanim się za to wziąłem wracałem autem z pracy około 25km bez ładowania na szczęście dojechałem.
Regulator był znów niemiecki ( jedna szczotka albo się dziwnie szybko wytarła albo zablokowała) ale już nie oryginalny boscha tylko innej firmy tak wiec bosch padł jeszcze za poprzednich właścicieli.
Udało się dojść bez wyciągania alternatora.

Dodatkowo przyszła pora na przednie tarcze plus oczywiście nowe klocki stare były wymieniane niecałe półtorej roku temu ale teraz tarcze już biły też że mnie to zbyt denerwowało, a i pewnie powoli stawało się niebezpieczne. Wybór padł na polski produkt Mikoda GT razem z klockami mikoda. Niestety nie dogadałem się do końca ze sprzedającym okazało się że mikoda nie ma aktualnie pasujących dobrze tarcz do mojej Laguny, rozstaw śrub centrujących/ mocujących jest inny, Finalnie zdecydowałem się i tak założyć, i pierwsze wrażenia super w końcu nic nie bije i dobrze hamują. Zobaczymy jak dalej, wymieniłem przy okazji łączniki stabilizatorów oraz płyn hamulcowy. (jeżeli będzie przez rok dobrze to na tył pójdzie też Mikoda).

Mam nadzieje że to koniec na ten rok bo już jest rekordowy pod względem wydatków :) ( nieprzewidzianymi wydatkami był już akumulator, pompa paliwa oraz regulator napięcia)
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: To nie jest moja teoria tylko powszechnie znane fakty i zasada działania :P
Dodano: 4 miesiące temu
Do Marcin1985: nawet jak by smarowała ale nie ma takich wlasciwosci sprobój cos nasmarować benzyną :) (ON jakies tam ma) to i tak i tak przepływa przez ten wirnik a więc przez cała pompe paliwa i by smarowało wg twojej teroii :) ale ja to biore tylko na chłopski rozum ;) ale chyba z ciekawosci musze zobaczyc budowe takiej pompy i zasadę działania)
Dodano: 4 miesiące temu
Smaruje też.
Dodano: 4 miesiące temu
Do Marcin1985: chodzić może ale nie smarować bo nie ma takich własciwosci
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: Warunkiem długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji pompy wewnątrzzbiornikowej jest odpowiedni poziom paliwa w zbiorniku. Długotrwała jazda z minimalnym poziomem paliwa negatywnie wpływa na trwałość pompy, która nie jest właściwie chłodzona i smarowana.

Problem ten dotyczy szczególnie aut zasilanych gazem LPG, w których użytkownicy nie dbają o ilość benzyny w zbiorniku.
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: Najpopularniejsze obecnie pompy paliwa to pompy wirnikowe, przez które wewnątrz przepływa paliwo. Ruch wirnika pompy umieszczonej w zbiorniku umożliwia wspólne jego osadzenie na osi razem z silnikiem elektrycznym. Łopatki wirnika tworzą ruch wirowy wewnątrz pompy, a paliwo przepływa wokół silnika, zwiększając ciśnienie, które otwiera zawór zwrotny, a paliwo jest kierowane do przewodu paliwowego. Łatwo się zatem domyślić, że paliwo jest jednocześnie czynnikiem smarującym i chłodzącym mechanizm pompy, która jest w nim zanurzona.
Dodano: 4 miesiące temu
Do Marcin1985: ale benzyna nie ma właściwości smarnych
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: Chyba lepiej nie wiedzieć...
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: Taka, że pompa nie znajduje się na dnie zbiornika i jest smarowana paliewm. Poza tym w suchym baku odkłada się na sciankach taki syf, że nie zdziw się jak po wyminie znow ci coś padnie jak zatankujesz samochod.
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: takiej tajemnej wiedzy nie posiadam
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: A jest z tego kasa? Jeżeli tak, to przemyślę sprawę ;-)
Dodano: 4 miesiące temu
Do Marcin1985: żadna po za tym że się wozi zbędny cięzar, jaki wpływ na pompę ma 1/2 albo 1/3 czy 1/4? Paliwa?
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: ale miał byś swoje 5 min
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: A w czym ci to by przeszkadzało? Pompy byś nie stracił. Jaka jest różnica zakupu paliwa 0-25%, a 75-100%?
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: Oszalałeś? Później powiedzą, że sam się powiesiłem jak Lepper ;-)
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: biegnij do mediów :-p że odkryłes aferę
Dodano: 4 miesiące temu
To znaczy, że włoskie oraz jak teraz wyszło i francuskie auta psują się przez niemieckie podzespoły. Przypadek? Wątpię... Np. W Alfie Romeo są odwieczne problemy z elektroniką/elektryką robioną przez Bosch.

Skurczybyki dywersanci! A gdyby nie oni to auta mogłyby... DZIAŁAĆ!!!

To jest nie tylko afera ze spalinami. To afera światowa!!!
Dodano: 4 miesiące temu
Do Marcin1985: czyli że co mam jeździć ciągle z full?
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: z 1/4 baku tak samo.
Dodano: 4 miesiące temu
Do Marcin1985: zawsze mam powyżej 1/4 baku :) wiec do rezerwy daleko ;)
Dodano: 4 miesiące temu
Tak się kończy jeżdzenie na wiecznej rezerwie.
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max:
A to przewrotne bestie
Dodano: 4 miesiące temu
Do mucko1: sporo jeszcze :-P teraz jeszcze było 222555 :-P odwrocily się trzy dwójki :-P
Dodano: 4 miesiące temu
Ale fajne cyferki, teraz do następnych ładnych trochę trzeba poczekać - 333 333.
Dodano: 4 miesiące temu
Do povagowany: to powinieneś zawsze tankować przy połowie banku
Dodano: 4 miesiące temu
Do damian88max: 1/2 moim zdaniem to minimum.
Dodano: 4 miesiące temu
Do povagowany: to co z pełnym mam jeździć?
Dodano: 4 miesiące temu
Te tarcze to już nieźle miałeś zjechane - dobrze, że ich zacisk z tłoczkiem nie zgniótł :) Myślisz, że ćwierć baku paliwa to wystarczająca ilość dla pompy przy jeździe na LPG?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez babciaela
Kiedyś mieliśmy tu galerię - moją ulubioną - zatytułowaną jak w tytule. teraz takiej możliwości już nie ma, a i galeria już nie do odzyskania Dziś znalezione w necie: ...
6 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez ebdrinker
Produkowany już od 12 lat i nadal popularny Fiat Punto został ponownie poddany testom zderzeniowym przez Euro NCAP. Samochód( uwzględniając obecne surowe kryteria zdobył... zero gwiazdek(5 ...
40 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez FMOne
szaleństwa ciąg dalszy ;-) po pozbyciu się rdzy i pomalowaniu auta pora na mały serwis i trochę "szaleństwa" ;-) 1. zacznę od szalonego szaleństwa, pod maskę trafił nowy sterownik LPG ...
7 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo: