Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy mario1942 » 1.6 TDI w minivanie?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika mario1942
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1273 razy
Data wydarzenia: 22.03.2017
1.6 TDI w minivanie?
Kategoria: inne
Witajcie!

Kilka tygodni temu wydaje mi się, że ktoś poruszał tu kwestię tego silnika w odniesieniu do bodajże Skody Yeti?

W każdym razie ponowie pytanie, czy ktoś miał styczność z 1.6 TDI (105 KM) w połączeniu z DSG i jakimś cięższym nadwoziem? Szczególnie interesuje mnie kwestia autostrady, jak zachowuje się takie auto przy prędkościach 130-150 km/h. Odbyłem jazdę próbną, ale niestety okolica była taka, że 90 km/h nie przekraczałem.

Drugie pytanie to kwestia ewentualnych popularnych wad tego silnika. Auto w miarę nowe, przebieg poniżej 100k km ale wiadomo - zawsze coś może zaskoczyć.

Rozglądam się za czymś dla rodziny, najchętniej Touranem - niestety z 1.6 TDI nigdy nie pracowałem i nigdy wcześniej nie rozważałem zakupu. Internet mówi różnie, stąd zależy mi na wiadomościach z pierwszej/drugiej ręki :)
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: To tak jak ja w swoim, 150 i chcę uciec. Chociaz czlowiek planuje a życie kreśli...
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Przebieg momentu jest znacznie lepszy w 1.8 niż w 1.4. Dopłata była nieduża, a nie sądzę, żebym dobił nim do 150 tyś wiec się nie martwię o DSG.
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Nie wiem czy dobrze kojarze. Kolega chcial mocny kompakt i zamówił Leona 1.8 TSI i z DSG.
W świetle powyższych argumentów i dyskusji o skrzyni i niskiej wartosci niutonometrów w silniku 1.8... (tylko 250 takze bez DSG) dobra to decyzja ?

Pewnie jezdzi lepiej od 150 konnego 1.4 TSI majacego takze 250 Nm.
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Argumenty sa mocne.
Czasami musze przyznac racje. Ale i tak bede w mniejszosci osób wychwalajacych wyższosc diesla
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Auto na maksymalnie 3 lata przebieg bodaj 20 tysięcy kilometrów :)
Dzięki za uwagi, o wtryskach wiem. Dwumas, turbo to części eksploatacyjne już na dziś... A wiesz coś może o wadah technologicznych i poważniejszych problemach? 1.6 to "jednorazówka" więc nie ma mowy o remoncie.
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: DSG mam już obcykane, to by było chyba już 4 auto z tą skrzynią... Z tego co wiem jest morka, 6 biegów. Dzwine, bo rzeczywiście nawet Fabia RS ma suchą.
Trafiłeś w sedno z awaryjnością - skrzynia w konkretnym, znalezionym przeze mnie Touranie ma już nową "mechatronikę" za bagatela 1700 euro :) Bardziej zależy mi na silniku, bo kompletnie nie jest dla mnie znany.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Widziałem w katalogach firm tuningowych, że z 1.8 TSI regularnie wyciskają 240KM i 340Nm. Biorąc pod uwagę fakt, że 1.4 i 1.8 mają taki sam moment obrotowy, trudno się dziwić, że w tym drugim można go łatwo zwiększyć. Przy manualu można, ale z DSG tak jak piszesz odpada.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: wiem...przyspieszenie mam kiepskie...ale:

1. żywotność mam niezłą 224 000 km i śmiga bez awarii
2. oszczędność mam lepszą niż Diesel - spala mi 7 litrów LPG czyli 15,4 zł / 100km:) Diesel spali 5 litrów czyli 22zł/100km:)
3. zasięg mam większy niż Diesel...600 km na benzynie i 600 km na gazie = 1200km:)
4. nie padnie mi turbina, dwumasa,DPF i wtryski po 1200 zł sztuka bo ich nie mam...a wtryski gazu kosztują tylko 100 zł sztuka :)
5. a na autostradzie pościśnie nawet do 160 km/h więc nie jest to jakiś żółw:)
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: A ja mowie ze benzyna bez turbo to samo zło:
- nie przyspiesza bo bez turbo
- mało niutonometrów
- chcac jechac dynamicznie trzeba ciagnac powyzej 3500 obr/min a wtedy spala duzo
- zuzycie paliwa podobne a jezdzac dynamicznie wyzsze niz silników bez turbo
- mały zasieg na zbiorniku paliwa w stosunku do diesla

Kwestia gustu, portfela i kto czego zasmakował
Dodano: 7 lat temu
Nasuwa sie kolejny wniosek.
Aut ze skrzynia DSG lepiej nie chipowac.

Samo podniesienie mocy o 20-30 koni to nic ale wzrost wiekszy niz 50 Nm moze byc dla automatu wyrokiem.

A w recznej najwyzej wymienimy wczesniej dwumas. Zreszta wszystko zalezy od uzytkownika.
Wazne aby nie robic jak w DSG, 3 bieg 1200 obrotow i pedal w podłoge.
Manual taka operacje przy 1500 obr/min zniesie lepiej
Dodano: 7 lat temu
Diesel to zło:)
Wtryski do 1.6 TDI to 1200 zł sztuka...a są 4 ...jak padną wszystkie to 5 tysięcy w plecy....do tego dwumas 1200...turbo 1600...Razem wychodzi niezła sumka ok. 8 tys.zł ...+ DPF:)
wiem że wszystko naraz nie padnie ale w okresie 5-6 lat może paść wszystko z wymienionych:)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: w tych 2.0TDI 140-190 koni jest DQ250 w roznych wariantach z czego starsze maja pare wad (a nowsze maja rozne losowe problemy...), mocniejsze z biturbo maja DQ500 (sprawdzilem, ze wytrzyma do 600NM)
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Swietne. Czyli jak z DSG to lepiej diesel. Majac szczescie wytrzyma 200-250 tys.
To ciekawe jaka jest w silniku 184 czy 190 koni TDI
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Dzieki.
Ja nie chce DSG. No a jesli juz to jak rozumiem z mokrym sprzegłem.
Wszyscy mi die dziwia czemu nie mam a ojciec kupowal nowy samochod i tez dziwuja czemu nie chciał z DSG.
Wymiany samego sprzegla za 3 tys zl sie nie boje, normalka. Ale koszty rzedu 6 tys, mechatronika itp to niezbyt mnie zachecaja.

Ta skrzynia ma 1 wielka wade, utrzymuje obroty przy miarowej jezdzie ok 1200, wtedy dwumas cierpi a gwaltowne przyspieszenue objawia sie tym ze skrzynia głupieje i nie da sie sprawnie przenuesc ogromnej siły Nm na koła. Trwa to z 2 sekundy
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: dla aut VAG mniej wiecej miedzy 2007-2016 najlatwiej przyjac ze 7 biegowe maja suche sprzegla (DQ200) a 6 biegowe mokre:) W nowszych autach z duza moca pojawilo sie 7 biegowa skrzynia z mokrym sprzeglem do przenoszenia duzego momentu z tego co pamietam do 500 czy 550Nm ale nie znam symbolu.
Dodano: 7 lat temu
Kupiłem z DSG, to ten temat mam obcykany. Używanego raczej bym nie brał. Nawet jak aktualnie wszystko chodzi, to ryzyko wydania 6 tyś za rok-dwa jest spore.
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: bingo
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Ze słabszych DSG są 2 modele: DQ200 i DQ250. Pierwsza wytrzymuje 250 Nm, a druga 350 Nm. Pierwsza ma 7 biegów, jest typu suchego, druga ma 6 biegów i jest typu mokrego, czyli sprzęgło chodzi w oleju. Pierwsza wytrzymuje ok. 150 - 200 tyś, druga 200 - 250 tyś. Zazwyczaj benzyny mają DQ200, a diesle DQ250. Przypuszczam, że to właśnie ze względu na DSG, silnik 1.8TSI ma tylko 250Nm.
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Ciekawie kolega pisze. To spytam z ciekawosci czy podobna skrzynia DSG wyatepuje w 2.0 TDI od roku 2013? Chodzi mi o Golfa 7,Sortavana, Leona czy Octavie.

Czy jest wersja ktora nie pracuje na sucho ?
Jedyne co wiem to ze sa.6 i 7 biegowe i róznie sie trafia

Madrze zrobilem ze tego nie mam w mocnym dieslu.

A jakie skrzynie DSG warto kupic i z jakimi silnikami ?
Dodano: 7 lat temu
Na dynamike przy wiekszych predkosciach bedziesz przeklinal, nie bedziesz za to narzekal na spalanie. Co do awaryjnosci to mozesz spodziewac sie wszystkiego co z dieslem (przy 80-100k moze byc juz problem z kolem dwumasowym jak ktos zbyt ekologicznie jezdzil ale w automacie i przy 100k to akurat nie powinien byc problem).
Silnik z tym momentem (do 250Nm) bedzie pewnie sparowany z 7 biegowa DSG z suchym sprzeglem i to wlasnie tutaj spodziewal bym sie zblizajacych wiekszych problemow (dosc szeroko opisywany problem ze sprzeglem wieloplytkowym ktore za bardzo jest obciazone przez skakanie "zabka" na drugim biegu przy niskich predkosciach bo mechatronika zle dobrala bieg - np przy przejezdzie przez prog i zamiast wrzucic jedynke i zwiekszyc obroty na sile trzyma 2) niz ze strony agregatu.
Dodano: 7 lat temu
Awaryjny tatusiowóz.
Dodano: 7 lat temu
Nie wiem czy i na ile Ci to pomoże, ale silnik o identycznych parametrach co obecny 1,6 TDI czyli 105 KM i 250 Nm momentu (1,9 tdi na pompowtryskach) Seata Alteę ze skrzynią ręczną 5-cio biegową potrafił na autostradzie rozpędzić jedynie do 175 km/h wg. wskazań GPS (licznik pokazywał o jakieś 15 więcej).
Czyli bez jakiejś wielkiej rewelacji. Natomiast 130-150 km/h dawało się jechać bez problemu przez dłuższy czas. Więc w Touronie osiągi i odczucia mogą być podobne lub nawet lekko gorsze z racji tego, że przebieg moment w 1,9 tdi jest jednak korzystniejszy niż w 1,6 TDI.

Co ciekawe w podobnym gabarytowo nadwoziu (Sportvvan) malutki benzynowy 110 konny 1,2 tsi daję radę (wg. dokładnie tego samego GPS'u) rozpędzić się do prędkości max o całe 17 km/h większej.

Co do 1,6 TDI to chodzą słuchy, że ma być zaprzestana jego produkcja podobnie jak silnika 1,4 tsi.
Dodano: 7 lat temu
Znajomy wymieniał rozrząd, padł mu termostat i "kończył się" filtr DPF. Przy ok. 260 tys. km.
Dodano: 7 lat temu
Często poniżej 100tkm padają wtryski (drogie i nienaprawialne) i dwumasa, wg. mojej wiedzy silnik wysokiego ryzyka.
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl